Gå till innehåll

FL - Bra eller dåligt med aggresivt spel?


Bernt

Recommended Posts

tight o aggresivt när du träffar överpar/får drag till flush tror jag räcker långt. check raise i FL på floppen är också mycket bra för o skydda din fina hand som e sårbar. enbart bet räcker ofta inte får att få motståndarna o folda i löst FL. är även en vettig sammanfattning av "Small stakes hold'em"s taktik tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I filmen "Remember the Titans" säger Denzel Washington så här:

 

Football is a game of controlled agression, without control aggression is useless.

 

Byt ut Football mot Poker och man får enligt mig i princip den bästa enmeningssamanfattningen av pokerstrategi som går att få.

 

För övrigt påminer poker och amerikansk fotboll rätt mycket om varandra på ett konceptuellt plan även om amerikansk fotboll är mycket mer komplext.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I filmen "Remember the Titans" säger Denzel Washington så här:

 

Football is a game of controlled agression, without control aggression is useless.

Jag fattade ingenting tills jag läste vidare och kom på att Denzel Washington är amerikan, och alltså inte vet vad football är. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar oxå en aggressiv spelstil. Har nästan läst klart SSH av Miller och tycker redan att jag förbättrat mitt spel enormt! Kan rekommendera den boken till de som vill utveckla sitt postflopspel. Att lira bra kan alla före flop men det är väl ändå efter flop som det riktigt utmanande spelet börjar? Eller vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...