Gå till innehåll

Big Less slår rekord i otur!


Big Less

Recommended Posts

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur tror ni att jag spelade upp 30 dollar till 900, om jag är så jävla usel?

 

Jag har inte läst allt i den här dagboken så det jag säger kanske inte träffar alldeles rätt.

 

Men som jag förstår det så anser du att du spelar bra men förlorar pga otur. Tur/otur anser jag är något som drabbar alla och som är en del av spelet. Tex kan det ju faktiskt vara så att när du spelar upp dig från $30 till $900 så har du lite tur. För jag har svårt att tro att en spelare bara har otur när man förlorar och spelar bra när man vinner.

 

För min egen del så har jag också haft min beskärda del av otur, men självklart också tur. Saken är den att blir jag grymt utdragen så svär jag ett tag för att sedan glömma det. Poker i sig innebär ju att tur/otur ibland spelar en spratt. Det är bara att acceptera och gå vidare.

 

Dock så tror jag att man ibland skapar sin egen tur/otur. Det som man ibland kan tycka vara ständiga utdragningar är i själva verket kanske dåligt spel. Gräv inte ner dig och tänk på det här med tur/otur, utan se till ditt spel och fundera om du kunde ha gjort något annorlunda. Kunde du ha gjort det, ja då har du lärt dig något till nästa session. Kunde du inte ha gjort det är det bara att spela vidare.

 

Ingen blir bättre på att gnälla över att ha otur. Det enda det gör är att det låter illa, samt att ditt fokus hamnar där istället för på ditt spel.

 

Kör hårt, spela bra och glöm all otur du haft, har och kommer att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...