Deppodi Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Jag fick JJ på knappen mot en SSS med 2$ på NL10 och han hade höjt till 0.4 och alla hade lagt sig, jag valde att isolera mig mot bara honom och höjde till 2$. Båda blinds la sig och han synade. Var detta ett okej spel eller skulle ni gjort det annorlunda? Citera
ampixo Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Exakt vad är en SSS? Låter häftigt. Citera
plzgogame Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Posta HH istället, blir förvirrad Citera
Bubblan Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Jag fick JJ på knappen mot en SSS med 2$ på NL10 och han hade höjt till 0.4 och alla hade lagt sig, jag valde att isolera mig mot bara honom och höjde till 2$. Båda blinds la sig och han synade.Var detta ett okej spel eller skulle ni gjort det annorlunda? Jag ser inget fel i att få shorten all in med ett högt par när ingen annan hade visat styrka innan. Jag hade nog gjort likadant. Om vi bara synbar han är vi ändå nästan tvungna att syna ställ efter floppen många gånger. En liten raise är också rätt onödig då man är tvungen att syna push 100% av gångerna efter floppen i alla fall mot shorten. Synar någon av blindsen också får vi mer info efter floppen om dennes hand. Citera
Deppodi Postad 4 November , 2008 Författare Rapport Postad 4 November , 2008 Exakt vad är en SSS? Låter häftigt. En shortstackstrategy spelare, en spelare som sätter sig vid bordet med minsta möjliga belopp och spelar efter en viss guide. Du hittar guiden på; http://sv.pokerstrategy.com/ Citera
Deppodi Postad 4 November , 2008 Författare Rapport Postad 4 November , 2008 Posta HH istället, blir förvirrad Full Tilt Poker Game #8806191851: Table Lake Sahara - $0.05/$0.10 - No Limit Hold'em - 9:12:38 ET - 2008/11/04 Seat 1: AHxeJIb ($1.80) Seat 2: duesenapsen ($1.70) Seat 3: Bullett Bum ($5.30) Seat 4: Deppodi ($9.15) Seat 5: foulekparo ($2.45) Seat 6: Kjellstedt ($15.35) Seat 7: audition222 ($1.85) Seat 8: RumpleARG ($14.05) Seat 9: fist23655 ($1.65) foulekparo posts the small blind of $0.05 Kjellstedt posts the big blind of $0.10 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to Deppodi audition222 folds RumpleARG folds fist23655 folds AHxeJIb has 15 seconds left to act AHxeJIb raises to $0.40 duesenapsen folds Bullett Bum folds Deppodi raises to $1.80 foulekparo folds Kjellstedt folds AHxeJIb calls $1.40, and is all in Deppodi shows AHxeJIb shows *** FLOP *** Deppodi: nh *** TURN *** *** RIVER *** Deppodi shows two pair, Jacks and Sixes AHxeJIb shows two pair, Queens and Sixes AHxeJIb wins the pot ($3.40) with two pair, Queens and Sixes Citera
Deppodi Postad 4 November , 2008 Författare Rapport Postad 4 November , 2008 Jag ser inget fel i att få shorten all in med ett högt par när ingen annan hade visat styrka innan. Jag hade nog gjort likadant. Om vi bara synbar han är vi ändå nästan tvungna att syna ställ efter floppen många gånger. En liten raise är också rätt onödig då man är tvungen att syna push 100% av gångerna efter floppen i alla fall mot shorten. Synar någon av blindsen också får vi mer info efter floppen om dennes hand. Det var lite i dem banorna jag tänkte, tack för svaret! Citera
bananuz Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Du ska höja oavsett stackstorlek på han som 2betar. Citera
Nomist Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Kanske är för tight men jag skulle faktisk kunna överväga fold pre rakt av. För kör han en "korrekt" short stack spel så oftast som bäst en coin flip. Citera
hampulito Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Kanske är för tight men jag skulle faktisk kunna överväga fold pre rakt av. För kör han en "korrekt" short stack spel så oftast som bäst en coin flip. Dumaste jag hör någonsin. Citera
plzgogame Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Dumaste jag hör någonsin. häjja sverje ;D Citera
jo_ocke Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 blir ju överlycklig ifall man får in stålarna mot en shortstack med JJ. Citera
Nomist Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Dumaste jag hör någonsin. Sant my bad kollade faktiskt upp hans normal hand range i det läget och fick fram siffror visar att mot hans range vinner vi 54-59% Citera
tok_junior Postad 4 November , 2008 Rapport Postad 4 November , 2008 Kanske är för tight men jag skulle faktisk kunna överväga fold pre rakt av. För kör han en "korrekt" short stack spel så oftast som bäst en coin flip. Va? Skulle en korrekt short-strategi innebära JJ+,AQ+,KQ för push? Borde det inte vara rätt mycket lösare än så? Även om det skulle vara så tight som 22+,AQ+,KQ (vilket är JÄTTETIGHT för en shortie att pusha enligt min erfarenhet) vinner vi 61% av gångerna. Vilken range använde du för 54%? Citera
grebgokz Postad 5 November , 2008 Rapport Postad 5 November , 2008 En shortie ska väl trycka ganska tight i tidig pos och lösare först in på knappen. tidig pos JJ+ AK AQs Mellan pos 88+ AQ+ AJs+ på co/btn 22+ AT+ eller nått sånt. Sen tighta till sig med limpare och raise framför. Skulle kunna tänka mig att bara syna här, vi har ju redan position och vi kan tjäna på att få med någon av blindarna i potten. Dessutom kan vi komma undan om det ramlar ner en A K eller Q på flop som definitivt försämrar våra odds då några av de händer han kan ha förutom de som redan slår oss just drog ut. Sen om shortien checkar kan vi plocka hem potten med ett bet som sätter han AI på flop. Tex om ett A kommer och han checkar kan vi ju sätta han AI och oftast få en fold fast han slår oss med sina QQ. PS: det är absolut inte fel att isolera. Mitt val av spel väldigt ofta är just det. Men det finns alternativ Citera
Recommended Posts