Gå till innehåll

Liveturre, ft. QQ efter raise, rr & ai...


Recommended Posts

Liveturre, 7 spelare kvar. Hero sitter på BB med c:a 15K stack (nästchippie). Medelstack 12K. Blinds 300/600. Tre priser.

 

Utg höjer till 1.8K (c:a 7K i marker)

Utg+1 fold

Utg+2 reraise till 3.6K (c:a 11K i marker)

MP fold

Knappen all in (c:a 6K i marker)

SB ( big cl) fold

BB (hero) tittar ner på QQ

 

Utg har spelat rätt chansartat under kvällen och gått med i många potter.

Utg+2 har oftast stål eller är helt tom och stjäl mycket. Rätt så TAG. Spelar AJ+ mycket hårt pre.

Knappen har jag tyvärr ingen uppfattning om.

 

Vad göra?? :-( Postar resultat efter lite diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liveturre, 7 spelare kvar. Hero sitter på BB med c:a 15K stack (nästchippie). Medelstack 12K. Blinds 300/600. Tre priser.

 

Utg höjer till 1.8K (c:a 7K i marker)

Utg+1 fold

Utg+2 reraise till 3.6K (c:a 11K i marker)

MP fold

Knappen all in (c:a 6K i marker)

SB ( big cl) fold

BB (hero) tittar ner på QQ

 

Utg har spelat rätt chansartat under kvällen och gått med i många potter.

Utg+2 har oftast stål eller är helt tom och stjäl mycket. Rätt så TAG. Spelar AJ+ mycket hårt pre.

Knappen har jag tyvärr ingen uppfattning om.

 

Vad göra?? :-( Postar resultat efter lite diskussioner.

 

Med två pers före pushar jag men med en tredje som går all in känns det som fold tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det är ju samma sak som om alla före oss shovar eftersom de får sjuka potodds nu. Rätt konstigt att UTG 3xar med under 12bb förresten :S

Ska pokerstova lite ranges och återkommer med svar.

 

Uppfattar UTG som den minst rutinerade spelaren vid bordet. Tror han kan ha i princip vad som helst. Han har under turren inte brytt sig det minsta om position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha kollat lite måste du absolut stoppa in!

 

Ja alltså, jag kom också fram till det efter att ha svarat, fast jag har inte räknat på det och resonemanget stämmer kanske inte. Antagligen krossar vi UTGs range, knappen kan stoppa in med valfritt ess eller par, och det är i princip bara UTG+2 vi spelar mot. Honom har vi antagligen krossad. Hur ser beräkningarna ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vill vi inte folda här oavsett om vi har några % på vår sida? Känns onödigt att riskera något som nästchippi mot 3 FI.

 

Eller?

 

Tänk igen. Hur skulle det kunna vara onödigt när vår stack är värd mer om vi vinner än om vi foldar?

 

Ja alltså, jag kom också fram till det efter att ha svarat, fast jag har inte räknat på det och resonemanget stämmer kanske inte. Antagligen krossar vi UTGs range, knappen kan stoppa in med valfritt ess eller par, och det är i princip bara UTG+2 vi spelar mot. Honom har vi antagligen krossad. Hur ser beräkningarna ut?

 

Uppfattar UTG som den minst rutinerade spelaren vid bordet. Tror han kan ha i princip vad som helst. Han har under turren inte brytt sig det minsta om position.

 

UTG range, JT+,A2+,22+

UTG+2 range 55+, AT+, KJ+

Btn range alt1. JJ+, AK

Btn range alt2. 99+, AQs+, AKo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, jag kom också fram till det efter att ha svarat, fast jag har inte räknat på det och resonemanget stämmer kanske inte. Antagligen krossar vi UTGs range, knappen kan stoppa in med valfritt ess eller par, och det är i princip bara UTG+2 vi spelar mot. Honom har vi antagligen krossad. Hur ser beräkningarna ut?

 

Du har i princip alla rätt här... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat:

 

Hero väljer att folda efter mycket funderingar. Jag sätter UTG+2 på en stark hand typ KK, AA elr AKs. Det var bara honom jag egentligen var rädd för...

 

Knappen: All in som sagt (TT)

Hero (QQ): Fold

UTG: All in (KQo)

UTG+2: Synar (AA)

 

Flop: K62 rainbow

Turn: Kc

River: Jh

 

Just då var jag otroligt nöjd med min läggning men är det verkligen +EV att lägga handen? Fortsätt gärna diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm Reb, bra där. Som jag förstår det förespråkar du alltså att jag ska stoppa in allt?

 

Japp

 

Du har inte spelat så mycket live va? :)

 

Nej, värdet är sick men det går så långsamt.

 

Jag skulle nog sätta en mycket vidare range på knappen än så. Typ 77+, Ax, med så liten stack.

 

Spelar inte så värst stor roll om knappen har 100k eller 6k här. Han vill ju inte stoppa in om han inte har tillräckligt med equity mot UTG+2s 3bet ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en normalfiskig liveturre så är det väl reraise med KK+ som gäller för gemene man. Folk flattar väl oftast med AK, QQ och JJ samt hittar sjuka vik när de har 7-8bb och plockar upp 99, AQ typ.

 

Klassiskt minne från en CC-turre är när jag degar in 13 med QQ från SB mot en sen raise och fisken på BB steker i säkert fem minuter innan han hittar synen med KK eftersom "jag måste ju ha AA".

 

Så även om det suger att vika så brukar oftast QQ vara ganska saltade när det är mycket action preflop i dessa. Jag hade såklart synat ändå bara för att få whina lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...