Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Har spelat en och en halv timma nu, gick inget vidare. -$80. Det känns som att när jag väl börjar förlora rinner det iväg snabbt, när jag vinner märks inte alls någon sådan effekt (eller i alla fall inte lika tydligt).

Äsch, det där är ju bara 2-3 potter som rinner iväg åt fel håll. Det kan man ju inte hänga upp sig på.

 

Nej, fast jag var nere i -$140 ett tag. Känslan var dock mer i hastighet än i pengar: i början svävade jag upp och ner runt +/- 0, sen plötsligt innan jag visste ordet av var jag nere på -100. Det är som att jag måste kämpa för att gå plus, men att gå minus är hur lätt som helst. Fast det är sant som du säger, inget att hänga upp sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En session som pendlade mellan hopp och förtvivlan. Måste jobba på att inte tänka på hur mycket plus/minus jag ligger medan jag spelar. Var nere på -$180 men vände upp igen, samtidigt fixade jag $100 bonusen så rullen ökade lite igen.

 

Empire: 885

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1333

 

Summa: $3993

SEK: 30 616 (kurs: 7,6675)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också det problemet att jag fokuserar på mina kortsikta resultat över en session. Börjar jag med att backa lite så har jag det i huvudet och spelar inte alltid som jag borde.

På samma sätt kan det hända att jag blir feg i mitt spel om jag tidigt på en session vinner en del, då jag blir rädd att förlora min vinst.

 

Jag försöker jobba bort detta så mycket det går, något som funakar hyffsat är att ta upp nya pengar på bordet när jag ligger en bit under vad jag köpte in mig för, då ser det inte lika illa ut och efter en stund kommer jag inte ihåg på vilka bord jag la in mer pengar på och hur mycket det var vilket gör det lite enklare att inte tänka på det så mycket.

 

Såg ett program på 2+2's forum som jag tror hette "Tilt Blocker" som helt enkelt var en ruta som la sig över bordet så det skymde hur mycket pengar man satt med, på så sett har man ju inte en aning hur mycket man har på ett bord efter 45 min spel. Tyvärr har jag inte hittat var man kan få tag på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också det problemet att jag fokuserar på mina kortsikta resultat över en session. Börjar jag med att backa lite så har jag det i huvudet och spelar inte alltid som jag borde.

På samma sätt kan det hända att jag blir feg i mitt spel om jag tidigt på en session vinner en del, då jag blir rädd att förlora min vinst.

 

Exakt! Och förutom att det kan inverka på ens spel är det ju psykiskt jobbigt också, vilket förtar glädjen med att spela litegrann.

 

Jag försöker jobba bort detta så mycket det går, något som funkar hyfsat är att ta upp nya pengar på bordet när jag ligger en bit under vad jag köpte in mig för, då ser det inte lika illa ut och efter en stund kommer jag inte ihåg på vilka bord jag la in mer pengar på och hur mycket det var vilket gör det lite enklare att inte tänka på det så mycket.

 

Hehe, precis det här har jag också börjat göra. Brukar köpa in mig för $100, sjunker det nedåt $60 brukar jag ladda på med en hundring till. Det ser verkligen tråkigt ut med $30-$40 vid bordet! Däremot brukar jag ändå fortsätta ha koll på hur mycket pengar jag "ska" ha för att ligga plus. Jag blir nojig annars att jag glömmer att jag har laddat in en hundring och tänker "ja, jag har vunnit $50!" när jag istället har förlorat $50. :)

 

Såg ett program på 2+2's forum som jag tror hette "Tilt Blocker" som helt enkelt var en ruta som la sig över bordet så det skymde hur mycket pengar man satt med, på så sett har man ju inte en aning hur mycket man har på ett bord efter 45 min spel. Tyvärr har jag inte hittat var man kan få tag på det.

 

Det låter ju perfekt som en avvänjningsgrej. Du måste säga till om du hittar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har eller har haft samma problem och det blev mycket bättre när jag började köpa in mig för $150 istället för $100. När jag körde med $100 började det kännas tråkigt så fort jag närmade mig $80, när jag började med högre inköp var det från första början hellugnt så länge jag hade en tresiffrig summa vid bordet. Psykologi på hög nivå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också börjat köpa in mig för större summor, faktiskt efter att jag läste att du gjorde det :) Men det hjälper inte det att jag har svårt att spela bra när jag ligger back 50-100$ efter 20 minuter tyvärr. Men det är heltklart lättare att förlora från 150 till 120 än 100 till 70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vilken helvetessession. Jag ska nog sluta nu, innan jag tiltar bort mer än jag redan har förlorat. Varför cappar man preflop med QJs? Sedan cappar man flop med två i ens färg så att Waggho med sina kungar tror att han är uppe mot ess och checkar turn. Sedan sätter man sin Q-höga färg på river, hurra.

 

Jag som hade tänkt att jag skulle stabilisera mig över $4000 nu. Istället ser det ut så här:

 

Empire: 751

Stars: 799

Övriga sajter: 976

Neteller: 1333

 

Summa: $3859

SEK: 29 260 (kurs: 7,5825)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen var lite rolig... var på väg att lägga mig då jag kom på att jag läst nån gång att man kan räkna med att sannolikheten för bluff alltid är minst 1/10..

 

***** Hand History for Game 2618664268 *****

$2/$4 Texas Hold'em - Monday, August 29, 15:37:36 EDT 2005

Table Table 34458 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: jjjccc ( $127 )

Seat 2: hegemoony ( $175.50 )

Seat 3: hillfd ( $10.50 )

Seat 4: suktardig ( $147.50 )

Seat 5: bananie8 ( $82 )

Seat 6: Laotsu111 ( $82.23 )

Seat 7: Nando_ ( $143 )

Seat 8: macdizzy22 ( $32.63 )

Seat 9: doggyp ( $88 )

Seat 10: maverick1900 ( $44.87 )

macdizzy22 posts small blind [$1].

doggyp posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Nando_ [ A:c: K:h: ]

maverick1900 raises [$4].

jjjccc folds.

hegemoony folds.

hillfd folds.

suktardig folds.

bananie8 folds.

Laotsu111 calls [$4].

Nando_ raises [$6].

macdizzy22 calls [$5].

>You have options at Table 37759 Table!.

doggyp calls [$4].

maverick1900 calls [$2].

Laotsu111 calls [$2].

** Dealing Flop ** [ J:s:, 4:h:, 7:h: ]

macdizzy22 checks.

doggyp checks.

>You have options at Table 15663 Table!.

maverick1900 bets [$2].

>You have options at Table 15663 Table!.

Laotsu111 calls [$2].

Nando_ calls [$2].

macdizzy22 calls [$2].

>You have options at Table 15663 Table!.

doggyp calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 9:h: ]

macdizzy22 checks.

doggyp checks.

maverick1900 bets [$4].

Laotsu111 folds.

Nando_ calls [$4].

macdizzy22 folds.

doggyp calls [$4].

** Dealing River ** [ T:c: ]

doggyp checks.

maverick1900 bets [$4].

Nando_ calls [$4].

doggyp folds.

maverick1900 shows [ A:h:, Q:d: ] high card ace.

Nando_ shows [ A:c:, K:h: ] high card ace.

Nando_ wins $57 from the main pot with high card ace with king kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ytterligare en tung förlustsession börjar jag allvarligt överväga att ge upp fixed limit. Hög varians, hög rake och en allmän känsla av att jag inte räcker till för att gå stabilt plus är det som gör att jag lutar mot att återgå till NL. Det känns visserligen lite mesigt att inte ha spelat de minst 20k händerna jag hade planerat att spela, men men. Dags att stanna upp och fundera på hur min närmast framtida pokerkarriär ska se ut.

 

$100 i bonus från expekt och en aning plus från spelet där gör att bankrullen inte ser alltför sargad ut:

 

Empire: 617

Övriga sajter: 1358

Neteller: 1880

 

Summa: $3855

SEK: 29 230 (kurs: 7,5825)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte återgå till NL men så fick jag syn på den där roliga reloadgrejen på multipoker, så jag ska nog satsa på den först och se hur mycket jag hinner med. Körde fyra bord SH FL 1/2 och hann med 200 rakade på en timme. Det blir en timlön på $10 vilket man väl kan stå ut med, sen kan man ju hoppas på lite vinst också. Men nu ska jag gå och äta med mina kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch usch, min dagbok hade åkt ned till sidan två! Så kan vi ju inte ha det.

 

Håller på med Multipokerbonusen, går ganska segt. Har väl spelat 1k händer nu så halva första $100-bonusen är klar. Det är lite segt att sitta och nöta fyra sexmannabord och studier, flickvän och eventuella kompisar tar ju upp en del tid också.

 

Funderar på vad jag ska ta mig för när bonusen är klar. NL igen eller? I så fall är jag lite sugen på att köra på UB igen, men de vägrar ju dela ut någon lämplig bonus.

 

Funderar också på att ta hem lite pengar så de slipper ligga på internet och skräpa. Men nu ska jag dricka kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skrapat ihop 1400 rejkade häner och $100 i vinst från mitt spel på SH FL 1/2. Så får det gärna fortsätta, men det är dumt att hoppas på för mycket. Börjar gilla shorthanded, det blir mycket action. Jag gillar att kunna vara aggressiv ofta.

 

Så kännde jag med när jag började testa på SH, helt klart mycket roligare att spela. Dock svänger det bra mycket mer vilket man tyvärr får leva med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag skrapat ihop 1400 rejkade häner och $100 i vinst från mitt spel på SH FL 1/2. Så får det gärna fortsätta, men det är dumt att hoppas på för mycket. Börjar gilla shorthanded, det blir mycket action. Jag gillar att kunna vara aggressiv ofta.

 

Så kännde jag med när jag började testa på SH, helt klart mycket roligare att spela. Dock svänger det bra mycket mer vilket man tyvärr får leva med.

 

Kan tänka mig det, dock känns det ju mindre nu när jag håller mig på 1/2.

 

Nu har jag bara något hundratal händer till mina första hundra bonusdollar, känns bra! Har också plussat runt $150 än så länge (peppar, peppar) så jag är nöjd. Snart bör jag också få förra månadens rakeback på dryga hundratalet dollar. När jag har fått den är det dags att räkna ihop rullen igen! Det bör ju landa ett snäpp över $4000 i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch! Har haft en sån där session där allt går fel och speciellt en kille verkade träffa allt mot mig. Jag blir så irriterad, jag ser framför mig hur han sitter och tycker att han spelar jättebra och verkligen spelar ut mig fast han bara har flyt. Fick i alla fall min $100, men backade nästan lika mycket. :( Nåväl, jag har i alla fall gått plus $200 på multipokeräventyret än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tagit ut det som jag har satt in på Multipoker för bonusarna, och har för närvarande $275. Jag gillar att göra sånt. Kör nu på $200-bonusen och ska försöka hinna $300 också. Vi får se hur det går. Som vanligt har jag problemet att jag gärna vill sluta spela och låsa in mina vinster så fort jag ligger mer än marginellt plus, så ofta spelar jag bara i en kvart eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite av samma problem att jag tappar sugen att spela när jag ligger hyffsat plus eftersom jag då blir rädd att "förlora" vinsten. Ofta är ju inte detta specielt bra eftersom vinsten kommer från dåliga motspelare, vilka man givetvis ska maximera sin speltid emot. Måste lära mig att skit i hur den och den sessionen gick och se det i långa loppet där jag vet att jag antagligen kommer vinna mer om jag sitter kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...