Gå till innehåll

The Well - Eddiemedusa


eddiemedusa

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mattespelare eller "FEEL"spelare?

 

Jag har nog varit mattespelare, och kanske är det till viss del fortfarande.

Men jag tror att jag blir mer och mer en feelspelare. Eller det vet jag att jag är när jag tänker på det.

Vissa spelare synar jag ner i varje pott med Q hög typ, och vissa foldar jag lätt mittenpar på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad roligt!

 

Har du spelat limit sen du började, eller började du med något annat? Spelar du något annat än HU limit nu mer? Tidigare? Vad är din historia helt enkelt?

Hur stor rulle har du?

Vad är det viktigaste för att vinna? Och hur maximerar man bäst sin vinst, enligt dig?

 

Lite trashfrågor nu.

Ålder?

Är du man/kvinna? Funderar du på könsbyte? Varför? Varför inte?

Utbildning?

Familj?

Hur är det med huset, har du någon bild på hur det är tänkt? Hur långt har bygget gått? Vart bygger du?

 

Återkommer om jag kommer på något mer relevant. Har inte läst andras frågor så om det är några duplikat behöver du inte svara, givetvis.

 

Gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på mitt inlägg så nu skickar jag det igen

 

Hur mycket har du vunnit totalt på poker ? (om du inte vet exakt ge mig ett ungefär)

 

Vad var den största aha-upplevelsen för dig inom poker?

 

Hur mycket pengar har du lagt ner på coachning och hur många timmar har du blivit coachad(typ sweatsessions osv)?

 

Om jag som spelar 5/10NL HU just nu vill helt plötsligt börja lära mig fixed limit HU, vad har du för tips till mig då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på mitt inlägg så nu skickar jag det igen

 

Hur mycket har du vunnit totalt på poker ? (om du inte vet exakt ge mig ett ungefär)

 

Vad var den största aha-upplevelsen för dig inom poker?

 

Hur mycket pengar har du lagt ner på coachning och hur många timmar har du blivit coachad(typ sweatsessions osv)?

 

Om jag som spelar 5/10NL HU just nu vill helt plötsligt börja lära mig fixed limit HU, vad har du för tips till mig då?

 

Sorry. Måste ha missat ditt inlägg.

 

Hur mycket har du vunnit totalt på poker ? (om du inte vet exakt ge mig ett ungefär)

Tippar på mellan 4 å 5 mille på 5 år... varav 3-4 är sista 2.

 

Vad var den största aha-upplevelsen för dig inom poker?

När poletten trillade ner för HU. Och jag gick från att vara en 2bb/100 vinnare till en 5-6bb/100 vinnare.

 

Hur mycket pengar har du lagt ner på coachning och hur många timmar har du blivit coachad(typ sweatsessions osv)?

3k$ kanske. Typ 6 timmar som jag betalat för.

 

Om jag som spelar 5/10NL HU just nu vill helt plötsligt börja lära mig fixed limit HU, vad har du för tips till mig då?

Se många showdowns och lär dig din motståndare.

Gå hellre för mycket till showdown i början av en match än för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad roligt!

 

Har du spelat limit sen du började, eller började du med något annat? Spelar du något annat än HU limit nu mer? Tidigare? Vad är din historia helt enkelt?

Hur stor rulle har du?

Vad är det viktigaste för att vinna? Och hur maximerar man bäst sin vinst, enligt dig?

 

Lite trashfrågor nu.

Ålder?

Är du man/kvinna? Funderar du på könsbyte? Varför? Varför inte?

Utbildning?

Familj?

Hur är det med huset, har du någon bild på hur det är tänkt? Hur långt har bygget gått? Vart bygger du?

 

Återkommer om jag kommer på något mer relevant. Har inte läst andras frågor så om det är några duplikat behöver du inte svara, givetvis.

 

Gl.

 

Har nog svarat på det mesta redan.

Vad gäller könsbyte så har jag aldrig funderat på det. Vore jag tjej skulle jag vara allt för slampig.

Jag har flickvän och en son som är 8, men vi jobbar på en till.

Jag är utbildad programledare för radio och TV.

Rullen är inte så stor. Plockar ju ut och lägger allt jag kan på huset. Har ca 65k$ i rulle just nu.

Hur man maximerar sin vinst beror nog mycket på hur man är som person.

För mig är det att spela så många händer jag bara kan genom att 3 bords spela.

Skulle nog kunna ha ännu högre winrate om jag bara spelade ett bord, men då skulle jag ju ändå tjäna mindre pengar per spelad timma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka program använder du dig av, t.ex. som pokertracker, pokerstove etc?

 

Brukar du utvärdera din session när du är klar genom att gå igenom potter och kika på statistik?

 

Analyserar du din motståndare mycket med hjälp av t.ex. PT?

 

Jag brukade använda Pokertracker och PAhud ihop förut, men jag tycker ofta att det blir missvisande att titta på stats HU då det är såååå mycket gameflow som gäller.

Använder dock pokertracker för att se hur mycket jag vinner.

 

Brukade åxå tidigare gå igenom händer jag spelat under dagen. Men har slutat göra d.

Borde nog göra det mer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerar du att köpa nå baller efter du betalat av huset?(förutsatt att det nu fortsätter gå bra för dig)

 

Vad är den största vinstdag du haft, och vad spelade du då?

 

Varför spelar du bara på FTP?

 

Hur länge skulle de ta för någon som är låt säga vinnande på NL1kHU att bli vinnande på 10/20 FLHU med någorlunda table selection? Förutsatt att dem jobbar hårt för det och ser på videos från CR och DC.

 

Är det något material, videos, böcker, artiklar om limit som du skulle rekomendera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag goddag

 

Vilket anser du vara viktigast i HU, Preflopspelet eller efter. Vad vinner man mest psykologisk effekt någonstans ?.

 

Hu ofta foldar du knappen i HU ?

 

Helt klart så är turn och river viktigast.

 

Folda knappen? LOL

 

Nej, jag foldar faktiskt 3-4% händer på knappen, och samma i big blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerar du att köpa nå baller efter du betalat av huset?(förutsatt att det nu fortsätter gå bra för dig)

 

Vad är den största vinstdag du haft, och vad spelade du då?

 

Varför spelar du bara på FTP?

 

Hur länge skulle de ta för någon som är låt säga vinnande på NL1kHU att bli vinnande på 10/20 FLHU med någorlunda table selection? Förutsatt att dem jobbar hårt för det och ser på videos från CR och DC.

 

Är det något material, videos, böcker, artiklar om limit som du skulle rekomendera?

 

Planerar du att köpa nå baller efter du betalat av huset?(förutsatt att det nu fortsätter gå bra för dig)

Inte vad jag vet. En bentley vire najs.

 

Vad är den största vinstdag du haft, och vad spelade du då?

Kommer inte ihåg största vinstdag. Kanske när jag vann 14,5K i en NL turnering på stars för 2 år sen.

 

Varför spelar du bara på FTP?

Gillar klienten.

 

Hur länge skulle de ta för någon som är låt säga vinnande på NL1kHU att bli vinnande på 10/20 FLHU med någorlunda table selection? Förutsatt att dem jobbar hårt för det och ser på videos från CR och DC.

Tror d skulle gå rätt fort.

 

Är det något material, videos, böcker, artiklar om limit som du skulle rekomendera?

Alla Bryces videos på stoxpoker är sevärda.

Finns nog inte så mycket böcker och så.

Ska finnas nån snubbe som gjort HU DVD:s som du säkert hittar om du googlar, eller letar på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spenderar du dina pengar på förutom villan?

 

Lirar du några turneringar live eller online?

 

Kebab eller sushi?

 

Tycker du fortfarande poker är roligt?

 

Hur mycket skulle du ha betalt för att bli tvingad att 24-tabla microstakes sngs, 8 timmar om dagen i en månad?

 

Tror du CTS nya bok är värd $1,800?

 

Vad är det mesta du vunnit över ett dygn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spenderar du dina pengar på förutom villan?

 

Lirar du några turneringar live eller online?

 

Kebab eller sushi?

 

Tycker du fortfarande poker är roligt?

 

Hur mycket skulle du ha betalt för att bli tvingad att 24-tabla microstakes sngs, 8 timmar om dagen i en månad?

 

Tror du CTS nya bok är värd $1,800?

 

Vad är det mesta du vunnit över ett dygn?

 

Vad spenderar du dina pengar på förutom villan?

Gillar bilar.. har bla. haft en infiniti FX45. Sen e jag barnsligt förtjust i elektronik.

 

Lirar du några turneringar live eller online?

Spelar alla större limitevents online, men inget live tyvär.

Har kört sunday milion på stars kanske 5 gånger.

 

Kebab eller sushi?

Kebab...

 

Tycker du fortfarande poker är roligt?

Oftast inte faktiskt.

 

Hur mycket skulle du ha betalt för att bli tvingad att 24-tabla microstakes sngs, 8 timmar om dagen i en månad?

Har faktiskt gjort det i flera månader efter att jag höll på att gula för nåt år sen. Men d va nog snarare 12 timmar om dagen.

 

Tror du CTS nya bok är värd $1,800?

JA.

 

Vad är det mesta du vunnit över ett dygn?

Svarade på det tidigare... tror att det är 14,5K$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du nånsin att du kommer att gå över till att bara grinda NL?

 

Hur kom du i kontakt med din coach?

 

Varför spelar du inte mer än 3 bord?

 

Hoppas att jag slipper lära mig NL. Men det ser ju faktiskt så ut... Bottar kommer att ta över fixed inom nåt år tror jag.

 

Bryce kom jag i kontakt med via stoxpoker.

 

Skulle vilja se den snubben som klarar av att lira fler än 3 bord fixed HU.

Tippar på att jag är en av högst 5 i världen som 3 tablar fixed HU med en winrate på över 5bb/100.

Det går FORT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...