Gå till innehåll

Min bil har blivit stulen!


Filip

Recommended Posts

Kom ut idag vid 16:00 o skulle köra hem till mor o far, då var min fina mazda 323 från 88 borta. Vem fan snor en sådan bil o varför?

 

Någon som har några tips hur man ska gå till väga gentemot försäkringsbolag etc för att inte bli blåst av dem med?

 

Har ringt polisen och anmält den som stulen samt att de ska bärja den när de hittar den, något annat man ska tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ut idag vid 16:00 o skulle köra hem till mor o far, då var min fina mazda 323 från 88 borta. Vem fan snor en sådan bil o varför?

 

Pundare. Nya bilar är i princip omöjliga att sno, då de har elektronisk startspärr.

 

Hoppas att du får tillbaka bilen! Ofta kan den vara helt oskadad. Bara att hålla tummarna, för nog kommer den att hittas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ut idag vid 16:00 o skulle köra hem till mor o far, då var min fina mazda 323 från 88 borta. Vem fan snor en sådan bil o varför?

 

Pundare. Nya bilar är i princip omöjliga att sno, då de har elektronisk startspärr.

 

Hoppas att du får tillbaka bilen! Ofta kan den vara helt oskadad. Bara att hålla tummarna, för nog kommer den att hittas.

 

Värsta som kan hända nu är väl att de hittar bilen lite halvkvaddad och nersvinad.

 

Helt sjukt att jag inte är mer arg, första jag tänkte var "bad beat". Otroligt vad pokern kan göra för en mentalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mazda 323 är, typ, världens lättaste bil stt komma in i. Med en skruvmejsel är det gjort på 2 sekunder. Upptäckte det efter att ha lånat polarens 323:a och glömt cdfronten i bilen över natten. När jag kom ut så var givetvis cdspelaren borta. Det var då jag upptäckte hur skrämmande enkelt det var att ta sig in i bilh*lvetet :lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att skrämmas, men jag fick just en gammal Mazda 323 snodd för 6-7 år sen, och fick ett telefonsamtal från snuten om att den var hittad nån vecka senare, och då var den - just precis, helt nedsvinad och pangade fönster och sånt, och typ inget fick man på försäkringen då. (Sure, lite säkert, men jag skulle ju hellre ha fått för att de var försvunnen helt, så att man kunde köpt ett nytt ök).

 

Hoppas dom inte hittar den!

 

"Bad beat" var rätt komiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mazda 323 är, typ, världens lättaste bil stt komma in i. Med en skruvmejsel är det gjort på 2 sekunder. Upptäckte det efter att ha lånat polarens 323:a och glömt cdfronten i bilen över natten. När jag kom ut så var givetvis cdspelaren borta. Det var då jag upptäckte hur skrämmande enkelt det var att ta sig in i bilh*lvetet :lol:

 

/TF

 

Låser aldrig min....modell 323 85:a, visserligen ingen stereo i den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe då kan du inte spela högt med tankte på vad en gammal mazda 323 kna inbringa.

 

Var kanske lite naivt (läs lat) o inte ha stöldkrycka när även jag visste hur jävla lättöppnad den är. Men vafan i centrala malmö på en privat gårdsparkering trodde jag risken för stöld var minimal.

 

Det går utför med samhället. Synd man inte hade en truppmina 12 med personsökerutlösning monterad mellan sätena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utför med samhället. Synd man inte hade en truppmina 12 med personsökerutlösning monterad mellan sätena.

 

vet en bil i örebro som står olåst.

öppnar du dörren...utan att tycka ner en knapp höger om förarstolen

efter 20 sec delay så startar hans SJhorn.

 

om någon sitter i bilen så tycker jag lite synd om han :D

 

kanske är något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utför med samhället. Synd man inte hade en truppmina 12 med personsökerutlösning monterad mellan sätena.

 

vet en bil i örebro som står olåst.

öppnar du dörren...utan att tycka ner en knapp höger om förarstolen

efter 20 sec delay så startar hans SJhorn.

 

om någon sitter i bilen så tycker jag lite synd om han :D

 

kanske är något?

 

Tunga måndagsmornar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då har de hittat bilen.

 

Blev bärgad från nydalatorget, och stulen vid nobeltorget.

 

Det är ju säkert ett par km dit..... jävla keffon kunde fått taxipengar av mig istället. Stal lite kläder från bagaget med. Båda dörrarna samt tändningslåset var helt sabbade. 1800 kr självrisk känns kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju säkert ett par km dit..... jävla keffon kunde fått taxipengar av mig istället. Stal lite kläder från bagaget med. Båda dörrarna samt tändningslåset var helt sabbade. 1800 kr självrisk känns kallt.

Nästa gång jag är på väg hem en sen kväll ska jag pröva att ringa på en dörr och fråga personen som öppnar om de kan ge mig taxipengar mot att jag inte snor denn*s bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju säkert ett par km dit..... jävla keffon kunde fått taxipengar av mig istället. Stal lite kläder från bagaget med. Båda dörrarna samt tändningslåset var helt sabbade. 1800 kr självrisk känns kallt.

Nästa gång jag är på väg hem en sen kväll ska jag pröva att ringa på en dörr och fråga personen som öppnar om de kan ge mig taxipengar mot att jag inte snor denn*s bil.

 

Du kommer nog bli förvånad av resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...