Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

Back inatt igen va?:-(
Ja.
338.

Miami Heat 1.645

Philadelphia 76ers 2.450 <- BET! 18.000 kr

 

339.

Washington Wizards 3.850

San Antonio Spurs 1.317 <- BET! 18.000 kr

-12294 kr. :-(

 

I reglerna står:

* Fondens strategi är att spela på "angles", dvs oddsintervaller med positiv roi enligt den statistik jag har att tillgå.

 

Och som jag skrivit tidigare så var det säsongen 06-07 och 07-08 spikrakt uppåt i 200-400 matcher och där efter planade kurvan ut eller gick neråt. Säsongen 08-09 tycks vara samma. Alltså ska vi ändra strategi. Vi ska spela tvärtom.

 

Varför blir det så här? Min teori är att bookies lär sig lagen och blir bättre på att sätta odds. Från inatt är det alltså en annan strategi som gäller.

 

En andelsägare i fonden som gått in med 2.000 kr har hoppat av från idag. Han säger: "Detta verkar inte funka längre. Känns som att kasta pengar i sjön just nu tyvärr!:cry: Det som såg så Jävla lovande ut ett tag!! känns bättre att spela poker för dom pengarana än att bara se dom försvinna så här"

 

Jag köper hans andelar, så fonden är intakt!

 

Tidiga matcher i NBA ikväll. Vi ska lira! Återkommer snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle det gå att slå bookien nu när han "blivit bättre på att sätta odds" alltså?

 

Trodde vi var överens om att det inte "sätts odds" på amerikansk sport, utan att pengarna styr oddsen.

 

Jag tror, precis som jag skrev när du drog igång, att du kommer hamna rätt nära Pinnacles återbetalning på lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte sjösätta det vattentäta systemet med en gång?

 

Ja, principen är ganska enkel och jag har själv utvecklat spelsystemet. Om man satsar 100 först och förlorar så ökar man insatsen till 300 nästa gång, förlorar vi igen tar vi tidigare förlorade bets (100+300) * 3 igen = 1200. Förlorar vi den så blir det 100+300+1200 * 3 = 1600 * 3 = 2800 och då vinner man oftast. 2800-1600=1200 blir vinsten. Sen upprar man bara hela tiden. Spelsystemet är vattentätt i längden!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga spel idag?
Nej.
Hur många matcher är det kvar av säsongen?

 

Byta oddsintervall mitt i säsongen, baserad på vad?:roll:

Ungefär hälften.

Nej, inte byta oddsintervall. Det var klantigt uttryckt av mig. Följa trender!

 

Jag har ingen lust att spela bort mer av mina pengar (jag har ju en del inne i fonden också) och era pengar. Vi får helt enkelt stänga fonden... eller så cashar jag ut och spelar vidare med era?

 

Jag tror på sättet att spela. Jag tror på oddsintervaller... om man följer trender.

 

Vi har ju sparat en del cash redan ikväll på att inte spela som förr... eller ska man se det som att vi sumpat en hel del pengar på att jag inte fick göra som jag ville?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick med i den här fonden för att jag trodde på Cyntax. Det har ju gått rätt dåligt på sistone och om han nu vill ändra sättet han spelar på - in any way - står jag bakom honom. Jag är med i fonden för att gambla och förhoppningsvis vinna pengar!

 

Jag tror på Cyntax, låt honom spela som han tror är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer fullt i ovan talare. Alla som köpt in sig i fonden har väl gått med på den premisser att vi tror på det Cyntax gör? Samt att det är pengar som vi alla är beredda att gamlba med för finns ju inga garantier i spel som sagt. Kör exakt på det du tror Cyntax jag står bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori är att bookies lär sig lagen och blir bättre på att sätta odds.

 

Pinnacle köper sina oddslistor och har datorprogram som snabbt justerar oddsen om det blir mycket spel åt ett håll. Sen försöker datorprogrammet att styra spelen så att Pinnacle vinner "juicen" oavsett resultat.

 

Oddsen styrs egentligen av oss spelare/fans. T.ex. har jag märkt trender för hur oddsen rör sig beroende om hemmalaget eller bortalaget är favorit. Här finns enorma pengar att tjäna för den smarte spelaren.

 

Dina påståenden tycks för mig vara motsägelser. Hur kan, då fonden inte betar direkt när oddsen läggs ut, den negativa trenden som fonden nu är inne i bero på att bookmakern (Pinnacle) blir bättre på att sätta odds när det är spelarna som styr oddsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså att byta system mitt i är väl lite skumt? Det vi gick in i fonden för är väl baserat på rätt många spel jämfört med vad vi spelat nu? Visst, systemet vi kör nu kanske inte är vinnande i längden, men vi har spelat alldeles för få spel för att avgöra det.

 

Har kanske för dålig koll men att byta system för att det gått dåligt nu känns lite som att vika essen preflop sjätte gången eftersom vi torskat de fem senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså att byta system mitt i är väl lite skumt? Det vi gick in i fonden för är väl baserat på rätt många spel jämfört med vad vi spelat nu? Visst, systemet vi kör nu kanske inte är vinnande i längden, men vi har spelat alldeles för få spel för att avgöra det.

 

Har kanske för dålig koll men att byta system för att det gått dåligt nu känns lite som att vika essen preflop sjätte gången eftersom vi torskat de fem senaste.

 

Det är nu vi skulle haft en graf över systemets winrate för att avgöra ifall trenden har vänt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina påståenden tycks för mig vara motsägelser. Hur kan, då fonden inte betar direkt när oddsen läggs ut, den negativa trenden som fonden nu är inne i bero på att bookmakern (Pinnacle) blir bättre på att sätta odds när det är spelarna som styr oddsen?
Ja du har rätt. Man kanske kan säga att spelarna blir bättre och att hemmaplan får större betydelse längre in i säsongen?
Alltså att byta system mitt i är väl lite skumt? Det vi gick in i fonden för är väl baserat på rätt många spel jämfört med vad vi spelat nu? Visst, systemet vi kör nu kanske inte är vinnande i längden, men vi har spelat alldeles för få spel för att avgöra det.

 

Har kanske för dålig koll men att byta system för att det gått dåligt nu känns lite som att vika essen preflop sjätte gången eftersom vi torskat de fem senaste.

Nej vi byter inte system. Vi följer en trend. Exakt samma intervaller, men vi följer en trend. ... Vi viker inte essen preflop, vi anpassar oss efter vilka vi spelar mot. På NL$10 vill du kanske checka AA utg mot 9 maniacs. För du vet att 6-7 st efter dig kommer att lasta in 1/3 av sin stack ändå och du vill raisa när det kommer till dig igen. På NL$5000 öppnar du med 3xBB? (Vad vet jag, jag spelar knappt poker.)

 

Alltså, inte byta system. Vi anpassar oss efter motståndet!

För min del får du göra hur du vill så länge du tror att det lönar sig. Om du ska ta ut din del och köra vidare enligt den nya strategin själv vill jag gärna vara med.
Synd att vi inte gjorde så inatt.

 

Hade vi spelat som förr inatt hade vi torskat -14.989 kr och hade vi anpassat oss, som jag ville, hade vi vunnit +57.176 kr. Detta om vi satsat 17.675 kr i 8 av nattens 9 matcher. I 4 matcher hade vi satsat lika oavsett nytt eller gammalt tänk och i 4 hade vi spelat annorlunda. Gamla tänket hade förlorat 3 och vunnit 1 av dem (Boston).

 

/Nicke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyntax betting fund

 

Vi har gått med i Cyntax betting fund.

 

Låt mannen göra det han tycker är rätt. Jag skeppade in pengar i den här funden för jag trodde att Cyntax skulle tippa ev+. Om han ansera att det nya systemet är ev+ så låt oss köra på den.

 

GL m8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelade vi inte inatt då?
För att det protesterades mot att vi skulle spela som jag ville och jag vill inte förlora mera pengar.
Det här låter ju helt galet nu cyntax. Om du säger att ena oddset numera är rätt satt så kommer ju givetvis det andra oddset också vara rätt, båda sidorna är ju behäftade med rabatt för att bookien ska tjäna pengar.
Sa/skrev jag så? Mina "teorier" är just inget annat än galna teorier. Det finns ingen som helst vetenskaplig säkerställd garanti för att det är så. Att spela "betting angles" är inte alls nytt. Det finns inga garantier i den här branschen. Jag gillar att följa trender inom betting angles/oddsintervaller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vi spelat som förr inatt hade vi torskat -14.989 kr och hade vi anpassat oss, som jag ville, hade vi vunnit +57.176 kr. Detta om vi satsat 17.675 kr i 8 av nattens 9 matcher. I 4 matcher hade vi satsat lika oavsett nytt eller gammalt tänk och i 4 hade vi spelat annorlunda. Gamla tänket hade förlorat 3 och vunnit 1 av dem (Boston).

 

Men ändå är du inte så pass säker att du ville spela?

 

I vilket fall som helst tycker jag att det är det hög tid att du nu börjar redovisa vad du spelar(dvs inte 1 min innan start)!?

 

lycka till!

 

/Pamol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...