Gå till innehåll

NLT - Trn, situationer med QQ, hade jag otur?

Munther

Recommended Posts

tja min första post i detta forum hoppas jag inte bryter några regler nu.

spelar på ladbrokes

senario 1

36 pers kvar mtt på 30 och jag har ca 10k får QQ på BB jippie

alla folder till SB han dubblar blindsen jag ställer in min stack och får syn på 5 röda, AQ off sitter han på och jag får ett glädje rus :D , flop allt under tio, turn K, river A aja tur kan väll alla ha tänkte jag lite sur :(

senario 2.

30 + 3 MTT: 5 betalda platser 6pers kvar och jag relativt liten stack sitter bakom dealern får QQ alla foldar till mig jag höjer 3X BB dealern går allin SB och BB lägger sig jag sätter honom på Ax eftersom han är chip leader och har snott många blinds så jag ställer in igen, visst A8 suited

flop: 4 5 8, turn: J, river: A IGEN där skar jag upp lilfinger på tgb :evil: .

senario 3.

10 +1 MTT: final bord 8 kvar blind 4k - 8k jag har 40k leader har 140k.

preflop QQ igen och jag fasar denna hand efter de 2 tidigare trn men jag dubblar blind till 16k och hoppas på fold. chip leader ökar till 20k efter lång betänke tid så ställer jag in igen eftersom chansen är inte så stor att han sitter på högre par än mig, han sitter på A 2 off och jag vänder mig om till regeringen och säger att jag kommer förlora på river hon svarar alldrig. visst gör jag det A på river igen :shock::cry::evil: straff host på regeringen :twisted:

och allt hände igår.

hur skulle jag ha spelat dessa händer anligt mina tankar så gorde jag rätt men efter resultaten så kanske man ska gå in med junk och hoppas på träffar.

tack på förhand för svar

* RP, ett försök till en bättre rubrik :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart lite snopen att dom ska få in ett utav dom 10 ess som finns i leken på river helatiden, jag fruktar nu att damerna kommer att sätta spår i mig och jag kommer fega ur preflop eller efter flop om det bara är ofarliga kort,

hoppas det går bättre idag men annars så hamnar jag itm 70% av alla tuneringar jag spelar och 20%precis utanför resten är förlorade KK AA QQ tidigt i tuneringarna, går dock aldrig all in med AK i tidigt läge.

Länk till kommentar

vart lite snopen att dom ska få in ett utav dom 10 ess som finns i leken på river helatiden, jag fruktar nu att damerna kommer att sätta spår i mig och jag kommer fega ur preflop eller efter flop om det bara är ofarliga kort

Problemet som jag ser är att i vanlig lekar finns bara 4 ess... känn dig blåst, dom får mer outs, pröva köpa egen lek nästa gång :D

Länk till kommentar

itm 70% av dina turneringar? grattis, du är bäst i världen.

tack om det ändå vore så bra jag spelar på vardags morgon som mest för då är jag hemma och det är inte många som spelar samt att jag har kanske spelat 15 mtt tuneringar precis börjat ta dom på allvar har varigt på final bord 3 ggr sluta 2a en gång resten är så jag fick tillbaka mitt inköp.

men jag är övertygad om att det procent talen jag har just nu kommer att sjunka, men hoppas inte :lol:

Länk till kommentar

• 1 month later...

Hehe..

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=10547

För övrig så kan du inte lägga QQ som shortstack. Du kan inte sitta och vänta på en bättre hand än QQ. Jag kan faktiskt inte tänka mig någon omständighet då jag inte skulle trycka in med QQ om jag vore shortstack. Däremot bör du spela mycket mer försiktigt med QQ i tidigt skede. Tycker alldeles för många trycker in hela degen även tidigt i en turnering med just den handen.

Lycka till :)

Länk till kommentar