Gå till innehåll

Uttag på pokerstars...


StenFrisk

Recommended Posts

Ser här att andra börjat undrar var pengarna är efter ca: 7-8 dagar. Jag har väntat på en banköverföring i 12 dagar nu. Från pokerstars säger de - "vänta 5-6 dagar till och se..." suck...

 

En banköverföring tar 2-3 dagar, alla vet detta. Pokerstars är bra - tills man vill ta ut pengar, då är det slut på det roliga...

 

själv tänker jag nu hålla mig till bolag med normala utbetalningsförfarande (det vill säga alla andra bolag än pokerstars!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser här att andra börjat undrar var pengarna är efter ca: 7-8 dagar. Jag har väntat på en banköverföring i 12 dagar nu. Från pokerstars säger de - "vänta 5-6 dagar till och se..." suck...

 

En banköverföring tar 2-3 dagar, alla vet detta. Pokerstars är bra - tills man vill ta ut pengar, då är det slut på det roliga...

 

själv tänker jag nu hålla mig till bolag med normala utbetalningsförfarande (det vill säga alla andra bolag än pokerstars!)

 

 

Okej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varnar för PokerStars? PokerStars är by far den bästa siten, behöver inte säga mer än så.

 

Har du någonsin tagit ut pengar därifrån med bank transfer då?

 

Vet själv att till neteller har funkat bra, men nu är dem för fan jobbiga..låst mitt konto 3 ggr senaste tiden (netelller alltså). Ska själv sluta anv. neteller nu. så hoppas det funkar bra med bank transfer uttag från stars.

 

Håller dock med om att det är en bra site i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någonsin tagit ut pengar därifrån med bank transfer då?

 

Vet själv att till neteller har funkat bra, men nu är dem för fan jobbiga..låst mitt konto 3 ggr senaste tiden (netelller alltså). Ska själv sluta anv. neteller nu. så hoppas det funkar bra med bank transfer uttag från stars.

 

Håller dock med om att det är en bra site i övrigt.

 

 

Jag väntar på en banktransfer nu. Har väntat sedan den 17:e - pokerstars ber mig vänta 5 - 7 dagar till.

 

Tog ut med check från pokerstars innan - 3 veckor tog det. Då fanns i princip inga andra möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någonsin tagit ut pengar därifrån med bank transfer då?

 

Vet själv att till neteller har funkat bra, men nu är dem för fan jobbiga..låst mitt konto 3 ggr senaste tiden (netelller alltså). Ska själv sluta anv. neteller nu. så hoppas det funkar bra med bank transfer uttag från stars.

 

Håller dock med om att det är en bra site i övrigt.

 

Nej det har jag inte, men man kan ju ta ut via check också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Uttag till bankkonto tar 5-7 bankdagar. Notera att innan uttaget skickas till betalningsleverantören så måste det ses över av vår säkerhetsavdelning, vilket kan ta upp till 72 timmar.

 

Så om du gjorde ett uttag den 17:e så kan det alltså i värsta fall dröja ända till idag, 29:e, innan pengarna dyker upp. Om de inte har gjort det så ber vi dig att maila oss en kopia på ditt kontoutdrag som visar transaktioner från den 17:e och framåt så ska vi undersöka detta (du kan svärta över känslig information).

 

Hur lång tid en banköverföring tar beror på vilken typ av banköverföring det är. Vi hoppas inom snart kunna erbjuda en ny metod som endast tar 3-5 bankdagar och där minsta uttag är $10.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Uttag till bankkonto tar 5-7 bankdagar. Notera att innan uttaget skickas till betalningsleverantören så måste det ses över av vår säkerhetsavdelning, vilket kan ta upp till 72 timmar.

 

Så om du gjorde ett uttag den 17:e så kan det alltså i värsta fall dröja ända till idag, 29:e, innan pengarna dyker upp. Om de inte har gjort det så ber vi dig att maila oss en kopia på ditt kontoutdrag som visar transaktioner från den 17:e och framåt så ska vi undersöka detta (du kan svärta över känslig information).

 

Hur lång tid en banköverföring tar beror på vilken typ av banköverföring det är. Vi hoppas inom snart kunna erbjuda en ny metod som endast tar 3-5 bankdagar och där minsta uttag är $10.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

Oj, ska ni börja betala ut vinster!? Mycket generöst. Det har inte börjat gälla ännu dock. Jag är inne på dag 13 nu, och pokerstars tycker inte att det är något konstigt...

 

"Ny metod som endast tar 3-5 dagar" dvs en vanlig bank transaktion som funnits i 100 år redan, hur svårt kan det vara??

 

/Kah11 på pokerstars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sten,

 

Jo att det är inne på dag 13 tycker vi är konstigt för så ska det inte vara. Dock så måste du, som jag skrev ovan, maila oss en kopia av ditt kontoutdrag som visar att pengarna inte har kommit in på ditt konto för att vi ska kunna be vår betalningsleverantör att utreda var pengarna har tagit vägen. Utan det kan vi inte gå vidare.

 

Det finns flera olika typer av banköverföringar. Den metod vi använder nu innebär att både betalningsleverantören och din bank måste handha transaktionen manuellt. Precis som vi så har de säkerhetsavdelningar som måste godkänna transaktionen innan den skickas vidare. Det innebär att pengarna redan kan ha nått din bank, men på grund av deras rutiner så har de inte blivit släppta till ditt konto än. Det är tyvärr inget som vi på PokerStars kan påverka.

 

Att det inte är så enkelt att erbjuda en snabbare (mer automatiserad) banköverföring har flera anledningar. Till exempel så måste man en få licens utfärdad (vilket kan vara problematiskt i vissa länder på grund av lagstiftning när det gäller spel), alla involverade parter måste konfigurera sina system så att de är kompatibla med olika format av SWIFT- och IBAN-nummer för olika länder, med mera. Sammantaget innebär detta en kostnadsfråga för inte bara oss utan alla parter som är en del av processen mellan oss och dig, inklusive din bank. PokerStars strävar efter att erbjuda kostnadsfria uttag i den mån det är möjligt, så i slutändan måste metoden vara kostnadseffektiv för oss. Alternativet är att låta spelarna betala en saftig avgift för ett uttag, vilket inte är ett särskilt attraktivt alternativ.

 

Det är tråkigt att din utbetalning har tagit så lång tid, men jag vill försäkra dig om att vi på PokerStars strävar efter att ständigt erbjuda en så bra och snabb service som vi kan. I de allra flesta fall så kommer förstås utbetalningar fram inom utsatt tid, och som sagt så jobbar vi på att erbjuda bättre och snabbare uttagsmetoder för våra svenska spelare.

 

Hör av dig till oss med en kopia av ditt kontoutdrag så ska vi hjälpa dig så att pengarna kommer tillrätta.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

. Till exempel så måste man en få licens utfärdad (vilket kan vara problematiskt i vissa länder på grund av lagstiftning när det gäller spel), alla involverade parter måste konfigurera sina system så att de är kompatibla med olika format av SWIFT- och IBAN-nummer för olika länder, med mera. Sammantaget innebär detta en kostnadsfråga för inte bara oss utan alla parter som är en del av processen mellan oss och dig, inklusive din bank. PokerStars strävar efter att erbjuda kostnadsfria uttag i den mån det är möjligt, så i slutändan måste metoden vara kostnadseffektiv för oss.

 

Varför inte erbjuda vanliga bank överföringar till spelare i de länder där Iban/swift coder funkar ypperligt då? Ser ju inte varför vi ska tvingas bli lidande för att andra länder inte använder samma enkla standard eller har problem med lagstiftningen.

 

Sedan har jag en annan fråga. Jag gjorde min insättning via neteller för ett tag sedan vilket jag nästan slutat använda pga deras avgifter. Kan jag göra en insättning med mitt visa och dra ut allt den vägen så småningom eller kommer min ursprungliga insättning att vara bunden till neteller för all framtid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lösa det individuellt för varje land tar mer resurser och då är vi tillbaka på kostnadsfrågan; antingen för dyrt för oss eller så får spelarna pröjsa räkningen. Dessutom, som du kanske vet så är just Sverige ett av de länder där lagstiftningen gällande spel är striktare. ;-)

 

Jag kommer tyvärr inte att kunna diskutera mer detaljer i den här tråden angående varför vissa metoder kan och inte kan erbjudas, men tro mig, hade det varit möjligt att erbjuda denna nya metod tidigare till svenska spelare så hade vi gjort det, då vi har jobbat för det ett bra tag.

 

Angående din fråga så kan det gå att lösa, maila support@pokerstars.com.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sten,

 

Jo att det är inne på dag 13 tycker vi är konstigt för så ska det inte vara. Dock så måste du, som jag skrev ovan, maila oss en kopia av ditt kontoutdrag som visar att pengarna inte har kommit in på ditt konto för att vi ska kunna be vår betalningsleverantör att utreda var pengarna har tagit vägen. Utan det kan vi inte gå vidare.

 

Det finns flera olika typer av banköverföringar. Den metod vi använder nu innebär att både betalningsleverantören och din bank måste handha transaktionen manuellt. Precis som vi så har de säkerhetsavdelningar som måste godkänna transaktionen innan den skickas vidare. Det innebär att pengarna redan kan ha nått din bank, men på grund av deras rutiner så har de inte blivit släppta till ditt konto än. Det är tyvärr inget som vi på PokerStars kan påverka.

 

Att det inte är så enkelt att erbjuda en snabbare (mer automatiserad) banköverföring har flera anledningar. Till exempel så måste man en få licens utfärdad (vilket kan vara problematiskt i vissa länder på grund av lagstiftning när det gäller spel), alla involverade parter måste konfigurera sina system så att de är kompatibla med olika format av SWIFT- och IBAN-nummer för olika länder, med mera. Sammantaget innebär detta en kostnadsfråga för inte bara oss utan alla parter som är en del av processen mellan oss och dig, inklusive din bank. PokerStars strävar efter att erbjuda kostnadsfria uttag i den mån det är möjligt, så i slutändan måste metoden vara kostnadseffektiv för oss. Alternativet är att låta spelarna betala en saftig avgift för ett uttag, vilket inte är ett särskilt attraktivt alternativ.

 

Det är tråkigt att din utbetalning har tagit så lång tid, men jag vill försäkra dig om att vi på PokerStars strävar efter att ständigt erbjuda en så bra och snabb service som vi kan. I de allra flesta fall så kommer förstås utbetalningar fram inom utsatt tid, och som sagt så jobbar vi på att erbjuda bättre och snabbare uttagsmetoder för våra svenska spelare.

 

Hör av dig till oss med en kopia av ditt kontoutdrag så ska vi hjälpa dig så att pengarna kommer tillrätta.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

 

Så du menar på fullaste allvar att man ska bevisa att pengarna inte kommit in på kontot innan ni (skyll inte på någon "betalningsleverantör", det är ert ansvar) kan kolla upp vart pengarna tagit vägen? Det var förmodligen det löjligaste jag hört på ganska länge.

 

Dessutom är det inte accepteabelt på något sätt med de tider ni uppger. Jag jobbar själv med att göra en hel del utlandsbetalningar till väldigt många länder inom och utanför EU och det som idag tar längst tid är Kina, och där pratar vi om fem arbetsdagar.

 

Jag har själv Starskonto och gör mina uttag till Neteller och det går på sekunden vilket är föredömligt. Jag har aldrig gjort ett bankuttag från Stars och därför inte haft dessa problem, men hela förklaringen och inställningen är under all kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp. Jag har beslutat mig för att kontakta polisen i Kanada och polisanmäla pokerstars.com för bedrägeri. Jag passar på att varna alla pokerspelare för pokerstars.com - detta kan hända er också.

 

So, you will still not pay me? Then this must be a matter for police. What you are doing is criminal.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

> Date: Thu, 30 Oct 2008 12:38:46 -0400

> From: paymentservices@pokerstars.com

> To: olaande@hotmail.com

> Subject: RE: PokePokerStars Cashier Team - What happend?

>

> Hello Ola,

>

> Thank you for providing a copy of your statement, it is much appreciated.

>

> I am sorry to hear that you have not received your cashout for 44.48 EUR

> ($60.00) from 10/20/2008. In order to progress this investigation further

> could you please confirm to us your bank account details including your

> IBAN & BIC so we can estblish these funds have been transferred to the

> correct details?

>

> Please note that your bank statement only shows up to 10/23/2008,

> therefore, we would kindly ask that you please review your current bank

> statement and make sure that there is no credit under the

> descriptor "Irish Cheque Issue" in a period of at least 3-10 business

> days following the date of our processing.

>

> If you are unable to find this transaction, please email us again to

> initiate a trace on your payment. Please keep in mind that receiving

> banks may charge a fee of around EUR 25.00* for tracing a payment. By

> asking us to initiate a trace and regardless of the result of the

> inquiry, if a fee is applied, you agree to having this amount deducted

> from your PokerStars account balance once a response from the

> processor has been received.

>

> (*) This fee is an approximation only.

>

> As always, if you have any questions regarding this, or any other matter,

> please do not hesitate to contact us.

>

> Best Regards,

>

> RichieM

> PokerStars Payment Services

>

>

>

>

>

>

> ----- Original Message -----

> From: olaande@hotmail.com

> Sent: 2008/10/30 12:13:40

> To: support@pokerstars.com

> Subject: RE: PokePokerStars Cashier Team - What happend?

>

> >It is jpg format...

> >

> >> Date: Thu, 30 Oct 2008 11:47:40 -0400> From: support@pokerstars.com>

> To: olaande@hotmail.com> Subject: RE: PokePokerStars Cashier Team - What

> happend?> > Hello Ola,> > I am sorry, but we cannot open the attachment

> that you sent us. Please > resubmit it in a JPG format.> > Regards,> >

> Marlene> PokerStars Cashier Specialist> > Subject: RE: PokerStars Cashier

> Team - What happend?> > >Here is a copy.> > > >/Kah11> >> >> >> >> Date:

> Thu, 30 Oct 2008 10:23:46 -0400> From: support@pokerstars.com> > To:

> olaande@hotmail.com> Subject: RE: PokerStars Cashier Team - What > happend?

> > > Hello Ola,> > Thank you for your email. > > So that we may > look into

> this matter further, can you please provide a > scanned copy or > screen

> capture of the bank statement as far back as > October 20th to date?> > >

> Regards,> > Marlene> PokerStars Cashier Specialist> > Subject: RE: > What

> happend?> > >it has NOT been credited to my bank account - thats why > im

> sending all > this e-mails!> > > >Kah11> >> >> >> >> Date: Thu, 30 Oct >

> 2008 08:45:15 -0400> From: support@pokerstars.com> > To: >

> olaande@hotmail.com> Subject: RE: What happend?> > Hello Ola,> > Thank > >

> you for your e-mail.> > After reviewing your account concerning your $60,

> > > I'm glad to tell you that> the transaction has been completed on the >

> > 10/20/2008 at 11:48:43 AM and that> 44.48 EUR ($60.00) should have been

> > > credited on your bank account at this> date. Please double check you

> bank > > statement at this time and get back to us> if the money has not

> been > > credited on your bank account.> > Please feel free to contact us

> again if > > you've got any further queries.> > Merci d'avoir choisi

> PokerStars et > > bonne chance aux tables!> > Regards,> > Nicolas>

> PokerStars Support Team> > > > > > > > > > > > > > > ----- Original

> Message -----> From: > > olaande@hotmail.com> Sent: 2008/10/30 08:27:10>

> To: > > support@pokerstars.com> Subject: RE: What happend?> > >Where is my

> money?> > > >> >> Date: Tue, 28 Oct 2008 09:24:20 -0400> From: >

> support@pokerstars.com> > To:> olaande@hotmail.com> Subject: RE: What >

> happend?> > Hello Ola,> > > Thank you> for your email.> > Please note that

> > this is our policy and we > can not change> it.> > How can I make >

> purchases at PokerStars using Local > Bank Transfer?> >> The Local Bank >

> Transfer is fully integrated via the > PokerStars cashier>> screen. When >

> you click on "Cashier" and then on "Buy > Chips", you will see> an> option

> > to use Local Bank Transfer. Click on the > Local Bank Transfer> button>

> > and enter the amount you wish to deposit in > your local currency. You>

> > will be> then presented with instructions, which > will also be emailed

> > to> you.> > The instructions will include unique one-> time reference >

> number. You> must> include this unique one-time reference > number in the

> > instructions to> your> bank when you are sending your > payment to us.

> If > your transfer form> does not> have space for this > number, place it

> in > front of your name.> Omitting the> reference number > may result in >

> payment delay or loss.> > It is> also important that you > visit the >

> Cashier for each subsequent Local> Bank> Transfer that you wish > to make,

> > in order to get a new unique one-time>> reference number. Reusing > >

> reference numbers may result in a payment delay> or> loss.> > Please note:

> > > We do not allow cash deposits or bank transfers> made by> third-party

> > > deposits when you complete the transaction at your> bank. This is> due

> to > > anti-money laundering regulations. You may be charged> all banking

> and> > > administrative costs to return any such payment.> >> Currently

> the > deposit > limits are:> > * US $10 - minimum purchase> * US $1000> -

> > maximum amount > to purchase within 24 hours> * US $5,000 - maximum >

> amount> to purchase > within 7 days> * US $10,000 - maximum amount to >

> purchase within> 30 days> > > Please note that due to exchange rate >

> fluctuations you may send> an > amount> that is over or under the >

> permissible minimum/maximum deposit.> > Please take> exchange rate >

> fluctuations into consideration when you make > a> transfer in> your local

> > currency.> > The transfer may takeup to 4 > business> days to be

> credited > to your PokerStars> account. Once your > account is> credited,

> you will be > sent a confirmation> email.> > Please > note that you> have

> 2 weeks to > complete the transfer.> > We apologies for > any>

> inconvenience. > > > Regards,> > Gabriela> PokerStars Support Team> > > > -

> ----> Original > Message -----> From: olaande@hotmail.com> Sent: >

> 2008/10/28> 08:46:11> > To: support@pokerstars.com> Subject: RE: What >

> happend?> > >´....a> bank > wire transaction takes 2 or 3 days - not 18 >

> days. everybody> knows> > this.> >> >> Date: Mon, 27 Oct 2008 09:36:29 ->

> 0400> From:> > support@pokerstars.com> To:> olaande@hotmail.com> Subject:

> > RE: What> > happend?> > Hello Ola,> > Thank you> for contacting us. > >

> > After > reviewing> your account, I can confirm that your> Visa cashout >

> request> > from 10/17/2008> was successfully processed on our end> on >

> 10/20/2008. > Please> allow up to 10> business days for the funds to

> reach> > your > personal account. > > If the> money is not on your account

> by 3rd> > > November, please do contact us> again.> > > Kind Regards,> >

> Gosia>> > > PokerStars Support Team> > > ----- Original> Message ----->

> From:> > > olaande@hotmail.com> Sent: 2008/10/27 09:10:58> To:> > >

> cashier1@pokerstars.com>> Subject: What happend?> > >I was sending 60$ > >

> from> pokerstars to my bank> account 10 days ago - 3 to 5> days it was > >

> said, but> still no money has> arrived...> > > >why no answer to my > >

> previous e-mail?> (to swedish section)>> > > >Kah11> > > > >>> > >

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du hotar med att polisanmäla för den summan när du gjorde ett uttag för 11 dagar sen?

 

 

2 veckor sedan, ja. Pokerstars säger att de har skickat pengarna. Ber mig skicka kontoutdrag, ber mig skick IBAN för Ican banker, kontoutdrag igen, IBAN igen; IBAN igen....

 

Jag har satsat pengar och sedan vunnit pengar. När jag sedan inte får mina pengar spelar det inegn roll om det är en dollar eller en miljon dollar. Pokerstars har lurat mig. Pokerstars har stulit och bedragit mig.

 

Om du spelar på pokerstars borde du tacka mig för att polisanmäla dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde själv nyligen ett uttag från Pokerstars. Efter lite mer än två veckor hörde jag av mig och frågade vart pengarna var. De lovade ta kontakt med VISA och 2 dagar efter att de hittat felet hos VISA hade jag pengarna på mitt konto.

 

Tycker supporten hos pokerstars är otroligt bra och man får snabbt svar och information om allt man undrar över. Kan inte annat än hylla pokerstars som den bästa sajt jag spelat på :-P

 

 

 

Otroligt bra att du efter lite mer än 2 veckor kunde få dina penagar... Grattis!!! Pokerstars is stealing!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...