Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Tror vi måste fira och samtidigt förgylla dagboken lite ! Hur gör man det på ett bättre sätt än med en ny cheerleader?? Hoppas jag inte klonkar in nån dålig karma nu med tanke på att det går så bra för tillfället :D
Bra initiativ. Du spelade NBA som jag och fick en $lant? :-)

Jag är med i fonden. Make me rich, now ... ;)
Hehe... i dagens finanskristider kanske en bettingfond skulle spöa de flesta banker.

Pinnacle har ca 2% wig på sina spelobjekt. Om vi har otur och oturen fördelar sig jämt kan vi alltså förlora 2% på omsättningen. Omsätter vi rullen 6 ggr varje månad backar vi 12%.

Det är ju förfan enda anledningen till att jag följer db:en :mrgreen:
Att det ska gå åt helvete och jag ska skjuta mig själv? :shock:

5 till inne :)
Jo, jag ser det... GL!
Postad

Grattis till nattens vinst :-D

Jag undra lite hur det är tänkt att du ska gå tillväga varje månadsskifte?

Läst på sidan och då står det såhär:

"Den sista varje månad är det avstämning och utbetalning av andelarnas värde minus avgiften. Exempel: Du har investerat $100 och värdet efter 1 månad är $160. Du kommer då att få 60 minus 10% + $100 = $154"

Är då tanken att du betalar tillbaka ALLT den sista i månaden till alla och sen får man lägga in nya andelar? Eller frågar du alla om dom vill ta ut endast vinsten och ha kvar andelen + eventuellt köpa nya eller ha mindre andelar?

Vi säger i detta fall kanske någon i detta exempel vill låta allt ligga kvar och sätta in $46 till, eller ta ut $54 och fortsätta som tidigare.

Tänkte bara höra hur du har tänkt dig som måste sköta alla transaktioner och sånt där, vad som blir lättast för dig :-D

Postad

Jag kom på en fråga till angående bettingfonden.

Vi säger att fonden börjar på $10 000 och vi bettar 2% av fondens värde per match, dvs $200. Säg att vi har en väldig tur, och redan efter första natten har fonden plussat $1000. Det nya värdet på fonden blir nu $11 000, kommer du då nästa natt fortsätta satsa $200 eller kommer du satsa $220 (2% av $11 000)?

mvh

Postad
Tror nog det hinner bli över $10 000 nästan! :)

Får man en specialdeal om man är den som bryter 10k gränsen :mrgreen:

Jag köper in ikväll på Party. Sen att jag själv också spelar en hel del på NHL gör att det blir en extra rolig krydda att se "who beats who" :)

/Jonas

Postad
Grattis till nattens vinst :-D

Jag undra lite hur det är tänkt att du ska gå tillväga varje månadsskifte?

Läst på sidan och då står det såhär:

"Den sista varje månad är det avstämning och utbetalning av andelarnas värde minus avgiften. Exempel: Du har investerat $100 och värdet efter 1 månad är $160. Du kommer då att få 60 minus 10% + $100 = $154"

Är då tanken att du betalar tillbaka ALLT den sista i månaden till alla och sen får man lägga in nya andelar? Eller frågar du alla om dom vill ta ut endast vinsten och ha kvar andelen + eventuellt köpa nya eller ha mindre andelar?

Vi säger i detta fall kanske någon i detta exempel vill låta allt ligga kvar och sätta in $46 till, eller ta ut $54 och fortsätta som tidigare.

Tänkte bara höra hur du har tänkt dig som måste sköta alla transaktioner och sånt där, vad som blir lättast för dig :-D

Jag kan betala tillbaka allt - ev provision. Du kan hoppa av endast då. Orsaken till att det bara går att hoppa av en gång i månaden är att Pinnacle tar ut en hutlös avgift om man gör cashout mer än en gång per kalendermånad.

Det finns flera alternativ...

1. Du får tillbaka allt minus provisionen. (ingen provision om vi ligger back)

2. Du låter allt stå kvar, men då blir det en ny fond och bara jämna hundratal räknas in i fonden. Säg att du har en andel, $100. Efter en månad är den värd $160. $100 går vidare till nästa månad, $6 tar jag och $54 har du tillgodo. (förvaras på mitt Neteller och statens insättningsgaranti gäller inte ;) )

Det var någon som skickade PM och sa att hans andel/ar fick stanna kvar tills vinsten var lika mycket eller mer som hans startkapital. Då ville han ta ut vinsten och sen fick startkapitalet stå kvar tills vidare.

Självklart får du ta ut allt och sen köpa in dig igen.

Eller säg att vi som i exemplet ovan har $160 -> $154... sätter du då in $46 till har du 2 andelar till månad 2 (januari).

Krångligt? Jag är flexibel, i får bestämma.

Och ligger vi på minus efter en månad får alla tillbaka alla pengar oavsett. Sen får ni själva bestämma om ni vill fylla på med det dollares som fattas till nya andelar.

Inköpt (stars)
Jag såg det... Depp.
220
va?
Jag går också in med ett par $100. Ska bara få NETeller att funka, alt. öppna MB.
Jag ska öppna konto hos MB. Neteller tar en avgift på 1,9%. Kryssa i att du står för den isf.

Du kan inte lösa det via Stars eller FullTilt eller annan sajt? Jag har konto på de flesta.

Jag kom på en fråga till angående bettingfonden.

Vi säger att fonden börjar på $10 000 och vi bettar 2% av fondens värde per match, dvs $200. Säg att vi har en väldig tur, och redan efter första natten har fonden plussat $1000. Det nya värdet på fonden blir nu $11 000, kommer du då nästa natt fortsätta satsa $200 eller kommer du satsa $220 (2% av $11 000)?

mvh

Just det! Bra fråga. Tanken är att betsen aldrig ska vara mindre än 2% av fondens ursprungliga värde. Dvs $2/andel. Men plussar vi stadigt räknar jag upp storleken på betsen så att de då motsvarar 2% av dagsaktuell kurs! Vi vill ju ha en spinn-off-effekt!
Postad
Får man en specialdeal om man är den som bryter 10k gränsen :mrgreen:

Jag köper in ikväll på Party. Sen att jag själv också spelar en hel del på NHL gör att det blir en extra rolig krydda att se "who beats who" :)

/Jonas

Den som bryter $10k vallen slipper provisionen första månaden!
Så, nu är jag också med. Kommer du att bokföra individuella resultat eller får jag räkna själv? :)
Ganska enkelt, om jag redovisar värdet på fonden och antalet andelar kan nog alla räkna ut själv hur mycket han äger?!
Postad
Jag är på!

Du har PM!

:mrgreen:

strular givetvis:-( Får se om jag är med eller inte.

Hehe, jag har inte läst pm ännu. 5 olästa ser jag.

Den som ångrar sig har till söndag kväll på sig, dvs tills jag satt in pengarna på Pinnacle. Då får ni tillbaka hela summan.

Postad
Den som bryter $10k vallen slipper provisionen första månaden!

Ganska enkelt, om jag redovisar värdet på fonden och antalet andelar kan nog alla räkna ut själv hur mycket han äger?!

Enklare att du talar om vad värdet är per andel. Multiplicera med en heltalsfaktor utefter antal ägda andelar klarar de flesta, inklusive pokerspelare, av.

Postad
Ah, jag fattar visst ingenting idag. :oops:

Trodde att du redan varit igång och missade att det var från månadsstarten...

Borde nog hålla tyst i den här tråden i dag.

Ah! :) Nej, söndag kväll kör vi. Så att alla hinner vara med liksom.

Alla har förstått det utom du tror jag :roll:

-----

Just nu 89 andelar betalda. :) Om någon sagt till mig före vad jag trodde var ett rimligt mål hade jag gissat på max 20. Någon finanskris märks inte här iaf.

Den som bryter $10k slipper provisionen första månaden! HEJA! :)

Postad
Enklare att du talar om vad värdet är per andel. Multiplicera med en heltalsfaktor utefter antal ägda andelar klarar de flesta, inklusive pokerspelare, av.
Jag gör så här.... jag ger er alla siffror så slipper ni tänka alls! Varje andelsägare får ett nummer sen! Det kommer via pm på söndag!

Don't worry!

Postad

89 andelar har ni betalat för nu! Klart över förväntan. Jag vet att det kommer in minst 30 till, kanske upp till 70 till.

Allt från $100 till $1000.

Ni är 28 andelsägare.

2 från Bestpoker.

9 från FullTilt.

12 från PokerStars.

5 som betalat till Nordeakontot.

Vem ska bryta $10k-vallen? :lol: (jag skulle göra det om mina andelar hade räknats)

Postad

Vem ska bryta $10k-vallen? :lol: (jag skulle göra det om mina andelar hade räknats)

Tror det blev jag..

skickade över 11 andelar nyss vilket ska räcka för att bryta:mrgreen: ¨

Fiquetranquilo på FT

IfoolU på stars

holla'r

• Skapa nytt...