Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

101.

Atlanta Hawks 1,552

Detroit Pistons 2,710 <<-- BET!

-> Spela OVER 185,5 i denna match. PinnacleOdds 1,847.

85-78...

 

102.

Washington Wizards 3,190

Dallas Mavericks 1,418 <<-- BET!

-> Spela UNDER 202,5 i denna match. PinnacleOdds 1,813.

86-97...

 

103.

St. Louis Blues 2,420

Boston Bruins 1,658 <<-- BET!

-> Spela OVER 5,5 i denna match. PinnacleOdds 1,893.

6-3...

 

+$53,42!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

There we go! En dagen upp 4 k dollar, andra dagen upp 0,05 k dollar. Gäller att vara glad åt det lilla. :)
Så länge det i slutet visar gröna siffror så... :-)

 

Fondens siffror:

Startkapital: $23.400

Andelar 234 st á $100/st

I ka$$an: $ 27790,38

Resultat: $ 4390,38

Antal matcher: 103

Satsat: $ 69087

ROI: 6,35 %

Andelsvärde: $ 118,76

Fondens ökning: 18,76 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten miniartikel...

Helgardera over/under och ändå förvänta sig ha en positiv ROI? Det kan väl inte vara möjligt?!

 

Jora... Polarn och jag har räknat en del på detta och funnit att det faktiskt kan vara sant!

 

Just nu erbjuder PinnacleSports over/under på 6 matcher. Spridningen i alla är 3 poäng. T.ex. matchen Los Angeles Clippers mot Toronto Raptors där man kan spela Over 190,5 och Under 193,5.

 

Om matchen slutar 190 poäng eller under går vi med förlust. Vi vinner på under 193,5 men förlorar på over 190,5. På 100 * 2 satsade kommer vi att förlora 18,7.

 

Samma om matchen slutar med 194 poäng eller över... På 100 * 2 satsade kommer vi då att förlora 18,7 också. Men om matchen slutar 191-192 poäng kommer vi att vinna på båda resultaten! 81,3*2=162,6.

 

Men hur ofta kommer matchen att sluta med att vi vinner på båda?

Ja... det finns statistik på detta faktiskt! (sbrforum och basketballdatabase)

 

Risken att vi förlorar på under är 46,58% och risken att vi förlorar på over är 46,58%. Chansen till dubbelvinst är 6,84%.

 

Så... + Push nedre zon 0,00% (i detta exempel) + Push over zon 0,00% + Dubbelvinst 11,2% - (Förlust under 4,36% + Förlust over 4,36%) = +2,41%

 

Men jag tror det är högre egentligen. Troligen är Pinnacle mycket bättre än slumpen på att sätta poängzonerna. Kanske 4-6%?

 

Räkneexemplet är taget om man helgarderar hos Pinnacle.

Men skulle man t.ex. hitta en bookie som har Under 189,5 till odds 1,78 får man en förväntad ROI på 4,84%... och hittar man en bookie som har Over 194,5 till odds 1,78 får man en förväntad ROI på 7,57... osv! Man vill hitta en stor spridning så att dubbelvinsterna sitter oftare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på förändringar till nästa månad/fortsättningen för Cyntax Betting Fund.

 

Regler för "Cyntax Betting Fund.

 

* Sista dag som pengar måste synas på mitt bankkonto i Nordea eller Neteller, för att vara med från början, är söndag 1/1 kl 18.00. Har man annan bank än Nordea bör man göra en insättning senast den 30/12! Har man konto i Nordea kan man alltså vänta tills den 1'a januari... (men ändå inget att rekommendera) OBS: Minsta insättning 500 kronor.

 

* Inga fler insättningar via PokerStars, FullTiltPoker eller annan pokersajt! Alla pengar till mitt konto i Nordea eller Neteller! Den som gör insättning till mitt konto hos PokerStars/FullTilt riskerar att få sina pengar konfiskerade.

 

* Insättning via bankkonto i Nordea Sverige: Kontonummer finns i bloggen.

* Insättning via Neteller till superboom –snabelA- gmail.com (minsta insättning $100)

 

* 1 andel kostar 1 krona. Minsta antal andelar är 500. Alltså man kan köpa in sig för som minst 500 kronor. Inget tak för hur mycket man får köpa in sig för. Men behöver inte köpa ett jämnt antal 500-kronor. Det går bra att t.ex. köpa in sig för 501 kronor eller 1273 kronor.

 

* Insättning via Neteller görs i $. När sedan de pengarna förs vidare till Pinnacle räknas de pengarna om till kronor. Du får sedan ett meddelande om hur många kronor det blev för dina dollar. Neteller tar en avgift på 1,9% vid p2p-transfers. Om du som avsändare står för den kostnaden eller jag som mottagare har alltså ingen betydelse numera.

 

* När du gjort en insättning måste du meddela mig om var/när du gjorde insättningen, vem som gjorde den och hur mycket pengar det blev. Meddela mig per e-post eller pm via forumet! Skicka gärna din e-postadress, ditt namn och gärna bankkontonummer. Då är du säker på att få tillbaka dina pengar även om du skulle bli bannad från forumet eller avlida. ;)

 

* Fonden kommer ENDAST att spela på NBA och NHL.

 

* Fonden kommer att använda sig av Pinnacle, Betfair och Betsson.

 

* Avgiften är 10% av ev. vinst.

 

* Fonden satsar ca 3% av kapitalet per match. Kellys Criteria säger att vi ska i medeltal satsa 3,2% per match.

 

* Just nu håller jag på att utvärdera en enklare version av Kellys Criteria. Istället för att själv värdera ett lags chans utgår jag från träffprocenten i den statistik jag har hittills för olika oddsintervall. Om siffrorna är till vår fördel kommer fonden att övergå till detta satsningssystem.

 

* Fonden stänger när sista matchen för säsongen spelats i NBA och NHL, dvs någon gång i juni. Inkluderat slutspel alltså!

 

* Exempel på uträkning av vinstutdelning:

Du har investerat 500 kr och värdet när fonden stänger är 1100 kr.

Din vinst är 600 kr. Du betalar 10% av 600 kr i avgift, alltså 60 kr i avgift.

Du får 1040 kr utbetalt till dig.

 

* Fondens första spel blir på kvällen/natten mellan den 1'a och 2'a januari.

Det är en hockeymatch redan kl 19:00 den kvällen.

 

* Alla spel kommer att läggas ut här i dagboken/bloggen minst 5 minuter före första matchstart. Oftast ligger spelen ute 1-2 timmar före matchstart.

Tanken är att fonden snart ska få en egen hemsida också. Lite senare kommer endast andelsägare att kunna ta del av spelen före matchstart. Hur detta ska administreras är lite osäkert. Men tills vidare är det enklast att läsa dagboken/bloggarna.

 

* Man kan hoppa av fonden när som helst. Men man kan ”endast” få sin cashout i början av nästkommande kalendermånad. (Detta beror på att man har bara 1 gratis cashout från Pinnacle varje månad och att det säkerligen kan ta några dagar för pengarna att komma in på mitt bankkonto.) Den som begär cashout får själv stå för kostnaden för banktransfers från Pinnacle till mitt bankkonto. Om det råkar vara flera som begärt cashout för samma månad delar man på denna kostnad per andel. Kostnaden kan vara ganska hög procentuellt sett om man bara har satsat 500-1000 kronor. Alltså ingen bra strategi annat än i absoluta nödfall!

OBS: denna punkt är lite rörig och jag kommer senare att förklara den lite bättre. Förutom Pinnacles avgift vid fler uttag än 1 per månad kan bankerna ta en avgift också!

 

* När fonden fyller på pengar från mitt bankkonto till bettingsajter står fonden för eventuella transferkostnader.

 

* Om ditt investerade kapital minskar i värde under den tiden du är med i fonden tas ingen avgift ut! Avgift utgår endast om fonden genererar vinst åt dig!

 

* Fonden kommer att spela i kronor från årsskiftet. De andelsägare som väljer att stanna kvar i fonden med sina dollars kommer att få dollars omräknat till kronor. Jag kommer att begära att Pinnacle gör om mitt konto till kronor, eller att de stänger dollarkontot och jag öppnar ett nytt i kronor. Är du gammal andelsägare som vill stanna kvar med dina andelar gör bäst i att sitta lugnt i båten.

 

Angående omvandlingen från dollar till kronor så undrar jag vad som är smartast:

1. Att ha hela fondens kapital hos Pinnacle och låta dom sköta växlingen till kronor…

2. eller att casha ut allt till Neteller och låta Pinnacle först göra om spelkontot till kronor och därefter göra insättningen från mitt Netellerkonto?

Vilket är smartast?

 

Orsaken till att det blir kronor istället för dollar är att vi bara kommer att använda oss av banktransfers i fortsättningen och att ta bort valutarisken.

 

FAQ

F: Jag missade att hoppa på tåget när ni startade. Kan jag köpa in mig nu?

S: Ja, det kan man. Sätt in pengarna på mitt bankkonto så räknar jag om värdet på din insättning till fondens andelsvärde. Exempel: 1 andel = 1 kronor vid start. Om fonden ökat i värde till 1,50 kr / andel och du sätter in 1200 kr kommer det att se ut som du satt in 800 kr, men du får ut 1200 kr … om fonden står i 1,50 kr då du cashar ut alltså. Står en andel i 2 kr/andel får du ut 1600 kr (minus 400*10%= 40 kr i avgift)… alltså 1560 kronor!

Not: Ett exempel på om fonden står på negativt resultat kommer snart.

 

F: Kan jag hoppa av när jag vill?

S: Ja, det går bra att stoppa vadslagning med dina fondandelar. Men dina fondandelar (minus avgift) betalas endast ut i början av nästkommande månad. (Observera att du själv får stå för kostnaderna min bank, Nordea, kan komma att ta för banktransfers från utlandet.)

Vill du ha din cashout genast drabbas du också av Pinnacles avgift.

 

F: Hur begär jag utbetalning och när kommer den?

S: Man skickar pm eller e-post till mig och utbetalningen kommer i början på nästkommande månad.

 

F: Måste jag skatta på vinsterna?

S: Den frågan kan jag inte svara på. Det är upp till dig om du vill deklarera vinsten. Sen är det upp till Skatteverket att besluta om vinsten är skattefri eller inte.

Jag har ingen skyldighet att lämna några kontrolluppgifter om andelsägare till Skatteverket. Risken finns alltid att Skatteverket kan ta ut ett kontoutdrag från Nordea och se vem som tagit emot pengar från mig. Hur stora/små de riskerna är vet jag inte.

 

F: Vilka insättningsmetoder finns?

S: Insättning kan endast göras genom insättning till mitt personkonto i Nordea Sverige. Kontonummer finns i bloggen.

 

F: Är det några kostnader för insättningar och uttag?

S: Fonden kan komma att drabbas av avgifter vid insättningar och uttag till bookies. Fonden betalar kostnaderna för insättning till bookies och spelarna när de vill göra cashout.

Just nu vet jag inte hur (eller ens om) stora dessa kostnader är. Det märker vi då första insättningen och cashout görs.

 

F: Hur stort startkapital kan fonden få?

S: Fondens max storlek är 1 miljon kronor.

 

F: Hur mycket får man satsa per match hos Pinnacle.

S: Max bet i kronor är ca 112.000. I dollar är maxbet $10.000 och ibland $5.000 eller $3.000.

 

F: Vilka bettingsajter spelar du på?

S: Fonden kommer inledningsvis att spela hos Pinnacle, Betsson och Betfair.

 

F: Vad har fonden som mål?

S: Att tjäna pengar! :) ... Bettingfondens långsiktiga mål är att klara en roi på 10%. Det är målet! Men självklart hoppas/siktar vi på mera!

 

F: Har du någon historik?

S: Förra året var min roi 10,6% över 900 spel på NBA.

 

F: Vad är fondens strategi?

S: Denna bettingfond spelar endast på NBA/NHL enligt de ”system” jag ”utvecklat”.

Fonden kommer att både köpa och sälja odds på oddsbörser.

 

F: Får man anordna "spelsyndikat" på Pinnacle? Kan inte det strida mot deras T&C?

S: Jag mejlade och frågade. Svaret blev att jag personligen ansvarar för kontot. Alla bakomliggande arrangemang ansvarar man för själv. Så, JA... spelsyndikat är ok.

 

F: Om jag hoppar på fonden mitt i och den har ökat i värde ... hur räknar man ut avgiften då?

S: Då får man självklart göra avdrag för hela inköpet!

Exempel: Du sätter in 2000 kronor som ökat till 2700. Då är det 10% i avgift på 700 kr = 70 kr. Du kommer att få 2630 kronor utbetalt.

 

F: Har fonden någon hemsida?

S: En domän är registrerad, cyntax.se, och en hemsida är under konstruktion. Med min arbetstakt kan det ta ett tag. :)

 

F: Jag satte in pengar med $ - kan jag få tillbaka mina pengar i dollar också?

S: Nej, tyvärr är jag bannlyst från PokerStars och FullTilt. Mitt Netellerkonto är också tomt. Du får tillbaka dina pengar i kronor.

 

F: Kommer alla spel att ligga ute så att vem som helst kan se hur fonden spelar?

S: Ja, i början iaf. Lite senare är tanken att bara andelsägare ska kunna se spelen före matchstart.

 

F: Det har ju gått bra. Vad finns det för risker?

S: Sportsbetting har mycket hög risk. Tidigare positiv historik garanterar inte att fonden kommer att tjäna pengar även i fortsättningen. Satsa inte dina sista pengar i fonden. Det finns inga garantier i den här branschen.

 

F: Hur mycket av min bankrulle tycker du det är lämpligt att jag satsar i fonden?

S: Max 10% skulle jag säga.

 

F: Hur följer jag fonden enklast?

S: Fonden har en dagbok på pokerforum.nu och tipszonen.se. Det finns också 2 bloggar: http://cyntaxbettingfund.blogspot.com/ och http://www.metrobloggen.se/cyntax

Hemsidan www.cyntax.se kommer senare.

 

* En punkt med ett avtal kommer att läggas till. Det är ett avtal som skyddar både er och mig. För att avtalet ska få någon rättskraft kommer ni att behöva mejla det till mig och skriva ert namn under det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Does not like
Ok. Vad är bättre? Kelley eller flatbet eller att anpassa storleken efter risk? Eller är det procenten som är för hög?

 

 

Jag hade tänkt att: (skulle kanske ha skrivit det då också)

Vid bonuswhoring: max 5% för att det ska gå snabbt.

Vid surebets: max 5% beroende på hur lång tid bettet är på.

NHL/NBA max 3% efter det "system" som fonden kör nu.

Nya ligor/sporter max 1% tills vi känner oss trygga/säkra.

Höga odds max 1%.

Helgarderingar på over/under max 0,5%

 

För att krångla till det kan man säga att det är flera fonder i fonden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid bonuswhoring: max 5% för att det ska gå snabbt. För hög risk

Vid surebets: max 5% beroende på hur lång tid bettet är på. För lite. Finns ingen anledning att inte spela 100%

NHL/NBA max 3% efter det "system" som fonden kör nu. Kelly

Nya ligor/sporter max 1% tills vi känner oss trygga/säkra. Ok med flatbet

Höga odds max 1%. Ok

Helgarderingar på over/under max 0,5% Ska inte spelas. Tro inte att du är bättre än Pinnacle (om du spelar på flera sajter så ok)

 

Det är mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid bonuswhoring: max 5% för att det ska gå snabbt. För hög risk

Vid surebets: max 5% beroende på hur lång tid bettet är på. För lite. Finns ingen anledning att inte spela 100%

NHL/NBA max 3% efter det "system" som fonden kör nu. Kelly

Nya ligor/sporter max 1% tills vi känner oss trygga/säkra. Ok med flatbet

Höga odds max 1%. Ok

Helgarderingar på over/under max 0,5% Ska inte spelas. Tro inte att du är bättre än Pinnacle (om du spelar på flera sajter så ok)

 

Det är mina tankar.

Högrisk vid bonuswhoring? :) nej nej nej... men okej. Jag tar dom själv då! (Det här har jag aldrig förklarat... men det finns ingen risk. Det är ett surebet... :roll: ) Borde jag skriva en artikel om det? Njae det får vänta tills jag har clearat alla.

 

Surebets: Jo det kan finnas anledning ganska ofta att inte spela...alls! Om surebettet är över väldigt lång tid. Varför spela ett surebet med 1-5% vinst om det kanske tar månader eller 1 år innan man vet resultatet?

 

Kelly: Vi ska diskutera Kelly senare. Jag måste fundera lite och söka/läsa på ämnet först.

 

Angående nya ligor och flatbet så är det egentligen inget problem som vi måste fundera på nu. Som jag ser det är inte det aktuellt på kanske 2-4 månader.

 

Helgarderingar: -Läste Ola mina miniartikel #1280? Och förstod han allt?

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och ja
Bra. Då kan jag inte förstå varför du tror att jag tror att jag skulle tro att jag skulle vara bättre än Pinnacle. Grejen är ju att jag tror att Pinnacle är bäst på att sätta oddsen och att dubbelvinst kommer att ske oftare än så = mera pengar!? Eller?

 

Men... jag tror att swingsen kommer att vara större med att helgardera o/u och av den anledningen tror jag att det kanske inte är så bra idé att köra så med fonden just nu. Jag får helt enkelt logga lite först eller se om jag hittar gamla odds för o/u från Pinnacle. Okej... ge mig 1 år så ska vi se ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är Kelly?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=kelly+betting&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=f&oq=

Och varför inte bara köra som sades från början(3%)?

No guts, no glory!

Im coming in!

För att vi kommer att ha många fler bets levande och fler sajter som fonden spelar på. 3% = räcker bara till 33 bets levande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mr cynt my man...

Hur ser du på dollarens framtid. Kortsiktigt typ 6 mån samt längre ett par år?

Jag har absolut ingen som helst uppfattning om det. Men borde den inte sjunka ganska mycket i värde... bäst för USA's export, nu när det är kris i amerikat?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL/NBA max 3% efter det "system" som fonden kör nu. Kelly
Har läst på lite om Kelly nu och ja... det är säkert bra om man är duktig på att värdera matcherna. Men det hade vi ju konstaterat att jag inte var... Kelly är uteslutet med mig som punter iaf. :roll:

 

Flatbet (med stegvis ökade insatser, om fonden går pluss) 2-3% och att procenten inte stannar utan följer med fondens kapital.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...