Gå till innehåll

Big Less slår rekord i otur!


Big Less

Recommended Posts

Hur kan du vara så säker på att du gör rätt och dina motståndare fel när du torskar? Det verkar vara extremt många här som tror att det bara finns ett sätt att spela nl-poker. De flesta svenskarna på låg-limit borden spelar alldeles för tight och passivt och sitter sedan och förbannar alla "tomtar" som snor deras pengar.

 

Mycket enkelt: För att jag vet att jag har oddsen på min sida när jag slänger in pengarna. Tror du att jag spelar tight och passivt har du aldrig sett mig spela. Tightare än mina motståndare och fan så mycket mer aggressivt. Sedan ser jag ju hur mina motståndare spelar. De är helt sjukt värdelösa.

 

Nere på 0.10/0.20 igen och torskar hela inköpet direkt.

 

Får QQ UTG och höjer 4 BB.

Spelaren till vänster, som jag vet är en mycket lös fisk synar.

Knappen höjer med ytterligare 3 dollar och har bara 1 dollar kvar efter det.

Jag reraisar.

Den lösa fisken till vänster synar.

Floppen kommer T99, två hjärter.

Jag har i det läget bara pengar kvar till ett pottbet och går all in. Kan ändå inte folda handen i det läget, mot den motståndaren, så det är lika bra att trycka.

Fisken till vänster visar upp A9o. Finns bara en enda flop han tar min stack på där och det är X99. Är inte särskilt förvånad över att den kom dock. Det brukar vara så mest hela tiden.

Återigen har en fisk fått en drömträff med en idiothand i en jättepott och jag kommer inte undan.

 

Tänker inte spela mer poker idag. Helt meningslöst om det bara ska vara såhär hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Prova spela SH istället om du känner att du är bättre än dina motspelare. Gick själv över till SH när jag horade Golden Tiger, gick mycket mycket bättre än fullrings, roligare dessutom!

 

Jag tror definitivt inte att SH passar Big Less bättre, mycket agressivare spel skulle innebära att han gör fler "korrekta" folds, när han har bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova spela SH istället om du känner att du är bättre än dina motspelare. Gick själv över till SH när jag horade Golden Tiger, gick mycket mycket bättre än fullrings, roligare dessutom!

 

Jag tror definitivt inte att SH passar Big Less bättre, mycket agressivare spel skulle innebära att han gör fler "korrekta" folds, när han har bästa handen.

 

Det är möjligt i början, men när han anpassat sig till SH så tror jag det kan gå bra. SH = fler händer = fler beslut = edge till den bättre spelaren.. tycker jag iallafall. Man kan lätt tröttna på att sitta vid fullringsbord och folda 50 händer i rad, för att sedan få AA och blir utdragen.. precis som Big Less ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova spela SH istället om du känner att du är bättre än dina motspelare. Gick själv över till SH när jag horade Golden Tiger, gick mycket mycket bättre än fullrings, roligare dessutom!

 

Jag tror definitivt inte att SH passar Big Less bättre, mycket agressivare spel skulle innebära att han gör fler "korrekta" folds, när han har bästa handen.

 

Det är möjligt i början, men när han anpassat sig till SH så tror jag det kan gå bra. SH = fler händer = fler beslut = edge till den bättre spelaren.. tycker jag iallafall. Man kan lätt tröttna på att sitta vid fullringsbord och folda 50 händer i rad, för att sedan få AA och blir utdragen.. precis som Big Less ;)

 

Tror att ni har poänger båda två. Aggressiviteten har jag egentligen inte problem med. Jag är nästan alltid den mest aggressiva vid bordet, sånär som på en och annan maniac, men de brukar försvinna rätt snabbt. Har inga problem med aggro motståndare heller. Nästan heller det än de där ultrapassiva typerna. Lätt att gå på minor mot dem när man tar deras minbets för svaghet.

 

Som jag ser det passar SH två typer av spelare:

1. Dåliga nybörjare. Deras lösa spelstil straffas inte lika hårt och obarmhärtigt på ett SH-bord.

2. Riktigt vassa spelare. SH kräver att man kan spela fler typer av händer i olika situationer.

 

Själv tillhör jag absolut inte kategori 1. Om jag platsar i kategori 2. får jag ta reda på. Det är väl inte mer med det än jag köper in mig för en tjuga på ett SH-bord och testar hur det känns. Men visst kommer det handla om ett visst mått av anpassning.

 

Stort tack för synpunkterna och för att ni tar er tid båda två!

 

Edit: Drog igång direkt och förresten första potten jag spelade. Ett gott tecken? ;-) Höjde med Q8s i CO. Blev minireraisad. Synade. Träffade en åtta. Gick för checkraise. Ville ha fold, men fick check-check. Betade ut turn. Fick syn (av troligt enkortsfärgdrag). Träffade trissen på river. Värdebetade men fick fold.

 

Och där fick jag en pott på syn med A-högt på river.

 

Sedan kommer dessa händer på något ögonblick.

 

1. Bluffar på 822-flopp (rainbow) och vinner potten.

 

2. Handen efter: 933-flop. Jag har 34 och får stryk av Q3. Jag gör exakt samma spel som tidigare, men MED handen jag representerar denna gång. Nu var det ett enkelt beslut att spela den hela vägen ut i och med att fi hade så liten stack, men vad hade jag gjort om han hade haft ett fullt inköp? Min kicker suger och spelet är en exakt repris av potten innan, så det är ju inte alldeles otroligt att fi kan syna mig med rätt risigt hand, typ nian. Sjukt svårspelat utan read på killen, mer än att han uppfattar mig som aggro. Vad gör jag här? Känns som det antingen blir väldigt rätt eller väldigt fel. Om fi sitter på en 3 drar jag till tre outs.

 

3. Höjer från button med KTo. Blir minreraisad. Flop KJQ, två spader. Fi minibetar. Jag raisar pott med stegdrag och toppar. På turn kommer A och jag har nötterna. Fi all in för ungefär pott (ett halvt inköp). Jag synar givetvis och hans AQ drar inte ut.

 

Lite småkul det här, men uj vad det svänger! Plus 17 dollar på någon minut, ner till +6 och upp till +17 igen. Torskade stort på en pott där jag floppade topp-par och betade flop/turn, och blev reraisad all in när river gav ett tredje ruter som dessutom var ett A. Bara att folda där. Möjligt att han hade mig slagen hela vägen också.

 

Två skillnader jag märker direkt:

1. Motståndarna märker mig mycket snabbare. De har omedelbart tagit notis om min aggressivitet. Två gånger har det foldats fram till mig på BB. Det har inte hänt någon annan någon gång. Dessutom har de börjat de trappa mig när de träffar.

2. Man måste vara beredd att avfyra "the second bullet" fler gånger på sina marginella/bluff-händer.

 

Kombinationen av 1. och 2. blir sannerligen inte lätt att hantera. Här måste man ju spela poker hela tiden och inte bara sitta och göra de självklara valen, som man oftast gör vid fullbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shorthanded är verkligen riktigt intressant! Grymt kul att se hur olika folk reagerar på ens spel. Nu har jag en kille till höger om mig som är väldigt tight, FÖR tight, och spelar ytterst få händer. Förutom mot mig, som han synar ALLA preflopraisar av. Detta efter att jag en gång höjde från knappen med AQ. Han synar med K3s och plockar upp färgdraget på flop, medan jag missar helt. Vi är heads up, så jag betar ut ändå och han synar. På turn kommer en Q som dessutom är tredje färgkortet. Jag betat ut igen och han går all in. Hans omslag är så litet att jag måste syna, trots att jag såklart gissar att han sitter på färgen. Han dubblar upp. Givetvis skriver han lite fräna grejer i chatten. "nh" säger någon. "Luck" säger han och det känns väldigt uppenbart att han inte menar det.

 

Denna lilla episod har fått killen att spela helt sjukt mot mig. Han spelar ALLA potter som jag spelar. Ju mer jag raisar, desto gladare verkar han vara att syna. Den bizarra spelstilen är givetvis riktigt dålig och han ligger nu en bit under vad han hade innan han dubblade upp mot mig. Nästan alla hans förlorade pengar har hamnat hos mig, inte minst genom alla de gånger han har synat min preflop raise och sedan inte kunnat syna på floppen. Även när han har träffat mot mig är det lätt att spela, eftersom han då alltid går all in.

 

Han fattade nog inte vad som hände i den första handen. Undrar om han har fattat vad som har hänt efter den. Han verkar fortfarande se mig som en underbar guldkalv att mjölka, TROTS att han ligger minus mot mig, TROTS att han har vunnit en stor drömpott mot mig.

 

Känns fortfarande konstigt att spela SH. Det går ganska bra, men det känns som jag sitter på halvtilt hela tiden när spelar så mycket risiga händer, jämfört med vad jag skulle spela vid ett fullt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger på stadiga 86 % sedda floppar denna session. Grymt hög siffra, även för SH, men det verkar inte göra någonting. Det här med shorthanded är helt otroligt hittills! Motståndarna verkar ha dessa egenskaper gemensamma:

 

1. De låter en ta floppar för en BB, även med sina bästa händer.

 

2. De är beredda att syna en pre flop raise, även med sina sämsta händer.

 

3. De gillar inte att raisa om de har något som är sämre än the absolute nuts.

 

4. De gillar inte att reraisa/syna om de tror att man själv INTE har något (för de kan väl inte tro att jag har något hela tiden när jag betar så många floppar?)

 

5. Det betalar av när man träffar något. Hur det går ihop med 4. fattar jag ärligt talat inte, men så verkar det vara.

 

6. De tycker inte om att beta mer än 1 BB i taget, inte ens när det ligger allehanda drag ute.

 

7. De tycker om att beta exakt 1 BB, även när de bluffar, så att man får +EV på att syna med A-högt. Det är nästan som att de spelare FL medan jag spelar NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra 0.10/0.20 NL shorthanded-sessioner hittills:

 

1. Plus ett inköp.

2. Plus ett inköp och några dollar.

3. Minus några dollar.

4. Plus ett och ett halvt inköp.

Session tre låg jag också plus ungefär ett inköp, men torskade sedan två riktigt dryga tvåoutare på river i stora potter nästan omedelbart efter varandra. Inget att klaga över dock. Sådant som händer.

 

Siffror från de två senaste sessionerna:

Games won: 31 %

Showdowns won: 63 %

Flops seen 72 %

Jag spelar som synes mycket löst pre flop och ytterst aggro post flop. Jag tar nästan mer hänsyn till position än till korten. Det som har gjort mig till en vinnare hittills är att jag vinner många potter utan showdown och att jag vinner de riktigt stora potterna som går till showdown. Potterna jag förlorar är vanligen rätt små. Jag är givetvis MYCKET nöjd med hur detta experiment har avlöpt hittills.

 

Vore kul om någon kunde kommentera siffrorna. Jag har ju själv dålig koll på vad som är "normalt" för SH. 31 % vunna potter känns helt sjukt, men vad gör när man får köpa så billigt hela tiden? Släpper de för ett pottbet så ofta får de skylla sig själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket enkelt: För att jag vet att jag har oddsen på min sida när jag slänger in pengarna. Tror du att jag spelar tight och passivt har du aldrig sett mig spela. Tightare än mina motståndare och fan så mycket mer aggressivt.

 

Haha. Jag satt vid ett 0.25/0.50 bord igår på Expekt o lirade några timmar. En snubbe reagerade på att jag spelade tight/aggressivt och började hacka på min spelstil, hur värdelöst det var o att jag i längden skulle förlora allting på det sättet.

 

Jag gav honom mothugg o sa att om nu mina kort var så dåliga när jag bettar aggressivt så borde han syna mig. Det slutade med att jag gulade fanskapet. Veckans höjdpunkt! :lol:

 

I övrigt tänker jag spela 0.25/0.50 ett tag framöver, spelarna är i regel usla och om de inte drar ut en hela förbannade tiden så kan man spela in en fin slant.

 

(Ber om ursäkt om någon på Pokerforum.nu känner sig träffad men jag blev rätt sur på den personen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra 0.10/0.20 NL shorthanded-sessioner hittills:

1. Plus ett inköp.

Vet inte vad jag har för statistik på SH men jag lirade samma nivå för ett par dagar sen, mest för att slaska o se hur det går för mig, o jag dubblade upp ett flertal gånger. Men folk var inte lika tight som du beskriver, här var det syna o hoppas på det bästa. Missar de och jag bettar så kan de syna i yttersta nödfall annars lägger de sig tvärt. Oerhört lukrativt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav honom mothugg o sa att om nu mina kort var så dåliga när jag bettar aggressivt så borde han syna mig. Det slutade med att jag gulade fanskapet. Veckans höjdpunkt! :lol:

 

Hehe, underbart! Sådant är nästan det skönaste som finns.

 

Har bara spelat en session sedan jag postade här sist. Gick runt 10 dollar plus (20-dollarsbord). Men jag inledde med att syna bort mer än halva stacken på årets muppsyn.

 

Spelet är shorthanded 0.10/0.20 No Limit. Jag och alla berörda spelare har ungefär ett inköp i stacken (20 dollar). Jag har 79 i hålet i sen position. Floppen checkas till mig och jag semibluffar mitt stegdrag på brädan X68. Två spelare synar dessvärre.

 

På turn kommer en till åtta och ger brädan X688. Förste spelaren checkar. Spelaren till höger om mig fjuttbetar lite. Han är väldigt lättläst, så det betyder nästan helt säkert att han har en åtta. Hans bet är sedvanligt vek så jag synar. Det gör även spelare 1.

 

På river kommer en T och bordet ligger alltså X688T. Stege för mig, härligt! Plötsligt betar spelare 1 ut, något mindre än pott. Jag har INGEN aning om vad det betyder, men bestämmer mig för att syna och sätter fingret på call-knappen.

 

Men innan turen kommer till mig hinner spelaren till höger höja, inte lite heller. Han bränner in 50 BB, vilket är åtminstone två-tre gånger potten. Jag hajar till direkt. Han som brukar vara så timid? Det kan bara betyda en sak: han sitter med 8T i hålet och fyllde upp kåken på river. Jag känner mig inte ett dugg besviken för att stegen dog. Tvärtom är jag tacksam för att han spelade sin kåk så tydligt. Jag fylls med en känsla av tillfredställelse. Även om det inte var svårt att räkna ut just här, är det alltid en skön känsla att med nästan hundraprocentig säkerhet veta vad en annan kille har för hand, och vara säker på att beslutet man kommer fatta är korrekt.

 

Jag sitter och småmyser för mig själv en kort stund, och känner mig sådär behagligt självgod. Fan, det här med poker är jag rätt bra på. Och vilken dåre som höjer så mycket! Fattar väl vilken idiot som helst att har kåken, han som är så passiv alltid annars. Jag tittar ner på bordet och då kommer kallduschen: Mina kort är inte foldade! De ligger och spretar på bordet, till allas beskådan och min förfäran! What the fuck??! Vad gör de där? De ska ju vara i mucken! Men inte då!

 

Jag har alltså synat en bet på fler gånger potten, av en kille som jag VET har bättre hand än jag och slängt in huvuddelen av stacken på det. Fråga mig inte hur det gick till. Jag vet inte om jag kom åt knappen av misstag (inte troligt), om jag inte fattade vad som hände, eller om jag hade fått fisk i musfingret. Hursomhelst var årets kalkonsyn ett faktum och jag var av med nästan hela min stack. Synd bara att jag inte fick se min min när jag upptäckte vad som hade hänt. I så fall hade synen varit värd varenda krona.

 

Vad har ni andra gjort för usla spel på sista tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

big less ...alla har badstreaks, en vecka är ju ingenting :-) läs min tråd ist.

 

dessutom verkar du inte direkt vara en vinnande spelare med 800 i bankrollen, inte mkt o hurra över direkt ..så allt dethär kan ju bara vara att du inte spelar bra poker..givetvis har du ju haft osis en del händer du postar, men det har alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

big less ...alla har badstreaks, en vecka är ju ingenting :-) läs min tråd ist.

 

En vecka? Nu får du väl ge dig ändå? Har du ens läst första inlägget?

 

dessutom verkar du inte direkt vara en vinnande spelare med 800 i bankrollen, inte mkt o hurra över direkt ..så allt dethär kan ju bara vara att du inte spelar bra poker..givetvis har du ju haft osis en del händer du postar, men det har alla.

 

DU kan förlora på otur under en längre tid, men inte jag, du har monopol på otur, är det vad du vill säga? Känner inte att jag behöver förklara mig inför så löjliga resonemang.

 

Fråga gärna något om du undrar, men se då till att LÄSA det jag har skrivit, så slipper jag dra allting två gånger. OK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

na men orka med noobtilt för att du har en dålig vecka ..lol

 

har inte monopol på otur ..nä men folk som spelar på 0.10/0.20 NL och har en rulle under 1k gnäller oftast om otur när de i själva verket inte kan spela poker..givetvis förlorar du dina AA o KK ibland, d gör man oavsett vad man gör men att gnälla om KK o AA i postflop situationer är att gå overboard :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

na men orka med noobtilt för att du har en dålig vecka ..lol

 

Nu måste jag fråga, "dålig vecka", hur trögt fattar du egentligen?

 

har inte monopol på otur ..nä men folk som spelar på 0.10/0.20 NL och har en rulle under 1k gnäller oftast om otur när de i själva verket inte kan spela poker..givetvis förlorar du dina AA o KK ibland, d gör man oavsett vad man gör men att gnälla om KK o AA i postflop situationer är att gå overboard :/

 

Vad dillar du om? Vad har NIVÅN med saken att göra? Där, om någonstans är det väl möjligt att ha riktigt mycket otur eftersom genomsnittspelaren är så galet dålig? Där, om någonstans, behöver man inte vara särskilt bra för att vara en långsiktig vinnare rent matematiskt. Har du inte fattat det tror jag inte att du begriper dig på poker riktigt, om jag ska vara ärlig.

 

Vad är det för snack om "att gnälla om KK o AA i postflop situationer är att gå overboard"? Har jag gjort det någonstans här?

 

Nej, ta du och försvinn ur min dagbok. Du läser den ju i alla fall inte. Tycker det är ganska respektlöst att komma här med en massa påhopp, utan att vara det minsta intresserad av att ta reda på hur det ligger till med saker och ting. Och vore du intresserad av att ta reda på om jag kan spela poker eller inte vore det väl FÖRBANNAT enkelt att kolla min postningshistorik, och se om det verkar som jag är helt värdelös, eller om jag trots allt har så mycket koll att jag borde spöa low stakes-fisken?

 

Kort sagt: Kom med något konstruktivt eller försvinn härifrån!

 

En sak till förresten, vem är du att klaga på att jag skyller på otur, när du själv inte har gjort NÅGOT annat på pf.nu än att klaga på otur?

 

EDIT: Bet om ursäkt, jag hade fel i sista stycket. insomniac har faktiskt skrivit ett (1) inlägg som INTE handlar om vilken otur han har. Det är iofs bara två rader långt och innehåller ingenting mer än ett lycka till, men det är i alla fall ett inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär bränner man 10 % av bankrullen på fyra händer:

 

Spelar upp $ 50 till $ 110.

 

Synar 46o ut SB.

 

Nut str8 på turn. Betar två gånger pott på river med nötstege. Syn. Tredje spadet på river och torsk.

 

AJo. Nötstege på turn. Betar pott (vilket är mycket då). Tredje rutret på river och torsk mot en 6-hög flush.

 

Fold.

 

AJs. TPTK på turn. Betar pott. Samma kille som i föregående två händer synar. Tredje spadret på river (igen) och torsk.

 

Som sagt, dessa tre händer utspelade sig inom fyra händer. Slå ni det i otur, om ni kan. Inträffar VARJE gång jag ger mig på 0.25/0.50. Kommer aldrig vända heller, var så säkra.

 

Jaja, orka bry sig. För vissa är det tydligen så att poker har VÄLDIGT lite med skicklighet att göra. Funderar på att lägga ner dagboken och pokern nu. Ingen idé att hålla på jävlas om det ändå är likadant varje gång man försöker ta ett kliv uppåt.

 

Det blir inget för mig online. Live kan jag fortfarande utmana proffsen, men i cashgames online är jag så jävla fisk att det är helt otroligt. pf.nu-staken hade suttit fint, men nu, vad fan, torskar ju bara en massa pengar hela tiden och alla tror bara att jag är helt värdelös när jag skyller på otur. Den här dagboken åstadkommer inte mycket heller, för alla tror att jag bara väljer ut de händer där jag har haft mest otur. Sista chansen för mig var nog pf-nu-staken, men nu är det nog kört (även om jag inte direkt är förvånad över att jag torskade lottningen). Hade varit guld att bli stakad av någon som faktiskt tror på det där med att sannolikheter och matematik vinner i längden. Jag gör det inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, underbart! Sådant är nästan det skönaste som finns.

Riktigt skönt att bra, aggressivt spel lönade sig. Annars är det lätt att man börjar tilta bara för att visa...

 

Vad har ni andra gjort för usla spel på sista tiden?

Det är nog ingen tröst men _exakt_ samma sak hände mig när jag spelade turnering på Expekt. Det var sent i turneringen och jag var nästan chipleader. Finalbordet hägrade på allvar. Jag hamnade HU med en snubbe som jag med 110% säkerhet visste hade lyckats klonka stegen på rivern, ändå synade jag honom. Men jag var helt säker på att jag foldade och blev så förbannad på mig själv. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen idé att hålla på jävlas om det ändå är likadant varje gång man försöker ta ett kliv uppåt.

 

Jag tycker inte du ska ge upp. Befinner mig själv i samma båt och försöker kämpa mig ur det genom att gå ner ordentligt i nivå för att få upp flåset igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o spelar .10/.20 SH på Expekt precis nu. Jag floppar tvåpar med 96 och en snubbe med hålstegsdrag synar ner mig hela vägen bara för att träffa sin förbannade 10:a på rivern o vinna en fin pott. Helt otroligt. Damer går inte att vinna med, hittade QQ, givetvis åker jag dit mot KK. Hittade TT och en kille med AK synar ner mig hela vägen till rivern där han träffar A osv... :roll:

 

Det håller i sig för mig också som det ser ut som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen idé att hålla på jävlas om det ändå är likadant varje gång man försöker ta ett kliv uppåt.

 

Jag tycker inte du ska ge upp. Befinner mig själv i samma båt och försöker kämpa mig ur det genom att gå ner ordentligt i nivå för att få upp flåset igen.

 

Jo, jag tror faktiskt att jag ska lägga ner. Har inte spelat sedan i fredags och satte mig ner nu. Torskade 40 dollar nästan direkt. Först fick jag stryk med QQ mot AA på en låg flop. Jag la handen, men det blev ändå dyrt (såklart). Efter det fick jag stryk med AK och sedan åkte jag på stryk med triss mot kåk. Har inte ens HOPP om att det ska vända längre. Jag VET att det inte kommer göra det. Känns så jävla bittert att all tid man har lagt på att lära sig spela poker ska vara till spillo, men det är som det är. Vissa är väl födda till förlorare, antar jag.

 

EDIT: Testade att spela lite idag igen. Hade äran att ha de kanske två sämsta pokerspelare jag någonsin sett till höger om mig. Resultat? De skinnade mig såklart. Missade bl a åtta raka flushdrag. När jag äntligen fick ett tvåpar mot en av dem och bara väntade på att få trycka in hela stacken, blev jag utdragen på river (jag hade kungar och tvåor, jag visste att han hade en bra kung men det hjälpte ju inte när bordet parade på river). Men men, finns väl inte så mycket mer att säga som inte redan är sagt. Sannolikheten vinner kanske i längden i teorin, men i praktiken kan man nog spela nästan hur mycket som helst utan att gå plus, hur mycket matematisk sannolikhet man än har på sin sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en paus över sommaren som jag gjort. Tänker inte börja spela igen på ett bra tag så att jag rensat ut alla negativa tankar. Jag är inne på min andra vecka nu som jag inte spelar nånting.

 

Håller du ut fortfarande?

 

Själv fixar jag det inte. Jag är pokerspelare, punkt slut. Hade ett uppehåll på flera dagar efter Helvetessessionen där jag torskade nästan två inköp på fyra händer, men längre än så vill jag egentligen inte hålla mig borta.

 

90 dollar plus på 0.10/0.20 idag. Tyvärr är jag fortfarande LIVRÄDD för 0.25/0.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så tog man ett skott på 0.25/0.50 igen. TOTALT JÄVLA KÄPPRÄTT ÅT SUPERHELTVETE SOM VANLIGT! Var egentligen bara nära att vinna en pott och då blev jag utdragen.

 

Försökte med alla jävla grejer i boken, men inget gick.

 

Höjer med AJ på knappen. En jävel som limpreraisar (enda gången det händer på bordet). Fold.

 

Höjer med 99 pre. Floppen kommer med två överkort, jag betar ut ändå, blir checkraisad (vilket i stort sett aldrig har hänt tidigare vid bordet). Fold.

 

Höjer med JcJd pre. Floppen kommer helt i spader. Jag betar ut. Fi synar. På turn kommer fjärde spadret. Jag betar ut igen fi synar och jag vet såklart att jag är slagen.

 

Träffar triss med 52 från BB. Blir utdragen av färg på river.

 

Sitter med AT på T-hög bräda. En K kommer på river. Den checksynande fi betar plötsligt ut och jag blir tvungen att syna.

 

Reraisar med 33 på turn när bordet ligger TT85 för att inte tror att fi har något. Han synar. På river kommer en andra åtta och jag slår inte ens bordet (det gör däremot fi som drog till stege med 79).

 

Har knappt spelat några händer överhuvudtaget, så jag räknar med att ha en tight image. Försöker sno en pott på floppen och vips, så är två gubbar all in på mig.

 

Hur kan det vara såhär hela tiden? DYNGSTRYK gång, på gång, på gång, på gång på 0.25/0.50. Håller fan på att börja grina. Varför kan alla vinna utom jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaru, nu har jag själv åkt dit... spelade kanonbra senaste dagarna, haft en del tur då man fått lite extra så att säga men mestadels rätt okej spel helt enkelt.

 

Så sitter man nu. Inget träffar. Det som träffar håller inte. Man spelar inga händer och försöker sedan köpa potter när man tror man är marginellt efter. INGET funkar. Gah!

 

 

Men man får trösta sig med att det vänder, det sägs ju så iaf. Fan fan fan. Säg till om du får tur, så skall jag prova lite också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...