Gå till innehåll

Snacktråd för finalbordet WSOP Main Event

Juggler

Recommended Posts

• Svars 228
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade följande. Är det alltså möjligt att han slipper skatten om han nu bor i England?

Om man är t.ex. pokerspelare och livnär sig på detta i Storbritannien så anses man pensionerad eller arbetslös och betalar heller inte någon inkomstskatt. Nu uppstod ju Eastgates vinst på andra sidan Atlanten, dessutom utanför EU, så jag har lite svårt att se hur han ska slippa undan beskattning "någonstans". Såvitt jag vet måste han kunna visa för de amerikanska myndigheterna att han skattar någonstans och kan han inte det, så är nog IRS där och nallar i kakburken. Detta sagt med stor reservation eftersom jag inte känner till avtalsförhållandena mellan länderna i fråga. Dessutom undrar jag hur danska staten ställer sig till om Eastgate flyttat ut under året. Då borde han vara åtminstone delvis skattskyldig i hemlandet. Intressant fråga, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man se finalbordet nu? isåfall, ngn som har url? vore schysst.

Förövrigt stort grattis till eastgate som var värd det. Han och demidov var värda 1:a och 2:a plats.

jag tror att thepokerbay har lagt ut de två sista avsnitten idag , men vet ej om det är finalbodet laddar själv ner dom nu.

Länk till kommentar

AK är ju högst tveksamt spelad. Flatsynar istället för att dega in eller folda preflop och continuation betar 4,5 miljoner i en pott på 15-16 mille.

Han spelar väl alla dom stora händerna man fick se ganska dåligt. Han såg nästan ut att börja gråta vid ett flertal tillfällen, pressen blev nog lite för stor på den gamle truckern. Men han får nog vara nöjd med megaklonken iaf.

Man kan ju iaf lugnt konstatera att det inte var helt genomtänkt att skaffa Roy "The Oracle" Winston som coach. Undrar hur mycket han tjuvade åt sig av Phillips $4,5M, 70/30 kanske. :mrgreen:

Länk till kommentar

Efter att ha sett det ihopklippta är det ju helt sjukt vad eastgate träffar floppen. 4-5 set, flush, en-outare!

Demidovs läggning med topp tvåpar är snygg. Han spelade bra men hade inte korten med sig.

Eastgate har imponerande pokerfejs. Verkar som att han alltid kollade upp på motståndaren en kort stund oavsett om han hade stål eller bluffade. Fick in en tell på honom men den kan jag tyvärr inte dela med mig av :)

Länk till kommentar

Efter att ha sett det ihopklippta är det ju helt sjukt vad eastgate träffar floppen. 4-5 set, flush, en-outare!

Demidovs läggning med topp tvåpar är snygg. Han spelade bra men hade inte korten med sig.

Eastgate har imponerande pokerfejs. Verkar som att han alltid kollade upp på motståndaren en kort stund oavsett om han hade stål eller bluffade. Fick in en tell på honom men den kan jag tyvärr inte dela med mig av :)

Haha :mrgreen: Kommer du ha användning av den många gånger? ;)

Länk till kommentar