Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Nu är jag tillbaka i Uppsala efter en skön sommar med många kära återseenden av gamla vänner. Dags att dra igång pokern igen alltså! Spelade lite i förmiddags vilket inte gick speciellt bra, spelade inte så tokigt men vann inga större potter och blödde iväg litegrann. Har fått rakeback för juli, $165 blev det vilket var väldigt trevligt. Har inte ännu bestämt hur jag ska göra med rakebacken, om jag ska lägga den på rullen eller ta ut och göra något roligt för varje månad som någon slags lön. Tills vidare räknar jag den inte till rullen.

 

Bankrulle:

 

Empire: 889

Övriga sajter & Neteller: 2775

 

Summa: $3671

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lite andra stats kanske:

 

Voluntarily put money in pot: 16.79%

Won money when saw flop: 33.08%

Went to showdown: 32.46%

Won $ at showdown: 53.72%

Preflop Raise: 6.66%

Limp/Call reraise PF: 0.02%

Aggression Factor

Flop: 2.10

Turn: 2.35

River: 1.46

 

Som jämförelse är min motsvarande statistik efter 14k händer på 2/4:

 

VPIP: 16,30%

W$SF: 37,91%

WtSD: 35,14%

W$SD: 49,81%

PFR: 9,26%

L/C PF: 0,01%

Agg flop: 4,35

Agg turn: 3,28

Agg river: 1,63

 

Jag spelar långtifrån perfekt, men om du vill ha ett förslag på ett område att förbättras (gå från örn till pengapåse) tror jag att du kan jobba lite på din aggression.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, morberg. Försöker jobba på aggressionsbiten.

 

Har spelat en och en halv timma, dåligt flyt. Det är så tråkigt när det bara går sakta nedåt och pengarna rinner iväg. Hundra dollar back.

 

Bankrulle:

 

Empire: 790

Övriga sajter & Neteller: 2770

 

Summa: $3566

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session började bra, sen innan jag visste ordet av låg jag $100 back. Det vände dock och slutade på ungefär plus/minus noll.

 

Känns trist att aldrig få några riktigt bra sessioner, bara halvtaskiga och dåliga.

 

Jag ska nog lägga rakebacken på rullen ändå. Eller kanske inte. Aaah! Kan inte bestämma mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska lägga de pengarna på nått annat, det är inte som att du har för liten rulle för de nivåerna du spelar direkt.

 

Nej, det har du förstås rätt i... fast jag har väl tänkt att gå upp i nivå rätt snart, vill bara känna mig ordentligt bekväm på lite lägre nivåer efter mitt byte till FL. Å andra sidan vet jag inte om jag är mentalt redo för nivåer högre än 3/6 än på ett tag och min nuvarande rulle lär ju räcka rätt bra där också. Just nu har jag dock inget skriande behov av extrapengar, det skulle i så fall vara om man unnade sig att köpa nån rolig pryl för pengarna. Äsch vi får se. Jag tror att det som gör att jag vill behålla pengarna i rullen är att jag ända sedan jag började spela har haft min bankrulle som ett slutet system, i princip inget har gått in i eller ut ur den förutom bonusar och vinster, och då känns det som att jag bryter mot någon osynlig regel.

 

Jag drack för mycket kaffe när jag skulle plugga ikväll, det är därför jag är uppe och härjar nu. Kom på att jag har en bonus på PokerStars som bara väntar på att spelas in, $120 vilket kräver 600 FPP. Fick ihop 173 på ett par timmar så det ska nog gå ganska snabbt. Spelade ett 1/2-bord, två 2/4-bord och ett 3/6-bord och det är märkligt hur mycket tightare man/jag spelar på 3/6 jämfört med 1/2. I vilket fall som helst så slutade sessionen lyckligt med ett nätt plus på ca $100. Orkar inte uppdatera bankrullen just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu blir det en ihopräkning av bankrullen ändå... för säkerhets skull ska jag kolla alla sajter. Räknar också in rakebacken.

 

Party: 290,75

UB: 221,61

Empire: 813,24

Expekt: 209,31

Interpoker: 303,15

Bet365: 214,41

Multipoker: 0,03

Classic: 247,12

Stars: 844,05

Neteller: 722,26

 

Summa: 3865,93

 

Och så gör vi så här:

 

Empire: 813

Stars: 844

Övriga sajter: 1487

Neteller: 722

 

Summa: 3866

 

Och så multiplicerar vi för skojs skull med dagsaktuell dollarkurs:

 

3865,93 * 7,60 = 29381,068

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä typ $150 minus under kvällens session. Jag känner mig väldigt osäker just nu på om jag är en vinnande FL-spelare. Det känns som att jag måste ha tur för att gå plus en session, har jag otur går jag minus en massa och har jag normal tur så förlorar jag också. Det är tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en frustrerande session som dock vände litegrann på slutet. Bytte till 6max och plussade $100 på ett bord, vilket tog mig upp till jämna pengar. Fick också ut starsbonusen nu, vilket knappt täcker gårdagens förlustsession. Just nu känns det ständigt som ett steg framåt och två bakåt, att ta en dagsförlust på >$100 är inga problem, men när det händer dag efter dag blir det ganska jobbigt. Behöver vinna lite nu för mitt självförtroende.

 

Empire: 878

Stars: 799

Övriga sajter: 1487

Neteller: 722

 

Summa: $3886

SEK: 29883 (kurs: 7,69)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min pokergraf och fann något ganska intressant. Efter att jag har börjat spela FL tycks variansen ha ökat avsevärt! Detta kan delvis bero på att jag inte uppdaterat min bankrulle här i dagboken lika ofta (det är ju de värdena jag skriver in), men något annat som talar för högre varians är mina rekord. Under de veckor jag har spelat FL har jag slagit både mitt rekord för högsta vinst på en dag och högsta förlust på en dag. Förmodligen är det nog så att 2/4 FL faktiskt är en högre nivå än .25/.50 NL.

 

Här kan ni se grafen: http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id574172.html Den gröna pilen visar var jag började spela FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den negativa trenden fortsätter... så här ser en typisk session ut numera:

 

* Jag vinner en pott eller två och det känns ganska bra. Ligger plus kanske $20.

* Jag förlorar några potter och innan jag vet ordet av ligger jag $40 back istället.

* Jag står ganska still en stund, sedan förlorar jag stora potter på flera bord och är vips nere på -$100.

* Jag jagar för att komma upp igen, kanske kommer upp till -$30 för att sedan dippa ner igen.

* Slutar på omkring -$100.

 

Som tidigare känns det som att jag behöver tur för att gå plus. Kanske kan jag helt enkelt inte slå raken som ju är tämligen hög.

Jag har nu ca 12k händer i pokertracker och ligger fortfarande plus men ganska marginellt. Efter 20k är det dags att utvärdera och bestämma hur framtiden ska se ut.

 

Empire: 803

Stars: 799

Övriga sajter: 1487

Neteller: 722

 

Summa: $3815

SEK: 29337 (kurs: 7,69)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min pokergraf och fann något ganska intressant. Efter att jag har börjat spela FL tycks variansen ha ökat avsevärt! Detta kan delvis bero på att jag inte uppdaterat min bankrulle här i dagboken lika ofta (det är ju de värdena jag skriver in), men något annat som talar för högre varians är mina rekord. Under de veckor jag har spelat FL har jag slagit både mitt rekord för högsta vinst på en dag och högsta förlust på en dag. Förmodligen är det nog så att 2/4 FL faktiskt är en högre nivå än .25/.50 NL.

 

Här kan ni se grafen: http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id574172.html Den gröna pilen visar var jag började spela FL.

 

Det är större varians i FL än NL, så det är helt naturligt i att din varians ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min pokergraf och fann något ganska intressant. Efter att jag har börjat spela FL tycks variansen ha ökat avsevärt! Detta kan delvis bero på att jag inte uppdaterat min bankrulle här i dagboken lika ofta (det är ju de värdena jag skriver in), men något annat som talar för högre varians är mina rekord. Under de veckor jag har spelat FL har jag slagit både mitt rekord för högsta vinst på en dag och högsta förlust på en dag. Förmodligen är det nog så att 2/4 FL faktiskt är en högre nivå än .25/.50 NL.

 

Här kan ni se grafen: http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id574172.html Den gröna pilen visar var jag började spela FL.

 

Det är större varians i FL än NL, så det är helt naturligt i att din varians ökar.

 

Frågan är om meningen "det är större varians i FL än i NL" har någon mening över huvud taget? Större varians i förhållande till vadå, bankrullekravet? Detta bör ju vara anpassat främst efter variansen och frågan som är rimlig att ställa sig är väl vilken nivå på FL som motsvarar en viss nivå på NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckan ler mot mig igen! Idag hade jag extremt flyt på ett av borden, fick inom loppet av kanske 20 minuter inte mindre än tre set varav ett var set över set. Detta resulterade i cappad turn och river mot min motståndare, en $100-pot och hans försvinnande från bordet. Efter det tredje settet blev jag utskälld av en tight spelare som tyckte jag spelade idiotiskt. Anser själv att spelet var marginellt men knappast idiotiskt, orkar inte leta fram HH:n men så här såg det ut i stora drag:

 

Jag får 55 på CO, är först in och höjer för att sno mörkarna. Knappen trebettar, ajdå. Han är en ganska vettig spelare, ganska lös dock. Jag tror att hans höjning kan vara positionell likaväl som att den beror på bra kort, jag synar förstås. Floppen kommer K 9 X, två klöver. Ingen drömflop direkt, jag checkar och han bettar. Jag funderar på följande vis:

Att lägga sig känns väldigt vekt. Han kan ju ha vad som helst, att han bettar när jag checkar betyder ju inte ett jota. Det finns en ganska hyfsad chans att mina femmor är den bästa handen. Ska jag höja? Nej, det gillar jag inte att göra utan position. Om jag höjer nu måste jag i princip betta turn och om han verkligen har träffat något kan han dra ur mig onödigt många bets. Om jag synar har jag bara två outs för set, vilket inte är mycket att hurra för. Men kanske kan jag representera färgen om det kommer en klöver till? Om jag synar nu, sen "funderar" en lång stund och sedan bettar turn finns det en någorlunda chans att han lägger sig, och speciellt om han inte har träffat något. Synar han då så har jag en klöverfemma för ett svagt färgdrag till rivern. Med dessa tankegångar synar jag hans bet, jag får min tredje femma på turn och får tre big bets betalt genom en checkraise på turn och en synad bet på river.

 

Killen visade sig ha 97, dvs ett floppat mellanpar. Han som blev arg tyckte att han hade spelat jättebra och så kommer jag och har tur och tar hans pengar. Själv tycker jag att mitt spel var stabilare än hans: att trebetta preflop med 97 och syna ner tre bets efter floppen med ett andrapar och en kass kicker. Ni får gärna komma med era åsikter om hur handen borde ha spelats.

 

Gick i alla fall plus en dryg hundring, vilket nästan tog mig upp över $1000 på Empirekontot. Imorgon blir det $100 reloadbonus också, så nu börjar jag se lite ljusare på pokertillvaron igen.

 

 

InläggSkrivet: 2005-08-21 00:28:52 Tråd:

Äntligen en någorlunda hyfsad plussession! Visserligen inte mer än 20 BB men det är ändå det bästa jag har sett på länge. Nu ska jag lägga mig och sova.

 

Empire: 992

Stars: 799

Övriga sajter: 1487

Neteller: 722

Summa: $4000

SEK: 30 760 (kurs: 7,69)

 

Se där! Precis 4000 dollar! Det var så vackert så jag blir nästan sugen att stanna där.. ;) >30 000 svenska känns bra också. En milstolpe! (som jag i och för sig har varit förbi tidigare, men ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes där satt den - $7 plus!

Nu måste jag plugga, blää tråkig omtenta imorrn.

Har cashat ut lite till Neteller från diverse sidor så ska uppdatera bankrulletabellen:

 

 

Empire: 1099

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1133

 

Summa: $4007

SEK: 30 813 (kurs: 7,69)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan sist har jag spelat kanske trekvart FL, plussade $30 tror jag och sedan spelade jag en $10 FL-SNG där jag hade lite flyt och vann. Spelar man på för låg nivå SNG om man har 400 inköp? :P Det var dock mest för att stilla pokersuget medan jag pluggade. Nu ikväll försökte jag mig på en till fast med $20 insats. Det gick inte lika bra, slutade sjua. Jag är sjukt trött, min flickvän drog upp mig alldeles för tidigt i morse - ska nog lägga mig nu.

 

Empire: 1151

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1133

 

Summa: $4059

SEK: 31 193 (kurs: 7,685)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen är jag lite nöjd med... i och för sig tycker jag att sådana här handhistorier (Den perfekta readen! Jag visste att han skulle skulle släppa!) känns mest som efterhandskonstruktioner. Men när han är aggressiv på floppen och utan att blinka fortsätter att vara lika aggressiv när tredje rutern faller, kan jag inte annat än sätta honom på en bluff. Skönt när han släpper på river!

 

***** Hand History for Game 2583213732 *****

$2/$4 Texas Hold'em - Tuesday, August 23, 07:57:48 EDT 2005

Table Table 15688 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: YSG33 ( $101.85 )

Seat 7: KuzuRyuZen ( $92.25 )

Seat 9: karu81 ( $187 )

Seat 3: Nando_ ( $189 )

Seat 5: Zedmor ( $90 )

Seat 6: pinetree555 ( $54 )

Seat 8: Fliperson ( $50 )

Seat 1: JariEast ( $92 )

Seat 4: ANYWHEN ( $72 )

ANYWHEN posts small blind [$1].

Zedmor posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Nando_ [ 9s 8h ]

>You have options at Table 37759 Table!.

>You have options at Present Danger Table!.

pinetree555 folds.

KuzuRyuZen folds.

Fliperson folds.

karu81 folds.

JariEast folds.

YSG33 folds.

Nando_ raises [$4].

ANYWHEN folds.

Zedmor calls [$2].

** Dealing Flop ** [ Jc, 4d, Td ]

Zedmor bets [$2].

Nando_ raises [$4].

Zedmor raises [$4].

Nando_ calls [$2].

>You have options at Present Danger Table!.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Zedmor bets [$4].

Nando_ raises [$8].

Zedmor calls [$4].

** Dealing River ** [ 4s ]

Zedmor checks.

Nando_ bets [$4].

Zedmor folds.

Nando_ does not show cards.

Nando_ wins $39.50

>You have options at Table 32178 Table!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg hand måste jag säga, hade du någon read på honom som vek sen tidigare? Eller att han gått out of line med sin blind? Har svårt att se nån hyffsade spelare släppa par i J eller T (händer som kan tänkas 3-betta floppen bortsett från drag) ofta nog för att det ska vara rätt i längden.

 

Men men, du vann handen på ett snyggt sätt iaf! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg hand måste jag säga, hade du någon read på honom som vek sen tidigare? Eller att han gått out of line med sin blind? Har svårt att se nån hyffsade spelare släppa par i J eller T (händer som kan tänkas 3-betta floppen bortsett från drag) ofta nog för att det ska vara rätt i längden.

 

Men men, du vann handen på ett snyggt sätt iaf! :)

 

Vi hade slagits om mörkarna tidigare då jag vann så han kanske ville sätta dit mig eller nåt. Svårt att säga om det lönar sig i längden, men jag kunde verkligen inte låta bli att representera en bättre hand när hans bluff var så genomskinlig. Det syns ju inte i HH hur länge man har tänkt, hans bet på turn kom på typ en sekund. Jag har väldigt svårt att se en hand som trebettar floppen och inte blir rädd på turn, det skulle vara Ad Jd i så fall då men med den handen skulle han nog ta det lite lugnare när färgen sitter. Var ganska säker på att han bluffade, å andra sidan har jag sett folk syna ned river med så extremt sjuka händer så jag hade känt mig lite lugnare om jag hade haft ett par i alla fall, nåt som kan slå hans bluff.

 

Denna session slutade dock olyckligt, -$160. Tråkigt, men jag har i alla fall fått smaka på ett par vinstsessioner sen min sista förlustperiod så det känns ganska lugnt.

 

Empire: 990

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1133

 

Summa: $3898

SEK: 29 956 (kurs: 7,685)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelar någon timme, det har gått upp och ner lite men jag slutade i alla fall på plus, $40. Igår kom jag trea i en $20 SNG så jag har $20 därifrån också.

 

Empire: 1050

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1133

 

Summa: $3958

SEK: 30 308 (kurs: 7,6575)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är lite skrämmande:

Amount won: $664.29

Total Rake: $600.50

 

Det här är mer skrämmande:

Amount won: $335.12

Total rake: $975,00

 

Nu efter 14k händer ligger jag på en BB/100 på 0,6, vilket väl inte är en sådär jätteupphetsande siffra. Men egentligen är jag glad så länge jag går plus, och eftersom jag spelar fyra bord samtidigt blir det väl uppåt 300 händer i timmen -> >$7,2/h. Min rakeback ger mig enligt siffror från PT $1,9/100 händer, alltså $5,7/h -> sammanlagt uppåt $13 i timmen, vilket jag är mer än nöjd med.

 

Jag inser dock hur osäker denna siffra är på bara 14k händer, så det är inte mycket att räkna med direkt. Men om jag ska börja fundera på att gå upp i nivå snart så vill jag nog ha lite mer på fötterna än 0,6 BB/100, det känns som att det ganska lätt kan vändas till minus om man går upp en nivå.

 

Slutsatsen blir att vi får vänta och se. Jag har ju sagt att jag ska spela 20k-30k händer på 2/4 innan jag funderar på att gå upp, och mycket kan ju hända innan dess. Just nu känns det dock som att 2/4 är en bekväm nivå för mig där jag vill försöka utveckla mitt spel ett tag till. Jag har ju trots allt inte spelat FL så länge.

 

Är det förresten någon som vet hur stor skillnaden är på rake mellan 2/4 och 3/6? Om den är procentuellt sett lägre på 3/6 skulle det ju kunna vara värt att gå upp bara för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke är att raken bör vara lägre på 3/6 eftersom raken blir cappad i ganska många potter och en del av potten därför blir orakad.

 

Ang. att gå upp i nivå tycker jag du bör vänta tills du ha betydligt bättre än 0.6BB/100, efter 14k händer, med den winraten, kan du inte veta om du är vinnade på 2/4 ens.

Sen är 3/6 och 5/10 fullring en bit tuffare än 2/4 eftersom det finns 6max bord på dessa nivåer vilket drar med sig de flesta action-tomtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första tanke är att raken bör vara lägre på 3/6 eftersom raken blir cappad i ganska många potter och en del av potten därför blir orakad.

 

Ang. att gå upp i nivå tycker jag du bör vänta tills du ha betydligt bättre än 0.6BB/100, efter 14k händer, med den winraten, kan du inte veta om du är vinnade på 2/4 ens.

Sen är 3/6 och 5/10 fullring en bit tuffare än 2/4 eftersom det finns 6max bord på dessa nivåer vilket drar med sig de flesta action-tomtarna.

 

Jo du har rätt. Problemet är väl att ens BB/100 -värde inte säger mycket alls förrän man är uppe i några 100k händer. Om jag skulle ha en bra dag med en rejäl winning streak skulle ju min BB/100 kunna hoppa upp till över 1,5, och omvänt skulle den kunna bli minus efter en riktigt kass dag.

 

I vilket fall som helst ska jag nog inte ha särskilt bråttom upp. Känner att jag har väldigt mycket att förbättra i mitt spel.

 

Har spelat en och en halv timma nu, gick inget vidare. -$80. Det känns som att när jag väl börjar förlora rinner det iväg snabbt, när jag vinner märks inte alls någon sådan effekt (eller i alla fall inte lika tydligt).

 

Empire: 969

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1133

 

Summa: $3877

SEK: 29 726 (kurs: 7,6675)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en och en halv timma nu, gick inget vidare. -$80. Det känns som att när jag väl börjar förlora rinner det iväg snabbt, när jag vinner märks inte alls någon sådan effekt (eller i alla fall inte lika tydligt).

Äsch, det där är ju bara 2-3 potter som rinner iväg åt fel håll. Det kan man ju inte hänga upp sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...