FriSoren Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 hockeypulvret Senaste aktivitet: 2007-10-19 19:32 roberts förra account Arnarns account skapades i....... oktober... Citera
Shahin86 Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 r andersson, vän me molle o mazakpett är en kille från östersund, sett han mkt på boss, kontakta honom där Förklarade situationen för Mats för blev lite förvånad att dom ska va polare eftersom jag känner Mats väl o aldrig hört talas om denna Robban. Han känner inte honom iaf. Mats säger: lol polare. han addar på facebook å jag klickar ja för trodde han va ett fan typ. (ja det h änder faktiskt lol) Mats säger: han fråga om jag skulle till budapest på fb å jag svara. har ingen aning om vem det e så du får gärna dementera det om du orkar Citera
FreePlopp Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 hockeypulvret Senaste aktivitet: 2007-10-19 19:32 roberts förra account Arnarns account skapades i....... oktober... Har vi åkt på PF.nu's största levling ever? Citera
FriSoren Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Blev inte jag för jag hade gärna sett han vinna så folk hade börjat jaga han för degen. Tror tom bryan hade fått sina pengar tillbaka då. Kan intyga att allt stämmer till 100%. Jag tror/vet att dom fel personerna han råkat åka på har han betalt blixt snabbt tillbaka till. Men finns ju inte så många inom poker världen dock. Läs igenom allt istället svårt att förklara kortfattat då allt hänger ihop och det blir bara ett underverk att förkorta det så du kommer förstå allt och få samma uppfattning efter att ha läst igenom allt. Har vi åkt på PF.nu's största levling ever? verkar så. han vill killen ska vinna, det är ett underverk och han kan intyga allt stämmer etc hoppas du dör Citera
FreePlopp Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 JAG VISSTE DET!!!!!!!!!!! Känns lite för lätt dock. Citera
DrRoland Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Här har jag försökt lista forumtrådar som har information om ScamRobert. Jag har säkert missat mycket, så förbättra gärna listan. Vore det inte ett bra initiativ från någon (mindre lat än mig) att göra en website/blogg med dokumentation, cliffnotes och välbehövliga varningar? http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/35647-lanat-ut-10kkr-vaegrar-betala-tillbaxs-vad-goera.html http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/38110-skotta-till-10-000-a.html särskilt intressant inlägg i den tråden: http://pokerforum.nu/forum/721389-post226.html http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/41869-blast-pa-6000-kronor.html http://pokerforum.nu/forum/ekonomi-skatt-och-juridik/44329-rakat-ut-foer-en-trolig-bedragare.html http://pokerforum.nu/forum/off-topic/50738-scamroberts-framfart.html http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/51244-scam-robert-bryan-historien-fran-boerjan-till-slut.html http://forumserver.twoplustwo.com/58/heads-up-nl/how-i-lost-my-life-roll-robert-andersson-super-lc-333108/index1.html Finns säkert fler, men snyggt jobbat att orka leta på dessa:-) Det är skrämmande hur rätt jag fick med det här inlägget förresten. http://pokerforum.nu/forum/898469-post31.html Citera
Arnan Postad 31 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2008 verkar så. han vill killen ska vinna, det är ett underverk och han kan intyga allt stämmer etc hoppas du dör Ehm ge upp. Jag kan intyga då jag var "med" när allt hände. Jag smsade med bryan under tiden detta skede dvs han var i sverige och gav honom råd om vad han skulle göra. Bad han komma hem till mig och bo hos mig så han fick tak över huvudet och var säker och trygg hos någon iafall. Men tyvärr kunde inte Bryan lämna Robert pågrund av att han trodde att han kanske någon gång någonsin under denna tid skulle få tillbaka pengarna. Edit: Han följde inte mina råd tyvärr annars hade han redan haft en del pengar tillbaka lämnade. EDIT 2: Håller er till Topic. Har ni ngt annat så pma mig så kan vi ta det där eller starta ny tråd om det. Citera
FreePlopp Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Ehm ge upp. Jag kan intyga då jag var "med" när allt hände. Jag smsade med bryan under tiden detta skede dvs han var i sverige och gav honom råd om vad han skulle göra. Bad han komma hem till mig och bo hos mig så han fick tak över huvudet och var säker och trygg hos någon iafall. Men tyvärr kunde inte Bryan lämna Robert pågrund av att han trodde att han kanske någon gång någonsin under denna tid skulle få tillbaka pengarna. Edit: Han följde inte mina råd tyvärr annars hade han redan haft en del pengar tillbaka lämnade. EDIT 2: Håller er till Topic. Har ni ngt annat så pma mig så kan vi ta det där eller starta ny tråd om det. Citera
ulaf Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Tänk ändå om man kunde leva ensam bakom en datorskärm hela livet! Man skulle aldrig bli lurad, och om man mot förmodan blev det, så skulle man spöa upp den jäveln riktigt ordentligt! Jag kan donera 200 kronor till Bryan. Citera
Arnan Postad 31 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2008 För er som vill veta fortsättningen och vad Bryan sysslar med nu så har han en blivit stejkad av ett par Highstakes lirare och lirar HU sngs på stars $300-500. Han fortsätter vara vinnande och kommer troligen inom snar framtid ha sin rulle tillbaka där den en gång varit. Pengarna från robert kan han glömma säger han själv men han har en del saker på gång för att få robert att betala tillbaka pengarna och redan hört sig med advokater osv. Så inom snar framtid lär det hända något sen om det blir något eller inte får vi allt se. Bryans nick på stars är : PrimordialAA Citera
Emilio Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 sjysst att outa hans nick.......... Citera
jimisola Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 kanske inte superhemligt då det redan var ute fr 2+2 Citera
Arnan Postad 31 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2008 sjysst att outa hans nick.......... 2008-10-31 17:55:05 Bryan - ♣ ArNaN . (*) you can tell my name, it's public in like everything I do so thats fine 2008-10-31 17:55:07 Bryan - ♣ ArNaN . (*) PrimordialAA 2008-10-31 17:55:09 Bryan - ♣ ArNaN . (*) you know it right? Citera
perK69 Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Men om flera personer har blivit lurade är det väl bara att göra följande: Alla lurade går i gemensam klunga hem till Robert, ringer på dörren och konfronterar honom. Hur svårt är det? Eller vet ingen var han bor? Citera
speltorsk_LOL Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Men om flera personer har blivit lurade är det väl bara att göra följande: Alla lurade går i gemensam klunga hem till Robert, ringer på dörren och konfronterar honom. Hur svårt är det? Eller vet ingen var han bor? Tror alla vet var han bor =) Eniro is there friend; Robert Andersson Jokkmokk is his home. Tänk på PUL bara boys! Citera
Beirut_kid Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Kan ingen mod kolla upp ip adress etc på hockeypulvret och arnan? edit; inget personligt o hoppas innerst inne att du hjälper till för detta äckel måste ju åka fast. Citera
Elitloppet Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Jag kan donera 200 kronor till Bryan. Sign me up! Citera
affe2000 Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Jokkmokk skulle ju kunna vara ett svar på varför folk inte sticker dit hursomhelst. Ett annat borde vara att det kan vara olagligt att försöka driva in sina skulder på egen hand, särskilt om man kommer i ett stort gäng medhavandes en obehaglig stämning. Citera
FriSoren Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Ehm ge upp. Jag kan intyga då jag var "med" när allt hände. Jag smsade med bryan under tiden detta skede dvs han var i sverige och gav honom råd om vad han skulle göra. Bad han komma hem till mig och bo hos mig så han fick tak över huvudet och var säker och trygg hos någon iafall. Men tyvärr kunde inte Bryan lämna Robert pågrund av att han trodde att han kanske någon gång någonsin under denna tid skulle få tillbaka pengarna. Edit: Han följde inte mina råd tyvärr annars hade han redan haft en del pengar tillbaka lämnade. EDIT 2: Håller er till Topic. Har ni ngt annat så pma mig så kan vi ta det där eller starta ny tråd om det. Jo det man läser i alows dagbok låter väldigt förtroendeingivande. Fakk u. Citera
Beirut_kid Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Sign me up! Frågan är hur Bryan ska få cashen? Citera
LuckyStar5.1 Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Alla som varit inblandade i Robbans scams borde starta ett privat forum för att diskutera saker och ting ...att få en gemensam lösning på problemet som känns tillfredställande. Citera
Matfrid Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Men om flera personer har blivit lurade är det väl bara att göra följande: Alla lurade går i gemensam klunga hem till Robert, ringer på dörren och konfronterar honom. Hur svårt är det? Eller vet ingen var han bor? Jag tycker att det bästa vore att alla som blivit lurade av honom gör en polisanmälan. Ta där med väsentliga och klara fakta. Bedrägeri kan ju inte 'förhandlas bort' i svensk lag. Till slut får åklagaren tillräckligt mycket material för att göra något, och det borde sluta med åtal, där skadestånd ingår. Dessutom är det viktigt att information sprids så att inte fler blir lurade. Citera
Chaos Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 PrimordialAA är ju givetvis = Arnan. Så lättläst. Sönderläst. Citera
DrRoland Postad 31 Oktober , 2008 Rapport Postad 31 Oktober , 2008 Fan, det känns som om min gamla barndomsdröm om att bli lönnmördare skulle kunna gå i uppfyllelse:-D Citera
Recommended Posts