Gå till innehåll

Lånat ut 10kkr, vägrar betala tillbaxs, vad göra?


Recommended Posts

tjo

 

Dum som man e adda jag för ett tag sen en kille på msn. har lirat mot han i 2 år av och till. Han var schysst. låna ut 10kkr till han. Och nu har han i en veckas tid kommit upp med förklaraingar vfr det inte går å betala tillbaxs så fort. Antar att han inte tänker betala tillbaka.

 

Vad gör man? jag vet vem han är, bor, heter osv. Är det polisanmälning som gäller?

 

Har för övrigt sparat vår chat så jag kan lätt bevisa att jag bara lånat ut till han

 

Och snälla säg inte att jag e dum i huvudet. Redan hört det från ungefär alla jag känner + att jag sj vet att jag e dummare än dum i huvudet.

 

Bara hjälp mig med hur jag ska gå till väga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gmail är ingen hackarmail, det är hushmail du pratar om tror jag. Gmail står för googlemail och är som vilken annan e-post som helst, fast mycket bättre. :D

 

Ring upp han och avgör om han är samarbetsvillig. Bor han nära? Gör ett besök. Kontakta en jurist, förklara läget och lägg upp bevisen och hota med polisanmälan.

 

Kontakta Hells Angels.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är någon som bedragit dig genom att låtsas vara någon annan = polisanmäl för bedrägeri, inte speciellt stor chans att du någonsin kommer få återse några pengar dock.

 

Om killen är den han utser sig för att vara så begår han inte bedrägeri, det är inte "olagligt" på det sätt du menar att inte betala tillbaka pengar. Då kan du däremot stämma honom och sen gå via kronofogden för att få tillbaka dina pengar. Om han däremot inte har några tillgångar eller utmätningsbar lön så är det dock inte heller där så stor chans att du får återse några pengar om han gett sig fan på att inte betala tillbaka dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail är ingen hackarmail, det är hushmail du pratar om tror jag. Gmail står för googlemail och är som vilken annan e-post som helst, fast mycket bättre. :D

 

Ring upp han och avgör om han är samarbetsvillig. Bor han nära? Gör ett besök. Kontakta en jurist, förklara läget och lägg upp bevisen och hota med polisanmälan.

 

Kontakta Hells Angels.

 

Han bor inte nära. Jag i stockholm, han i jokkmokk, men va fan har inget å göra tog precis examen. Fri som en fågel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, vattentätt. Helt klart mer tillförlitligt än DNA. Omöjligt att förfalska.

 

Underbart. Har allt sparat och den e detaljerad till 110%. Tjatat som en jävla idiot på han i över 4 dagar nu. Alltid samma svar. " Har skickat" "va har dom inte kommit fram"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid bäst att prata med honom och försöka få honom att betala. Annars är det kronofogden som gäller, dock kostar det dig en slant, skulle gissa på 500:-.

 

 

Joakim säger:

men nu har både jag och johan ringt han i säkert en hel dag, han har inte svarat sen provade johan ringa från en annan mobil, klonk, svar!

 

Joakim säger:

ringde 2 min senare, inget svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som såfort någon på msn vill låna pengar/konto direkt misstänker att kontot är hackat? konversationerna när polarna sedan blir griniga för att man inte litar på dem känns rätt krystade också. :(

 

Hmm, weird. Kan detta vara så vanligt, eller är dina msn-vänner extra tattiga?

Har dock samma problem som trådskaparen, men i annat utförande. En "vän" jag delade lägenhet är skyldig mej 10 000 sen ett par år, samt en annan vän (utan citationstecken än så länge) är skyldig mej en soffa på ikea jag tecknade en avbetalningsplan för. Han skötte inte inbetalningarna bra, så jag valden att betala hela summan, men nu får jag sen några månader inte tag i honom. I min ekonomiska situation just nu är det their loss, deras rykte och värdighet som går förlorat, men pengarna kommer förhoppningsvis dyka upp. Jag kan leva utan dessa pengar, jag hoppas de har lite svårare att leva med sej själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

be han bevisa med skärmdump, transaktionsnr, etc.

 

han skicka bilder på hans swedbank, där det stod transaktionen var genomförd. Vi prövade detta flera ggr. Både med att skicka till min HB och polarens swedbank. Inget funka. Antar att han förfalskat skiten.

 

Sedan har han också "tappat" sitt visa, vilket var huvudanledningen till vfr han ville låna från början. Så han säger han inte kan sätta in på ngn sida. Dock......

Han adda mn polare också, och då bad johan min polare om "stake" (han hade väl tagit hela vinsten sj), och det var noll problem med å sätta in på svs, tänkte inte på det ngn speciellt precis då men nu i efterhand undrar man ju hur det gick till. Att han kunde sätta in på svs men ingen anna stans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du kan leta bland stjärnorna efter de slantarna om han inte frivilligt betalar tillbax dem.. En chathistorik(som lätt kan förfalskas)lär inte hålla som bevis och HA kan du räkna bort.

 

Japp, vattentätt. Helt klart mer tillförlitligt än DNA. Omöjligt att förfalska.

 

Vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag ska skratta eller gråta, du säger att du har hans adress med mera, och ändå så gnäller du över pengarna han e skyldig?

Åk hem till snubben och kräv dina pengar, betalar han inte så gör vad varje man skulle gjort.

Är inte så mycket svårare än vad du tror att det är, allvarligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...