Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...

Cyntax

Recommended Posts

• Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tvivlar jag på sas
Du ska inte ta det såååå bokstavligt. Problemet med folk här på forumet är att de hänger upp sig på småsaker. Klart att Pinnacle inte kan vara nöjda om de har en missnöjd kund och att deras rutiner klickar. Pinnacles höga standard på supporten är deras bästa reklam. När ett företag har så hög tillförlitlighet kan de självklart aldrig vara nöjda med att det tar +17 (?) dagar för en cash out.

Och redan nu har vi lagt ner alldeles för mycket tid/energi på att diskutera den saken. Men det är typiskt pokerforum. Alla ska säga något för att vara lite märkvärdigare än andra. ... Men jag tror jag är lite så också, man rycks med.

Du har ju redan fått pengarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar jag på sas
Ah!? Du antyder att pengarna redan finns på mitt konto. Det är jag som "slow playar" och bara förhalar allt? Nix.
2009-05-08 Utlandsinsättning 9146162
09-05-08! Pengarna finns tillgängliga från imorgon alltså. Då skickar jag iväg allt imorgon em/kväll.
Länk till kommentar

Ah!? Du antyder att pengarna redan finns på mitt konto. Det är jag som "slow playar" och bara förhalar allt? Nix.

Nej, varför skulle du slowplaya, finns ju ingen anledning om du inte håller på att rigga upp ny identitet nånstans. Menar bara att dom knappast "skäms" för det inblandade. Min erfarenhet är att sajter inte bryr sig om spelarna speciellt mycket längre då dom ska ta ut pengarna.

Länk till kommentar

Nej, varför skulle du slowplaya, finns ju ingen anledning om du inte håller på att rigga upp ny identitet nånstans. Menar bara att dom knappast "skäms" för det inblandade. Min erfarenhet är att sajter inte bryr sig om spelarna speciellt mycket längre då dom ska ta ut pengarna.
Jag har pengar kvar på bettingkontot och jag kommer att surebetta med Pinnacle. Dina erfarenheter är från skitsajter som Totesport, Jetbull, Sportingbet, Strykke, Jazz och Betway? :-P (där fick Betway sig en känga. Men Betway är verkligen en skitsajt när det gäller betting. SBR's rating ligger farligt nära att klassa BW för scam.)
Länk till kommentar

Jag har pengar kvar på bettingkontot och jag kommer att surebetta med Pinnacle. Dina erfarenheter är från skitsajter som Totesport, Jetbull, Sportingbet, Strykke, Jazz och Betway? :-P (där fick Betway sig en känga. Men Betway är verkligen en skitsajt när det gäller betting. SBR's rating ligger farligt nära att klassa BW för scam.)

Nej, från pokersajter överlag bara. Orkar dock inte gå in på det mer men saker kan och bör skötas bra mycket bättre på många ställen vad det gäller många saker imo.

Länk till kommentar

Nej, från pokersajter överlag bara. Orkar dock inte gå in på det mer men saker kan och bör skötas bra mycket bättre på många ställen vad det gäller många saker imo.
Det kan jag skriva under på.

Men är det skillnad på pokersajter och bettingsajter?

Länk till kommentar

Nu har jag skickat alla pengar från fonden.... iaf alla jag kan.

Åtta personer har fått ett pm, där de ombeds att skicka ett kontonummer + bank + kontrolluppgifter.

...dessutom har....

Tio personer fått e-post med exakt samma uppmaning.

Har du pengar att vänta och inte har fått ett pm eller e-post av mig, så har jag alltså redan skickat pengarna till det bankkonto du har gett till mig redan.

----

Fan vad pokern går tungt nu. Tur att rullen snart är slut så att man kan sluta ;) ... men det är väl som alltid med mig. Just när jag ska till att gula vänder det och jag vinner tillbaka så att jag står på noll... åsså vänder det ner igen och samma visa upprepar sig om och om igen.... =)

Länk till kommentar

I väntan på att jag kör igång med surebetting så blir det lite vanlig betting:

Orlando Magic -4,5 1,909

Boston celtics +4,5 2,010 <- BET! 100 kr

Houston Rockets 2,110 <- BET! 100 kr

Los Angeles Lakers 1,826

Länk till kommentar

Onlinehunters.net skickade ett spelförslag:

----------------------

Stänger för spel 2009-05-09 vid 15:30

Fotboll - Bundesliga - Start 15:30

Hoffenheim - Koln

SPELFORM Asian Handicap - Koln +0.5 @ 1,91

BOLAG Pinnaclesports

INSATS 6 Units

ANALYS

Många spelar Hoffenheim idag, folk går på feeling och tror att laget bryter sin negativa trend som innehållit 12 raka matcher utan vinst!Till morgondagens match är läget följande: Tunga avbräck på Vedad Ibisevic och att lagkaptenen Selim Teber inte spelar. Matthias Jaissle och Andreas Ibertsberger är skadade, mittfältaren Carlos Eduardo och backen Andreas Beck är avstängda. Sedan är det stort frågetecken för Comppers medverkan. Troligen missar han matchen.

Som Hoffenheim spelade senast mot Wolfsburg blir det ny förlust mot Köln, 0-4 förlusten kunde lika lätt ha slutat med 0-7!Det är helt klart att Hoffenheim rent mentalt redan tagit semester. Laget har inget att spela för, formen är obefi ntlig och laget dras med tunga skador på vitala spelare. Hoffenheim är inte i närheten av lagets normala kapacitet.

Köln är ordinarie, kommer från en vinst mot Werder Bremen (även om den inte var ett dugg rättvis) men det är stort frågetecken för deras inställning. Köln är normalt ett starkt lag på bortaplan. Detta hade varit ett tungt spel ifall om inte Kölns agerande varit så tveksamt på slutet. Helt klart är det att man bör ha bra chans till minst oavgjort vilket räcker att spelet skal sitta!

---------------------------

Men vänta nu....

Oddsen för AH är

Hoffenheim -0,5 2,02

Köln +0,5 1,917

Oddsen för ML är

Hoffenheim 2,02

Köln 3,98

-Draw 3,70

Så om jag satsat 100 kr på Köln +0,5 vinner jag =

100kr * 0,917 = 91,70

Om matcher slutar X eller 2'a.

Men om jag fördelar 100 kr på X2 på ML vinner jag =

50kr * 2,98 = 149

50kr * 2,70 = 135

...alltså antingen +149 kr eller +135 kr om matcher slutar X eller 2'a.

Pinnacles wig för AH är 1,66%.

Pinnacles wig för ML är 1,63%

Måste ju vara sjukt mycket bättre att lira X2 på ML istället för AH?

Eller har jag gjort en tankevurpa? :oops:

Länk till kommentar

Måste ju vara sjukt mycket bättre att lira X2 på ML istället för AH?

Eller har jag gjort en tankevurpa? :oops:

Ja, du har gjort en tankevurpa.

Om du spelar 100 kr på X2 till nämnda odds så ska du fördela enligt följande:

48,18 kr på 2 till 3,98

51,82 kr på X till 3,7

Om det då blir X eller 2 så får du tillbaka ca 191,74 och gör därmed en vinst på 91,74 vilket var ungefär detsamma som den förmodade AH-vinsten.

Länk till kommentar

Ja, du har gjort en tankevurpa.

Om du spelar 100 kr på X2 till nämnda odds så ska du fördela enligt följande:

48,18 kr på 2 till 3,98

51,82 kr på X till 3,7

Om det då blir X eller 2 så får du tillbaka ca 191,74 och gör därmed en vinst på 91,74 vilket var ungefär detsamma som den förmodade AH-vinsten.

Ah ja! Nu ser jag felet jag gjort. Jag drog bara av för insatsen en gång.

Insatsfördelningen knäckte jag också, men orkade inte räkna ut den mitt i natten. Din fördelning är dock fortfarande lite sned, men minimalt. Tack för lektionen, Mats.

Länk till kommentar

Nu har jag skickat alla pengar från fonden.... iaf alla jag kan.

Åtta personer har fått ett pm, där de ombeds att skicka ett kontonummer + bank + kontrolluppgifter.

...dessutom har....

Tio personer fått e-post med exakt samma uppmaning.

Har du pengar att vänta och inte har fått ett pm eller e-post av mig, så har jag alltså redan skickat pengarna till det bankkonto du har gett till mig redan.

Nu är det bara 11 personer som inte fått sina pengar. 9 av dem har jag inget kontonummer till och 2 har kontonummer som inte fungerar. :shock: Något är galet.

----

Nu börjar det närma sig mitt surebetting projekt. Nu ska jag se vilka sajter jag ska ha och hur jag ska fördela kapitalet på dem. Jag börjar med 3 sajter!

Länk till kommentar

Jaha, nu var det så dags att dra igång ett nytt projekt -> Surebetting!

Dagens uppdrag blir:

* att välja ut vilka sajter jag ska använda och hur mycket pengar jag ska fördela på dem.

* kolla upp så att jag inte har gamla konton hos sajterna. Har man ett gammalt spelkonto och skaffar ett nytt finns risken att man bli av med pengar och/eller får sina vinnande spel borttagna.

* fixa Excel som strular. Gillar verkligen inte Excel 2007. 2003'an ska det vara!

Återkommer lite senare med hur det gick.

Länk till kommentar

Dags för en ny tråd/dagbok kanske?
Nej. Det verkar onödigt?
Blir det ny fond, eller kör du detta själv?
Ingen ny fond just nu. Ska först bevisa för mig själv att det fungerar med surebetting. Sen måste jag se om det ens finns utrymme för ett större kapital. Om insatsgränserna och antalet surebets är för lågt är det ingen idé med en fond. Ge mig och Excel 1-3 månader.
Länk till kommentar

Just fan... nu kom jag på vad jag skulle berätta... (tur man kan berätta saker i en pokerdagbok på internet när man inte har så många vänner man umgås med)

Igår var min näst bästa dag i mitt liv hittills! Tjoho!

Ni som klonkar en jävla turre på PokerStars eller FullTilt kan slänga er i väggen. Det som hände mig igår slår alla era jävla turrevinster med hästlängder! :mrgreen: Så är det bara! (Hint: Socialförvaltningen är mina vänner!)

---

För övrigt kan jag tipsa om att Viking Line's Oxfilé med bakad potatis och bearneisesås är den godaste jävla kötträtten jag ätit någonsin. :h::h::h::h::h:

---

Viking Line har höjt alla priser med minst 7,3%, upp till 11%. Det gillar vi inte. :evil:

----

Bortskänkes: Ett bonuskort till Viking Line. Alltså gratis dygnskryssning Stockholm-Åbo-Stockholm, inklusive hytt för max 4 personer. Kortet måste användas före 18/6.

Jag ingår inte... eller jo, om ni bjuder på spriten!

----

Nu ska jag iväg och kolla på en elgräsklippare. Gräsmattan vid min uteplats är ganska lååååång. Eller så om min dotter skulle säga:

-Oj pappa, ditt gräs är långare än mammas gräs. :roll:

Länk till kommentar

Klonk på sos. Me LIKE...

HAr ni ingen lite bod med gemensam gräsklippare, eller är det bara i Västerljung det funkar så :)

Då vet du kanske vad jag jag klonkade också?! ;)

Någon bod med gräsklippare har jag inte sett. Måste fråga vaktmästaren. Men jag tror knappast det. Har sett att övriga grannar har egna klippare ståendes vid uteplatserna.

---

Den här är rolig...

ferskapommes.jpg

MED FÄRSKA POMMES FRITES! :roll: Finns det ofärska? Antar att de menar att de inte är varmhålla á la McDonalds.

Länk till kommentar

MED FÄRSKA POMMES FRITES! :roll: Finns det ofärska? Antar att de menar att de inte är varmhålla á la McDonalds.
Tvärt om, det är inte särskilt vanligt med färska strips. Standard är ju att de formas och friteras off-site och sen får en fritering till på plats.

Ska man göra det färskt så antar jag att man får skära potatis och dubbelfritera i köket. Tvivlar lite på att det sker i något kök alls i Sverige.

Fwiw så skulle jag säga att McDonald's-strips ligger högt i rankingen i resturangvärlden. Ofta man går till något ställe med rätter för 200-400 kr där den friterade potatisen inte kan mäta sig med en nyfriterad fettpåse från McD.

Länk till kommentar

Verkar ju konstigt om det inte har med den lille Cyntax att göra.....
Japp. Min lilla prinsessa har rätt att vara med pappa 50% och exfrun ska samarbeta på ett "visst sätt" som jag önskade. Hon ville inte det, men "sos" sa att min önskan var rimlig. Delad vårdnad, delad omsorg, inget underhåll. Jag vinner! *klonk*
Tvärt om, det är inte särskilt vanligt med färska strips. Standard är ju att de formas och friteras off-site och sen får en fritering till på plats.

Ska man göra det färskt så antar jag att man får skära potatis och dubbelfritera i köket. Tvivlar lite på att det sker i något kök alls i Sverige.

Fwiw så skulle jag säga att McDonald's-strips ligger högt i rankingen i resturangvärlden. Ofta man går till något ställe med rätter för 200-400 kr där den friterade potatisen inte kan mäta sig med en nyfriterad fettpåse från McD.

Så CC menar alltså att de skalar potatisen och strimlar den och friterar den själva? Vafan, man måste ju fråga. :-P
Länk till kommentar

• Skapa nytt...