Gå till innehåll

Vilka program ska jag ha?


Tuttinunnen

Recommended Posts

Jag är något förvirrad vad gäller de pokerhjälpmedel som jag funderar på att skaffa.

 

Pokeroffice (PO), Pokertracker (PT), Hold'em manager, PokerAce HUD(finns det något som heter så)?

 

Vilket program är att föredra om jag spelar Omaha, Hold'em och lite turneringar, och vill få reda på VPIP, 3bet% och dylikt på mina motståndare, samt statistik på mitt eget spel, och det kanske viktigaste av allt: Grafen som jag sett spelare på forumet posta där man ser jämförelsen av hur många ALL-INs man vinner samt hur många man "borde" vunnit. (Har aldrig sett någon på forumet posta en graf där han vunnit fler All Ins än vad man skulle göra i medelfallet. Vad kan det bero på?)

 

Tilläggas bör att jag spelar på Svenska Spel och har därför laddat ner HHConverter som jag förstått att man måste ha om man till exempel ska posta HHs och tanka statistiken till något av ovan nämnda program. Och om jag spelar en intressant hand, och skriver upp numret för att sedan posta HHn på forumet, hur tusan ska jag hitta den specifika handen sen? Jag ska väl inte helt manuellt behöva gå ner och rota i C:\Documents and Settings\Lokala inställningar\Application Data\Boss Media\Svenska Spels Poker\history\268298, för att sedan konvertera den rätta historyfilen och leta upp den specifika handen?

 

Det blev många frågor, men det blir lätt så när man inte riktigt vet exakt man ska fråga efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera att du köper Holdem Manager (iaf för Texas CG) resten har jag mindre koll på (Omaha,Turneringar)

I den så ser du 3bet statistik o dyl. Dock så kan du inte lita på grafen där du ser hur många ALL-ins du förväntats vinna/förlora mtp att Svenska Spel(Boss) tillåter inte att man ser motspelarens hålkort när denne förlorar en ALL-IN (förutsatt att du inte har synat denne ofc) vilket gör den grafen väldigt missvisande.

 

Du behöver inte rota i handhistory filen o leta efter specifika nummer o dyl om du har Holdem Manager eller liknande program. Då letar du bara upp handen, under den session du spelat o postar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Tanka Realtime HUD istället om du inte vill punga ut typ $100 för ett program med samma princip.

 

http://www.holdemranger.com/realtime.html'>http://www.holdemranger.com/realtime.html

 

This web site at http://www.holdemranger.com has been reported as an attack site and has been blocked based on your security preferences.

 

hm..? Vill inte påstå varken det ena eller andra men aktsamhet rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej ! Tänkte spela ihop Holdem Manager på noiq-poker (100 vip) Men undrar om vip poängen nollställs i slutet på varje månad . Då denna månad bara har 13 dagar kvar och jag spelar micro så känns 13 dagar lite kort tid . Inte så roligt att lira ihop 80 poäng så nollställs det och man får börja om :)

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...