Gå till innehåll

Big Less slår rekord i otur!


Big Less

Recommended Posts

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntligen en NORMAL session! 0.10/0.20 NL. Inget särskilt konstigt hände. Satt ett drag ibland, missade ett ibland. Vann en pott ibland, förlorade en ibland. 8 % vunna potter, kunde förstås vara mer, men det duger. Gjorde inga stora misstag, men inte särskilt många moves heller. Spelade mest bara korten. Mer än så behövs inte för att slå de BEDRÖVLIGA spelarna på denna nivå. Tänk om det kunde få fortsätta såhär nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul hand som visar på hur det kan gå till på 0.10/0.20

 

Spelare 1 postar BB och får 9 :spade: J :spade:

Spelare 2 har K :heart: J :heart:

Spelare 3 har 4 :club: 6 :diamond:

 

Spelare 2 och 3 limpar och spelare 1 checkar.

 

Flop:

 

9 :heart: 4 :heart: 6 :heart:

 

Spelare 1: Toppar, men på farlig flop i dålig position. Ingen pott att kriga om. Check.

 

Spelare 2: Yes! Härligt! Nästnöten, kunghög färg! Beta lite smått för att ta betalt från eventuellt A som drar? Nä, bättre att dölja handen och checka. Har någon A får han dra gratis, sedan betalar jag av om han träffar. Check.

 

Spelare 3: Tvåpar. Schyrre, det är ju stål på den här nivå! Men nu är floppen enfärgad och det är inte lika bra. Positionen är dock bra. Läge att beta ut och se var man står i handen? Nä, bättre att checka och se vad som händer på turn. Check.

 

Turn: 9 :club:

 

Spelare 1: Jahapp, trissen. Ingen annan verkar göra anspråk på potten, så jag får väl förbarma mig över den. Bet 0.80

 

Spelare 2: Härliga tider, en bet! Nu kan jag skörda frukterna av mitt slöspel på floppen och valuebeta. Med lite tur har han trissen och då kan jag kanske få betalt på river också. Nä, bättre att bara syna och låta eventuell triss dra på mig gratis. Call 0.80.

 

Spelare 3: Ajdå. Mitt bottentvåpar är inte värt mycket med en bet och en syn framför. Här måste jag folda. Nä, bättre att syna. Call 0.80.

 

River 9 :diamond:

 

Spelare 1: Utmärkt, fyrtal! Vad gör jag av det här då? Knepigt. Checkraise eller bet? Testar checkraise och hoppas att någon har kåken. Check.

 

Spelare 2: Aj aj aj, nu får jag bara syn av bättre händer om jag betar min flush. Lika bra att ta i ordentligt, så blir det extra dyrt för mig att syna också. Bet 2.80.

 

Spelare 3: Vad ska jag göra nu då? Bäst att syna. Call 2.80.

 

Spelare 1: Härliga tider! Raise 8.40.

 

Spelare 2: Aj aj aj! Nu är sannolikheten är 100 % att jag är slagen. Men handen var ju så fin på floppen. Bäst att jag synar. Call 5.60.

 

Spelare 3: Oj! Call 5.60

 

Spelare 1 Showed Cards (Winning) 28.10.

 

Spelare 1: Härligt! Gratis pengar!

 

Spelare 2: Grrrr!

 

Spelare 3: Grrrr!

 

(Observera att jag inte med hundraprocentig säkerhet kan veta att spelarna tänkte exakt så, men det verkar troligt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Observera att jag inte med hundraprocentig säkerhet kan veta att spelarna tänkte exakt så, men det verkar troligt.)

 

Spontant känns det som du fokuserar för mycket på utdragningarna du åker på. Antingen tar du en helhjärtad två veckors paus från pokern, gör något _helt_ annat, eller så fokuserar du ännu mer på ditt spel. Mitt tips. Jag tror garanterat du är bättre än de flesta du verkar sitta o spela med.

 

Åkte på förlust med AA mot J4 idag förresten. Höjde BB*6 och får _raise_ på det. "Jaja, han har KK tänkte jag" och går all-in.

 

Behöver jag nämna vem som får in trissen i fyror?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha skrattade gott när jag läste den där...

Han med färgen spelar verkligen bra :D

 

Hehe, jepp. Inte förrän han är 100 % säker på att han är slagen, ser han till att valuebeta sin hand. Om nu inte hans bet på river är en bluff och synen en bluffsyn, men det är inte bättre spel det.

 

(Observera att jag inte med hundraprocentig säkerhet kan veta att spelarna tänkte exakt så, men det verkar troligt.)

 

Spontant känns det som du fokuserar för mycket på utdragningarna du åker på. Antingen tar du en helhjärtad två veckors paus från pokern, gör något _helt_ annat, eller så fokuserar du ännu mer på ditt spel. Mitt tips. Jag tror garanterat du är bättre än de flesta du verkar sitta o spela med.

 

Fast här var det tvärtom. Jag är spelare 1. Trots att jag gör en monstersuckout, låter fiskarna mig få in 97 % av pengarna med bästa handen. Löspassivitet när den är som bäst! Hade det inte varit för att så många spelar så uselt hela tiden, hade jag trott att de spelar sådär dåligt med flit, som något slags ironiskt statement.

 

Men jag tackar för tipset och tar det till mig.

 

Åkte på förlust med AA mot J4 idag förresten. Höjde BB*6 och får _raise_ på det. "Jaja, han har KK tänkte jag" och går all-in.

 

Behöver jag nämna vem som får in trissen i fyror?

 

VIDRIGT! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många spelar så uselt hela tiden, hade jag trott att de spelar sådär dåligt med flit, som något slags ironiskt statement.

Nu har jag börjat känna på den där oturen igen. Har lyckats hålla mig undan från alla sketna utdragningar men den här kvällen kommer inte jag vilja minnas. $300 åt helvete. Kul. :roll:

 

Behöver jag nämna vem som får in trissen i fyror?
VIDRIGT! :-(

Ja, faktiskt. Bytte genast bord och hamnade vid ett _riktigt_ tight aggressivt bord. "Bra, här kanske man inte blir utdragen för jämnan" tänkte jag. Jodå, trissen i tior åkte genast på stordäng mot r-r stege. Nötfärg åker mot en 96-kåk, floppad kåk dyker mot fyrtal osv... Spelar ingen roll om bordet vimlar med fisk eller om det finns bra spelare, har Fru Fortuna bestämt sig så är det ändå kört.

 

Jag gav dig tipset att backa från pokern om det går alltför ruskigt illa. Tror jag ska lyda det där rådet själv en stund. $300 är ändå rätt mycket pengar. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dumt att sitta här o beklaga sig förresten. Det är ju _din_ dagbok. :)

 

Inga problem, en olycksbroder är alltid välkommen! :-) Men det är trist att höra att det går så segt för dig också. Tror absolut att du bör ta ett break om du känner att du förlorar mycket pengar, eller gå ner i nivå ett tag. Det brukar hjälpa mig att komma igång och hitta vinnarkänslan igen. Då kan man köra på utan att behöva bry sig så mycket om bankrullen.

 

Vann just en av de störta potten jag någonsin vunnit, i blinds räknat.

 

Kan man få en bättre avslutning på en hand än denna?

Fi 1 cannot enter this game because he/she is out of money

Fi 2 cannot enter this game because he/she is out of money

Fi 3 cannot enter this game because he/she is out of money

Fi 4 cannot enter this game because he/she is out of money

Halva jävla bordet rensat! ;-)

 

365 BB i potten!

 

Måste sluta spela nu för med den här stora stacken riskerar jag att bli alldeles alldeles för slaskig.

 

Återkommer med HH imorgon (Expekt har viss fördröjning på sina HH:s och jag måste sova nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer HH:n ändå. ALLT i handen gick min väg. Mer än såhär kan man inte önska sig av korten. Dessutom spelades handen väldigt långsamt, så jag han tänka mycket under tiden.

 

HERO was dealt 3 :spade: 3 :heart:

 

Fi 4 has the dealer button

Fi 1 posts small blind ($0.10)

Fi 2 posts big blind ($0.20)

Fi 3 posts $0.20

Fi 4 calls for $0.20

Fi 5 calls for $0.20

Fi 3 checks

Fi 6 calls for $0.20

Fi 7 raises for $1.00

Fi 8 calls for $1.00

HERO calls for $1.00

Massor av limpar, en höjning och en syn. Troligt att även limparna synar. 33 ÄR en tveksam hand, men jag kan inte motstå de implicita oddsen här.

Fi 9 folds

Fi 1 folds

Fi 2 folds

Fi 4 calls for $0.80

Fi 5 folds

Fi 3 calls for $0.80

Fi 6 calls for $0.80

 

Dealing Flop

2 :heart: 2 :spade: 3 :diamond:

Oj oj oj! UNDERBAR flop! Inte bara har jag nötkåken, det finns 11 möjliga överpar ute, samt en helt drös överkort. INGEN här kan kasta ett överpar, de slänger in hela stacken på dem, och de flesta är beredda att offra en stor del av sina pengar på överkort i en såhär stor pott.

 

Fi 4 checks

Fi 3 checks

Fi 6 checks

Fi 7 bets $1.50

Fi 8 folds

HERO calls for $1.50

Bara synar. Finns ingen anledning att göra annat med så många gubbar efter som säkert har OK händer och dessutom små stackar.

 

Fi 4 went all-in for $3.80

Fi 3 calls for $3.80

Fi 6 calls for $3.80

Fi 7 calls for $2.30

HERO raises for $9.20

Som väntat. Tack för den. Kan aldrig tänka mig att någon respekterar en checkraise här, så nu är frågan bara hur mycket jag ska raisa. Potten är grotesk vid det här laget, så jag väljer att underbeta (allt annat skulle sätta dem all in direkt).

 

Fi 3 calls for $6.90

Fi 6 calls for $6.90

Fi 7 went all-in for $3.50

 

Dealing Turn

4 :heart:

Förändrar absolut ingenting. Jag har inte nötterna längre (bortsett från fyrtalet), men spelmässigt gör detta ingen skillnad alls.

 

Fi 3 checks

Fi 6 checks

HERO went all-in for $16.25

Inte mycket att bråka om. De släpper knappast sina händer nu.

 

Fi 3 went all-in for $8.30

Fi 6 went all-in for $6.90

HERO receives returned betting money ($7.95)

Dealing River

 

HERO shows Fullhouse, winning $72.90

 

Vad hade fi då? Jo, två stycken hade 77 och drog alltså stendött (vilket de iofs inte kunde veta). En spelare synade preflop med 82o och valde att stanna med sin triss. Den siste brände ett helt inköp på J3o. De fick vad de förtjänade, kort och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå det var ju TP på floppen! :lol:

 

Hehe, jo, dessutom hade handen alla möjligheter preflop. Den kunde ge två olika färger, sju olika stegar, kåk, fyrtal och färgstege. För att inte tala om chansen till splitpott om bordet ger tex 6666A.

 

Det var minsann en rejäl pott på den nivån! Grattis!

 

Tackar! Nu kanske man kan ge sig på 0.25/0.50 igen.

 

För övrigt spelade jag floppen riktigt riktigt uselt. OK, nu var jag iofs nästan helt säker på att de inte skulle folda, men varför överhuvudtaget ge dem chansen? Och jag foldar inte, oavsett vilka kort som kommer. Enda målet här är att få in hela högen i potten. Det enda raka hade varit att låta dem ta potten på avbetalning på turn och river, kanske med en minicheckraise på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelade han bra, dubehöver inte vara rädd för att trissen ska få in en högre kåk, väldigt dumt och raisa med så många bakom bättre och satsa på syn raise som du gjorde. Skönt att det har vänt! :P

 

Vad är ditt nick på prima? Jag kör på samma nivåer, håller på och gå upp till 0.25/0.50 men efter ett par misstag där uppe så är det bara grinda vidare på 0.1/0.2. Mitt är mjaoo btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En session spelad idag. Lirade ett par timmar 0.10/0.20 NL och det gick helt OK. Dubblade upp utan större ansträngning eller tur med korten. Det behövs inte så mycket när man spelar mot avgrundsfisk.

 

Starthänderna är fortfarande bedrövliga, men det gör inte så mycket bara man får någon man kan limpa lite då och då. Spenderade mest tiden med att sitta och vänta på att få göra ett move mot killen som satt två platser till höger med dubbla inköpet. Han var tight/aggroaggroaggro. Absolut den näst bäste spelaren vid bordet, men sjukligt överaggro. Synade t ex all in med TP med OK kicker på floppen utan att blinka. Hade jag hittat ett tvåpar eller en triss mot honom hade jag plussat två inköp rakt av. Tyckers annars inte sådär jättemycket om att spela mot överaggro spelare i NL, men den här snubben var så förutsägbar. Han var inte särskilt aggro med sina halvhyfsade händer och kunde släppa dem om så krävdes, men totalt skogstokig med allt som var OK eller bättre. Mot de andra spelarna funkade det eftersom de synade med sämre än OK händer, men hade han fått syn av mig hade han sannolikt riskerat hela stacken på en hand där han var rejält dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem, en olycksbroder är alltid välkommen! :-)

Skönt att du säger så. :)

 

Men det är trist att höra att det går så segt för dig också. Tror absolut att du bör ta ett break om du känner att du förlorar mycket pengar, eller gå ner i nivå ett tag.

Sagt o gjort. Inte spelat en enda hand sen dess och har istället laddat upp med att läsa litteratur, reka andra spelare osv.. Det är väldigt givande att, i halvtid, läsa andras äventyr här på forumet o särskilt dagböckerna.

 

Halva jävla bordet rensat! ;-)

Underbart! :lol: Kan du posta den handen sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO shows Fullhouse, winning $72.90

Ha ha! Vilken absurd hand egentligen. Skönt att du vann den till slut även om jag inte tycker $72.90 är så värst mycket pengar, lite skadad från min nivå antar jag. Men på den nivån är det ju ruskigt grannt. Snyggt!

 

Vad hade fi då? Jo, två stycken hade 77 och drog alltså stendött (vilket de iofs inte kunde veta).

Hjärnverksamheten fungerar inte lika smidigt hos folk på den nivån verkar det som, de bortser från att alla andra betar, de sitter ju trots på sina fina pp eller AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

365 BB i potten!

 

Snyggt jobbat!

 

Slår dessutom mitt personliga rekord på den här nivån, har för mig att det var ~327BB på Multis $25NL. Floppar färgdrag med AKs i en familjepott och det är ett jäkla massa betande på floppen. Sätter färgen på turn och bordet parar inte på rivern, men 33-setet betalar av med resten av stacken (han hade liksom jag drygt 3 inköp preflop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

365 BB i potten!

 

Snyggt jobbat!

 

Slår dessutom mitt personliga rekord på den här nivån, har för mig att det var ~327BB på Multis $25NL. Floppar färgdrag med AKs i en familjepott och det är ett jäkla massa betande på floppen. Sätter färgen på turn och bordet parar inte på rivern, men 33-setet betalar av med resten av stacken (han hade liksom jag drygt 3 inköp preflop)

 

Tackar tackar! Men det var inte så mycket jobb egentligen. Handen var ett självspelande piano.

 

Nu riskerar jag att verkar skrytsam, men mitt rekord på nivån är runt 500 BB, och det var en heads up-pott. Rätt extrem session. Först sitter en jävla superfisk och RENSAR bordet. Stack på stack plockar han. Han sätter såklart hela bordet på tilt. Mig tar han ett inköp av, men jag köper in mig igen och dubblar med JJ (mot två orelaterade underkort, all in preflop). Det hela slutar med att jag och en kille skaffar oss fem inköp var (á fem dollar). Minns inte potten exakt, men på river ligger bordet KJTTX (där X är ett lägre kort) och jag har KK på hand. Jag höjer pott och han gör en monsterreraise på många gånger den redan enorma potten, jag är rädd för fyrtalet, men kan inte folda utan synar och nötkåken står.

 

Hjärnverksamheten fungerar inte lika smidigt hos folk på den nivån verkar det som, de bortser från att alla andra betar, de sitter ju trots på sina fina pp eller AK.

 

Eller J3o. ;-)

 

Låter skitbra att du tagit ett break. När du börjar igen rekommenderar jag att hoppar in på en nivå under din vanliga, för att komma igång med vinnandet direkt. Det tror jag är rätt viktigt efter ett lång losing streak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller J3o. ;-)

Det är allmänt erkänt att J3o är en otroligt stark starthand. ;)

 

Låter skitbra att du tagit ett break. När du börjar igen rekommenderar jag att hoppar in på en nivå under din vanliga, för att komma igång med vinnandet direkt. Det tror jag är rätt viktigt efter ett lång losing streak.

Jo. Satte in lite nya fräscha pengar nu, men på en annan site för att på så vis kanske bryta en negativ trend. Får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR-uppdatering:

Utgångsläge: 850 dollar.

Lägstanivå: 800 dollar.

Nuvarande nivå: 898 dollar.

Högsta nivå: 898 dollar.

 

Har inte spelat någon poker i helgen. Lirade bara lite 0.50/1 FL heads up ikväll och det gick som vanligt skitbra. Motståndarna där verkar ALLTID vara grymt dåliga. De är dåliga på olika vis, vissa är helt galna och vissa är alldeles för weaka, men det brukar man få kläm på efter bara några händer eftersom de alltid är förutsägbara. Funderar på att börja spela mer sådant, men i dagsläget känner jag mig avskräckt av de stora swingsen. Tills vidare är siktet inställt på 0.25/0.50 NL fullbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit ett skott på 0.25/0.50 igen, med det vanliga resultatet. De första två händerna jag spelar dubblar jag upp samma spelare två gånger. Har en riktigt värdelös fisk två platser till höger. Han är sjukt dålig och inne och rotar i varenda pott.

 

Fisken och två till limpar. Jag höjer 4 BB från knappen med AQs. Limparna foldar. Fisken har bara några dollar kvar och går all in med KTo. Jag synar såklart och blir utdragen när hans T träffar floppen.

 

Nästa hand limpar jag QTs ur sen position mot fisken. Träffar TP med tian och ser till att sätta fisken, som fortfarande har liten stack, all in på turn. Vet att han synar med nästan vad som helst och han släpper givetvis inte KK heller. 15 av 50 dollar är borta i en grisblinkning.

 

UPPDATERING

Vann ett par potter senare och sessionen slutade +8. Torskade en lite större pott med JTs som jag synade en minhöjning med i sen position. Det hela slutade med att jag satt nötstegen, medan fi satte sin kåk. Helt gratis blev det inte, men inte så jättedyrt heller, då jag anade oråd redan på flop och skaffade en billig showdown.

 

JT kostade pengar en gång. Limpar JTo från CO. SB synar och BB checkar. Floppen kommer typ 24T två hjärter. SB checkar och den tighte BB betar. Han har gjort sig känd genom att beta så fort det är checkat till honom, så en reraise känns självklar. Han synar. På turn faller hjärter Q och BB betar ut igen. Jag får fundera ett tag, men lägger till slut handen eftersom jag tror att han förbättrade. Inte helt säker på att jag gjorde rätt där.

 

En riktigt pissig bluff gjorde jag också. River gav ett scarecard och båda spelarna i potten checkade före mig. Jag tog ett skott, men en av spelarna synade med sitt andrapar.

 

Kompenserade det värdelösa spelet senare genom att att göra en rätt skön syn all in med ett underpar som inte blev utdraget (floppen var QJX och jag synade med 99).

 

Inga bad beats att tala om. Däremot fortsätter starthänderna utebli och där märks skinnaden mellan 0.10/0.20 och 0.25/0.50. På den lägre nivån är det inget gigantiskt problem, man kan limpa lite vad som helst och får så bra betalt när man träffar att man håller sig flytande ändå. På den högre nivån blir man oerhört lidande av att inte kunna ta ut något värde preflop.

 

Fick dessa händer i den senaste sessionen:

T8o 5

Q7o 4

Q6o 4

A4o 3

A3o 3

42o 3

AJo 2

A8s 2

KTs 2

K7s 2

K7o 2

K5o 2

QJo 2

Q3o 2

JTo 2

J7o 2

J6o 2

J3o 2

T5o 2

99 2

94o 2

87o 2

85o 2

83o 2

64o 2

44 2

AQs 1

AQo 1

AJs 1

ATo 1

A9o 1

A7o 1

A6s 1

A5o 1

A3s 1

A2o 1

K8o 1

K6o 1

K4s 1

K4o 1

K3o 1

QTs 1

QTo 1

Q2o 1

J9o 1

J8s 1

J8o 1

T7s 1

T7o 1

T5s 1

T4s 1

98o 1

97o 1

92s 1

86o 1

84o 1

83s 1

82o 1

77 1

76o 1

74s 1

74o 1

62s 1

62o 1

54s 1

54o 1

53o 1

52o 1

43s 1

43o 1

32s 1

32o 1

 

Rätt OK ändå, jämfört med tidigare, men inte mycket som man kan höja för värde med annat än mot blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA JA JA!!

 

ÄNTLIGEN EN VETTIG SESSION PÅ 0.25/0.50.

 

+32 dollar. En skitsumma för er andra, jag vet, men för mig som har haft det så ruskigt tungt på sistone var det ohyggligt viktigt för självförtroendet.

 

Sessionen började direkt med JJ ur sen position ur tvångsblinden. Höjning och syn hela vägen av en spelare. Överparet stod. Avslutade med AA (första gången sedan dagboken startade!) UTG som jag limphöjde pre och sedan betade hela vägen.

 

Satt vid ett riktigt bra bord, som jag fick lämna av två skäl:

1. Jag hade en riktigt jobbig spelare omedelbart till vänster. Han var aggro som fan och betade konstant när det var checkat till honom. Dock hade han viss urskiljningsförmåga, vilket gjorde honom ruskigt jobbig att ha efter sig i nästan varenda pott. Som fiskleverolja på pölsan var han en sådan där egotyp, som ofta vägrade lägga sig när man checkraisade honom, trots att han fattade att man representerade en bättre hand. Det gjorde att jag grymt ofta hamnade i situationer där jag kände att han lika gärna kunde ha stål som en riktig skithand. Det vore en underbar kille att ha till höger om sig, men till vänster ställde han till mycket mer problem än han skapade möjligheter.

2. Ville avsluta en session hyfsat på plus. Dåligt skäl rent pokermässigt, jag vet, men emotionellt behöver jag det.

 

Bankrulle:

Utgångsläge: 850 dollar

Lägstanivå: 800 dollar

Högstanivå: 943 dollar

Nuvarande nivå: 943 dollar

Förändring: +93 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en och en halv timme. Procent vunna showdowns: 0. Vann totalt en pott och det en liten en på en bluff. Resultat: -40 dollar. Utdragen i en större pott där jag hade TP och blev synad av en fisk med hålstegdrag och ett överkort hela vägen, som givetvis rivrade mig. Andra dyra potten var ett färgdrag i en femvägspott som inte satt.

 

Hela gårdagens vinst utraderad. Måste det vara såhär, HELA TIDEN? Kan jag aldrig få spela två helt vanliga sessioner i rad? Kan man inte få några jävla händer som man faktiskt kan höja med preflop? Ett par i knektar, AQ eller vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du vara så säker på att du gör rätt och dina motståndare fel när du torskar? Det verkar vara extremt många här som tror att det bara finns ett sätt att spela nl-poker. De flesta svenskarna på låg-limit borden spelar alldeles för tight och passivt och sitter sedan och förbannar alla "tomtar" som snor deras pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...