Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hihi! Det är trevligt att han i princip berättar vad han har mitt i handen!

***** Hand History for Game 2729129548 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Saturday, September 17, 19:00:41 EDT 2005

Table Table 54802 (6 max) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Yokeye ( $68.50 )

Seat 3: Dorkas ( $288.50 )

Seat 5: esalvador ( $140.50 )

Seat 6: Boriska74 ( $156 )

Seat 4: D0cH0ldEm ( $154 )

Seat 2: hosailer2 ( $89.50 )

D0cH0ldEm posts small blind [$1].

esalvador posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to Dorkas [ Qc Qd ]

>You have options at Table 54856 (6 max) Table!.

Boriska74 folds.

Yokeye folds.

hosailer2 folds.

Dorkas raises [$6].

D0cH0ldEm folds.

esalvador calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 2c, 2h, Ah ]

esalvador checks.

Dorkas bets [$3].

esalvador calls [$3].

** Dealing Turn ** [ As ]

Tell a friend about PartyPoker.com and earn $50 & 1000 Party Points. Your friend receives $25!

esalvador: XXXX

esalvador checks.

Dorkas bets [$6].

esalvador folds.

Dorkas shows [ Qc, Qd ] two pairs, aces and queens.

Dorkas wins $25 from the main pot with two pairs, aces and queens.

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Körde en stund 3/6 på Party, som synes ovan. Det var absolut skillnad på spelarna mot hur de spelade på UB. Bland annat hamnade jag till vänster om en maniac som jag träffade rätt hårt mot ett par gånger. Ytterligare lite reparation av rullen alltså! Nu börjar den ju se hyfsad ut igen:

Multipoker: $0

Partypoker: $1051

Empirepoker: $741

Interpoker: $307

Classic Poker: $306

Expekt: $100

Bet365: $814

24h: $122

Neteller: $405

Hemtagna: $488

UB: $396

Summa: $4730

SEK: 35948 (kurs: 7,60)

Postad

Så ska det se ut! Jag börjar få kännslan av att 3/6 på party är ett utav de bättre limitsen på hela nätet, folk är verkligen dåliga i förhållande till nivån.

Upp till dig, mig och morberg att krossa 3/6 nu! :)

Postad

Upp till dig, mig och morberg att krossa 3/6 nu! :)

Det är faktiskt jävligt taskigt av er att inte vänta på mig. Så, nu går vi alla lugnt och sansat tillbaka till 1/2 SH och 2/4 fullbord. Marsch!

Om du ger mig 4$ i missade inkomst för varje BB jag drar in på 1/2 så är jag på! Skillnaden i rakeback kan jag bjuda på.

Fast jag borde kanske inte vara så kaxig efter bara 201 händer? :)

Postad
Det är faktiskt jävligt taskigt av er att inte vänta på mig. Så, nu går vi alla lugnt och sansat tillbaka till 1/2 SH och 2/4 fullbord. Marsch!

Du har väl mest i rulle av oss allihop? Förstår inte varför du slösar bort din tid på 1/2 SH ;)

Postad

Du har väl mest i rulle av oss allihop? Förstår inte varför du slösar bort din tid på 1/2 SH ;)

För att han är en svag och klen människa och inte en riktig man med hår på bröstet som du och jag?

(hoppas du kan leva med lite ironi :) )

Postad

Det känns som att jag börjar vänja mig vid svängningarna så smått. En hundring upp eller ner kan ju gå väldigt snabbt. Ligger lite plus sen igår.

Jag har satt in pengar för den där bonusen på $100, men man har ju bara ett dygn på sig att cleara de tusen händerna! Alltså måste jag spela 700 händer innan ikväll nån gång (17:29 partypokertid). Det känns inte speciellt bekvämt att köra fyra 3/6-bord så jag kör nog på 1/2 tills det är fixat.

Partypoker: $1132

Bet365: $814

Summa: $4811

SEK: 35948 (kurs: 7,60)

Postad
Svinto, ska du vara med i vår klubb får du faktiskt pallra dig upp till 3/6 nu!

Jag ska baske mig göra slag i saken, kanske redan ikväll. Må vara att jag är forumets fegaste, men bara jag kommer över min fruktan för stora summor är jag helt garanterat forumets bäste spelare. :)

Ska bli kul med lite svängningar faktiskt, för det svängde ju inget alls på 1/2 ;) $300 hit eller dit. Ha.

Postad

Det blev ett långt pass, puh! Det gick helt sjukt dåligt länge på 1/2, var nere på -75 BB. Sen gick det sjukt bra en lite kortare stund, så jag vann tillbaka 40 BB. $70 minus där alltså. De sista 50 händerna spelade jag på 3/6, och gick väl $20 plus eller så. Så sammanlagt gav bonusen alltså saftiga $50! (hooray). Men man får vara glad så länge siffrorna är gröna.

EDIT: Har fått $50 i bonus från bet365 också.

Partypoker: $1178

Bet365: $864

Summa: $4907

SEK: 37342 (kurs: 7,61)

Postad
Svinto, ska du vara med i vår klubb får du faktiskt pallra dig upp till 3/6 nu!

Jag ska baske mig göra slag i saken, kanske redan ikväll. Må vara att jag är forumets fegaste, men bara jag kommer över min fruktan för stora summor är jag helt garanterat forumets bäste spelare. :)

Ska bli kul med lite svängningar faktiskt, för det svängde ju inget alls på 1/2 ;) $300 hit eller dit. Ha.

Grymt, kör hårt! Sen kan vi kalla oss the Fantastic Four.

Postad

Så där ja! Min första rejäla vinstsession på 3/6. Hade bra flyt med korten, drog exempelvis in en hålstege som gav en fin $100-pott. Bra kort kombinerat med speciellt en spelare som var villig att kasta in mycket pengar i mitten gav en god utdelning på 51 BB eller 308 dollar. Mycket trevligt! Detta tar mig också för första gången över $5000-strecket - och nästan förbi 40 000 SEK.

Partypoker: $100

Empirepoker: $1049

Bet365: $864

Neteller: $1483

Summa: $5215

SEK: 39686 (kurs: 7,61)

Postad
Härligt Waggho!

Kör du två 3/6 bord eller? Hur långa sessionen brukar du spela?

Japp asskönt!

Precis, två bord blir det. Ibland kör jag till och med ett, men två känns ganska lagom än så länge. Sessionerna varierar väldigt mycket, ibland kan jag spela en kvart när jag har lite tid över, men om det är helg och tjejen är borta och jag inte har nåt annat för mig kan det ju bli riktiga maratonpass. :) Men säg 1-2 timmar normalt kanske.

Nu ska jag cykla iväg till "posten" och hämt mina nya pokerböcker! :D En bra dag idag!

Postad
Vad är det för böcker?

Det är "Zen and the Art of Poker" av Larry W. Phillips och "Fighting fuzzy thinking in Poker, Gaming and Life" av David Sklansky. Den sistnämnda är en samling artiklar. Jag kände att jag har nog med böcker om hur man spelar poker rent tekniskt, med starthänder, frikort osv. och ville ha lite input på grejerna runt spelet så att säga. Funderar på att köpa "Psychology of Poker" också. Men först ska jag se om de här är något att ha.

Postad
Har backat till $917 på Empire.

BR: $5083

Grattis till 5000 strecket iaf 8-)

Tackar tackar!

Kingwong hade bluffat bort mig ur flera potter tidigare men nu var det nog! En miss att yotiao synade min höjning på turn, då trodde jag det var kört. Men sen var potten så stor att jag inte "kunde" lägga mig. Kommentarer?

***** Hand History for Game 2738492143 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Monday, September 19, 11:02:40 EDT 2005

Table Table 54842 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 2: rjrocking ( $115.22 )

Seat 4: Yotiao ( $77.75 )

Seat 6: kingwong80 ( $143 )

Seat 3: Nando_ ( $119 )

Seat 5: A_Q_KING_999 ( $15 )

Seat 1: rollx07 ( $45 )

A_Q_KING_999 posts small blind [$1].

kingwong80 posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to Nando_ [ Kc Qh ]

rollx07 folds.

rjrocking folds.

Nando_ raises [$6].

Yotiao calls [$6].

A_Q_KING_999 folds.

kingwong80 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 2s, 6s, 2c ]

kingwong80 bets [$3].

Nando_ calls [$3].

Yotiao calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

kingwong80 bets [$6].

Nando_ raises [$12].

Yotiao calls [$12].

kingwong80 raises [$12].

Nando_ calls [$6].

Yotiao calls [$6].

** Dealing River ** [ 4h ]

kingwong80 bets [$6].

Nando_ calls [$6].

Yotiao folds.

kingwong80 shows [ 9h, 8h ] a pair of twos.

Nando_ shows [ Kc, Qh ] a pair of twos.

Nando_ wins $91 from the main pot with a pair of twos with king kicker.

Postad

Kingwong hade bluffat bort mig ur flera potter tidigare men nu var det nog! En miss att yotiao synade min höjning på turn, då trodde jag det var kört. Men sen var potten så stor att jag inte "kunde" lägga mig. Kommentarer?

Verkligen skitsvårt när man tror att man blivit bortbluffad flera gånger tidigare. Det känns ju inte jättestabilt EV-mässigt om man bara tittar på den enskilda handen ur sitt sammanhang, men jag har fått för mig att man ibland måste göra väldigt tveksamma syner för att visa sånadär bluffgubbar att man inte lägger sig hur lätt som helst. Fast det är när den här typen av situationer går fel fyra-fem gånger i rad som man verkligen undrar vad fan man håller på med.

Fast jag undrar om det kanske inte är lika bra att höja rivern om du nu tänker visa var skåpet ska stå. Om inte annat lär du ju slippa förlora mot Ax ett par gånger.

Postad

Som FL spelare så blir det mer eller mindre automagiskt att man kollar mest på andra lirare på ungefär samma nivåer. Och eftersom ni nu har tagit och gått upp till 3/6 så tog jag också tag i bitarna. Haft djup svacka på 2/4 så började köra 3/6 för att få variation och vänt de röda siffrorna för månaden till positiva. Ska bli kul att följa er andra och förhoppningsvis kunna utveckla sitt eget spel genom detta.

Någon av er som märkt att 2/4 känns mkt tightare än 3/6?

Lycka till!

Postad

Verkligen skitsvårt när man tror att man blivit bortbluffad flera gånger tidigare. Det känns ju inte jättestabilt EV-mässigt om man bara tittar på den enskilda handen ur sitt sammanhang, men jag har fått för mig att man ibland måste göra väldigt tveksamma syner för att visa sånadär bluffgubbar att man inte lägger sig hur lätt som helst. Fast det är när den här typen av situationer går fel fyra-fem gånger i rad som man verkligen undrar vad fan man håller på med.

Fast jag undrar om det kanske inte är lika bra att höja rivern om du nu tänker visa var skåpet ska stå. Om inte annat lär du ju slippa förlora mot Ax ett par gånger.

Jag håller med. Jag skulle ju också kanske ha fått ut yotiao om han satt på någon medioker hand som ett par. Nu satt han förmodligen på färgdrag, men det hade inte varit kul om han tveksamt hade synat med ett par i treor och tagit hem potten. Hur som helst så kändes handen jäkligt svår och det kändes aldrig bra, utom när showdown kom förstås. Jag tycker att det är svårt att spela mot den här typen av spelare, speciellt när man är ny på nivån och lite rädd om sina pengar. Jag spelar absolut mer försiktigt och mindre aggressivt här än på 1/2, något jag måste jobba på. Å andra sidan kanske det krävs en annan typ av aggression på 3/6, lite mer situationsspecifik än att bara hamra på. Jag spelar hellre försiktigt i början tills jag har kommit in i spelet än att jag låtsas att det är 1/2 jag spelar och kanske kraschar rätt ner.

Som FL spelare så blir det mer eller mindre automagiskt att man kollar mest på andra lirare på ungefär samma nivåer. Och eftersom ni nu har tagit och gått upp till 3/6 så tog jag också tag i bitarna. Haft djup svacka på 2/4 så började köra 3/6 för att få variation och vänt de röda siffrorna för månaden till positiva. Ska bli kul att följa er andra och förhoppningsvis kunna utveckla sitt eget spel genom detta.

Någon av er som märkt att 2/4 känns mkt tightare än 3/6?

Välkommen i klubben! :)

Det är svårt att jämföra tightheten mellan 2/4 och 3/6 eftersom jag/vi kör 6-max och det inte finns på 2/4. Om man jämför med 1/2 så fanns det nog fler weak/tighta motspelare där, och mer aggressivitet på 3/6. Jag har aldrig provat 3/6 fullbord.

Postad

Åh vad jag hatar sånt här...

***** Hand History for Game 2743937024 *****

$3/$6 Texas Hold'em - Tuesday, September 20, 10:03:04 EDT 2005

Table Table 54789 (6 max) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 3: omgbentley7 ( $86 )

Seat 4: Hoodro ( $147.50 )

Seat 5: walwhi ( $161.50 )

Seat 6: Nando_ ( $195 )

Seat 2: GREENACRES1 ( $40.47 )

Seat 1: big_algrant ( $113 )

Nando_ posts small blind [$1].

big_algrant posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to Nando_ [ Jh Td ]

GREENACRES1 calls [$3].

omgbentley7 folds.

Hoodro calls [$3].

walwhi folds.

Nando_ raises [$5].

big_algrant calls [$3].

GREENACRES1 calls [$3].

Hoodro calls [$3].

** Dealing Flop ** [ Ts, Jd, 3h ]

Nando_ bets [$3].

big_algrant calls [$3].

GREENACRES1 folds.

Hoodro folds.

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Nando_ bets [$6].

big_algrant calls [$6].

** Dealing River ** [ Ks ]

Nando_ bets [$6].

big_algrant raises [$12].

Nando_ calls [$6].

big_algrant shows [ Qd, Ac ] a straight, ten to ace.

Nando_ doesn't show [ Jh, Td ] two pairs, jacks and tens.

big_algrant wins $63 from the main pot with a straight, ten to ace.