Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

Har för mig att du skrev nån lista om avgifterna hos de olika spelbolagen, vore snällt om du PMa den eller skrev den här i tråden, du är ju skyldig mig en tjänst efter att jag vann vårt sidebet ikväll :-D
Du menar spelbolagens "wig" på sportsbetting... dvs deras marginal på oddsen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad ska man välja för bredbandsoperatör?

Jag har att välja mellan:

 

Bahnhof: 235 kr (Startavgift 299 kr)

Blixtvik: 235 kr (Startavgift 395 kr)

Bredband2: 235 kr (Startavgift 295 kr)

Tele2: 235 kr (Ingen startavgift)

 

100Mbit/s är det. Kanske bäst att välja Tele2? Där finns sedan ett bredare utbud av ip-telefoni och tv-tjänster.

 

Jag undrar mest om de fyra har bra eller dålig service/kvalitet? När jag bodde i Solna hade vi Tele2 och det fungerade okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man välja för bredbandsoperatör?

Jag har att välja mellan:

 

Bahnhof: 235 kr (Startavgift 299 kr)

Blixtvik: 235 kr (Startavgift 395 kr)

Bredband2: 235 kr (Startavgift 295 kr)

Tele2: 235 kr (Ingen startavgift)

 

100Mbit/s är det. Kanske bäst att välja Tele2? Där finns sedan ett bredare utbud av ip-telefoni och tv-tjänster.

 

Jag undrar mest om de fyra har bra eller dålig service/kvalitet? När jag bodde i Solna hade vi Tele2 och det fungerade okej.

 

Har själv Bahnhof. Mycket nöjd med dom och deras support är kanon! Fast det lär väl inte vara så värst stor skillnad på det du väljer mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv Bahnhof. Mycket nöjd med dom och deras support är kanon! Fast det lär väl inte vara så värst stor skillnad på det du väljer mellan.
Misstänker det också. Man kanske ska tänka mer på vad man kan tänkas behöva i övrigt lull-lull.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mitt minne som är selektivt eller loosar vi alltid på philladelphia? Gäller hockey också.
Chicago och Toronto i NBA känns kallt också? Ska se om jag orkar kolla upp saken snart. Bra tänkt förresten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar spelbolagens "wig" på sportsbetting... dvs deras marginal på oddsen?

 

Ja, det är möjligt ..kollar över surebets just nu och undrar lite över avgifter hos de olika spelbolagen.

 

Vad kan du annars säga generellt sätt om surebets? Det lönar ju sig ekonomiskt med just själva beten men sen kan det ju tillkomma avgifter för uttag etc.?

 

Är det lönt att lägga ner tiden för surebets om man ändå bara ska satsa 500 - 2000 kr / match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt ..kollar över surebets just nu och undrar lite över avgifter hos de olika spelbolagen.

 

Vad kan du annars säga generellt sätt om surebets? Det lönar ju sig ekonomiskt med just själva beten men sen kan det ju tillkomma avgifter för uttag etc.?

 

Är det lönt att lägga ner tiden för surebets om man ändå bara ska satsa 500 - 2000 kr / match?

Jag har inte gjort någon sån lista. Däremot kanske jag hotat med att göra en. Titta på Betbrain. I matchen mellan Portland och Lakers ser vi att payouten varierar mellan 93% och 98%. Inte helt oväntat så ligger Pinnaclesports högst. Ta bara 10 slumpvisa matcher och gör en lista. Jag lägger 1000 kr på att Pinnacle kommer att sopa banan med alla andra.

 

Generellt sett måste du lägga ner ganska mycket tid och ha hyffsat stort kapital för att det ska löna sig. Du bör hitta surebets som tar max 1 dygn tills resultatet kommer. Du vill ha hög omsättningshastighet på dina pengar. Hellre omsätta 1000 kr 10 ggr med 1% avkastning än 1000 kr 1 ggn med 5% avkastning. Dvs du vill inte låsa inne dina pengar allt för länge.

 

Den stora risken med surebetting är att spelbolagen har olika regler för spel som blir avbrutna. T.ex. en tennismatch där en spelare ger upp. Vissa spelbolag säger att ingen vann och ingen förlorade. Andra spelbolag säger att den som gav upp förlorade. Här finns risken att du förlorar din insats på en sajt, men bara får tillbaka din insats på den andra = förlust för dig ekonomiskt.

 

Andra risker är att vissa sajter inte berättar för dig vad max satsning är före du satsat. Om du då satsar 400 kr på sajt A till odds 2,10 och vill satsa 400 kr på sajt B till odds 2,10, men så visar det sig att sajt B max tar 100 kr! Illa! På Pinnacle kan man se detta före vad max bet är. Bwin, Expekt och Unibet är katastrofer.

 

Fler risker: Under tiden som du satsar hos sajt A så sjunker oddset hos sajt B. Det gäller att vara jävligt snabb!

 

Just det. Du får se upp med avgifter för insättningar och uttag. Fram med Excel och gör ett schema över detta.

 

Det viktiga för en bedömning om det är värt det är ändå hur stor kassa du har och om du hinner omsätta större delen av den varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man välja för bredbandsoperatör?

Jag har att välja mellan:

 

Bahnhof: 235 kr (Startavgift 299 kr)

Blixtvik: 235 kr (Startavgift 395 kr)

Bredband2: 235 kr (Startavgift 295 kr)

Tele2: 235 kr (Ingen startavgift)

 

100Mbit/s är det. Kanske bäst att välja Tele2? Där finns sedan ett bredare utbud av ip-telefoni och tv-tjänster.

 

Jag undrar mest om de fyra har bra eller dålig service/kvalitet? När jag bodde i Solna hade vi Tele2 och det fungerade okej.

 

BB2 har fin peering om du byter mycket semesterbilder/filmer, så är de mitt val :)

 

sitter själv med fiberlina som bbb har monopol på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man välja för bredbandsoperatör?

Jag har att välja mellan:

 

Bahnhof: 235 kr (Startavgift 299 kr)

Blixtvik: 235 kr (Startavgift 395 kr)

Bredband2: 235 kr (Startavgift 295 kr)

Tele2: 235 kr (Ingen startavgift)

 

100Mbit/s är det. Kanske bäst att välja Tele2? Där finns sedan ett bredare utbud av ip-telefoni och tv-tjänster.

 

Jag undrar mest om de fyra har bra eller dålig service/kvalitet? När jag bodde i Solna hade vi Tele2 och det fungerade okej.

 

Blixtvik har betett sig som idioter här nere i Karlskrona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

396.

Atlanta Hawks 2.000

New Orleans Hornets 1.901 <- BET!

 

397.

Detroit Pistons 2.070

Orlando Magic 1.855 <- BET!

 

398.

Miami Heat 1.498 <- BET!

Chicago Bulls 2.830

 

399.

Minnesota Timberwolves 1.588 <- BET!

Washington Wizards 2.600

 

400.

Denver Nuggets 1.568 <- BET!

Houston Rockets 2.660

 

401.

Portland Trail Blazers 2.220

Los Angeles Lakers 1.758 <- BET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

396.

Atlanta Hawks 2.000

New Orleans Hornets 1.901 <- BET!

 

397.

Detroit Pistons 2.070

Orlando Magic 1.855 <- BET!

 

398.

Miami Heat 1.498 <- BET!

Chicago Bulls 2.830

 

399.

Minnesota Timberwolves 1.588 <- BET!

Washington Wizards 2.600

 

400.

Denver Nuggets 1.568 <- BET!

Houston Rockets 2.660

 

401.

Portland Trail Blazers 2.220

Los Angeles Lakers 1.758 <- BET!

 

16.769 kr/match.

Monsterback inatt? :shock:
Fyfan. :cry:

 

-75.502 kr

 

Från säsongsstarten den 28/10 till 4/2 har det spelats 730 matcher. 428 har slutat med seger för hemmalaget och 302 ggr har bortalaget vunnit.

58% för hemmalaget.

 

Fonden stod som högst 5/2, efter det har vi backat kraftigt. Fondens filosofi/strategi har varit att hellre spela på bortalaget. Men sedan den 5/2 har det spelats 218 matcher och av dem har 144 slutat med seger för hemmalaget. Endast 74 har slutat med seger för bortalaget.

66% för hemmalaget.

 

Tittar man på ett ännu kortare perspektiv, från 3/3, så har det spelats 52 matcher och 39 av dessa har hemmalaget vunnit.

75% för hemmalaget.

 

Har hemmaplan har större betydelse längre in på säsongen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser index ut?
Fondens siffror:

Startkapital: 778898 kr

Startdatum: 1'a januari 2009.

Antal dagar: 63

Index idag: 0,6704

Fondens utveckling: -32,96 %

I ka$$an: 480979 kr

Resultat: -297919 kr

Antal matcher: 401

Satsat: 6683954 kr

ROI: -4,46 %

 

----

 

För två dagar sedan kom ett erbjudande från Expekt. Man skulle satsa pengar på två trippar i Champions League och förlorar man på den andra får man de pengarna tillbaka. Den första trippeln jag spelade:

 

Bayern Munchen-Sporting 1'a Odds 1,75

Juventus-Chelsea X Odds 3,00

Liverpool-Real Madrid 1'a Odds 2,25

 

Munchen leder med 5-1 och Liverpool leder med 3-0.

Juventus-Chelsea stod 1-1 och då får Juventus en utvisning i minut 70... 4 minuter senare får Juventus en straff! 2-1 *FAAAAN*

Kom igen då Chelsea!!! JOBBA!!!

 

DROGBA 2-2 i 83'e minuten!!! JAAAAAAAA!!!

 

YES! Matcherna är slut. På 150 kr satsade fick jag tillbaka 1771,50 kr. Sweet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14.429kr

 

402.

Indiana Pacers 2.460

Utah Jazz 1.637 <- BET!

403.

Milwaukee Bucks 1.625 <- BET!

New York Knicks 2.500

 

404.

San Antonio Spurs 1.444 <- BET!

Charlotte Bobcats 3.050

 

405.

Phoenix Suns 1,435 <- BET!

Dallas Mavericks 3,100

 

406.

Sacramento Kings 1.690 <- BET!

Oklahoma City Thunder 2.350

 

407.

Los Angeles Clippers 7.000

Cleveland Cavaliers 1.143 <- BET!

 

-25622 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...