Gå till innehåll

NLT 2.5/5 JT blir stege


Recommended Posts

Tjena, eftersom Svs HHs inte verkar fungera så gjorde jag en egen med hjälp av mitt schyssta minne. Så om något är fel så är det pga mig.

 

Fick en hand där jag undrar om jag spelade bra, osäker på om det är lite vekt eller inte, och om jag bör folda/syna/rejsa river?

 

Min read är att Arne är en duktig TAG spelare, så därav min kanske lite passiva linje.

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

 

Plats 1: Fi (500)

Plats 2: Hero (1200)

Plats 3: Fi (500)

Plats 4: Arne (1800)

Plats 5: Fi (100)

 

Hero lägg LM 2.50

Fi lägg SM 5.00

 

** Giv **

Hero [Th, Jh]

 

*** Bet Runda 1 ***

Arne Satsa 20

Hero syna 17,5

Fi Syna 15

 

*** Flop(Board): *** : [Tr, 9s, 8s] Pott = 60

 

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passar

Fi Passar

Arne Satsar 45

Hero Synar 45

Fi Lägger sig

 

*** Turn(Board): *** : [Tr, 9s, 8s, Qh] Pott = 150

 

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passar

Arne Satsar 100

Hero Synar 100

 

*** River(Board): *** : [Tr, 9s, 8s, Qh, 3r] Pott = 350

 

*** Bet Runda 4 ***

Hero Passar

Arne Satsar 300

Hero Synar 300

 

 

Tacksam för komments...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(¤)(¤)

 

Tycker du ska 3-beta JT suited preflop istället.

 

(¤)(¤)

 

Om han C-betar den floppen mot två spelare så lär han ju oftast ha något relativt starkt med tanke på att han är TAG.

Och floppen ser ju ut att träffa din och den andra snubbens calling range rätt bra, så syn är nog det bästa.

 

(¤)(¤)

 

Höj turn till runt 380kr-450.

 

(Har han :Kd::Jd: so be it, men han lär ha en hand här väldigt ofta som han inte gärna foldar. Toppar och överpar foldar han bara på rivern iaf om du betar ut, annars checkar han ju bakom).

 

Det känns lite som att han vill komma till showdown/dra ut billligt när han bara betar 100kr på turn antingen med typ :As::Xs:eller tvåpar/triss.

 

Då ska det vara ~950-1050kr i potten om jag inte är helt snurrig. och du har mindre än en pottbet kvar (behöver ju inte beta pott dock).

 

Kommer spader, J eller om brädan parar sig så får man kanske check/kräkfolda mot en ok TAG. Tror inte han försöker bluffa bort dig från potten så ofta iaf.

 

(¤)(¤)

 

Tycker du ska check-raisa 750kr- all-in på rivern som spelat. Ingen gillar att folda och det finns bara en hand som slår dig... Och har han :Kd::Jd: så förvånar det mig om han inte betar mer på turn och sen överbetar rivern.

 

 

Att bara syna känns väldigt konservativt, och du ser ju rätt svag ut när du bara synar turn trots väldigt dragig bräda så finns ju en chans att han gör en hero-call... och han block/valuebetar kanske topptvå+ på rivern? Han borde det iaf, kan ju jag tycka...

 

Jag har iof precis börjat lira NLH igen efter att ha tröttnat på PLO så jag kanske är helt ute och cyklar, kanske är för aggro när du trots allt är lite halvdjup. Synd isf att jag lade så mycket energi på det här. :oops::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller typ inte med om något :)

 

(¤)(¤)

 

Tycker du ska 3-beta JT suited preflop istället.

 

 

Värdet från den här handen kommer efter floppen inte genom att bluff 3-betta innan. Syn är bra.

(¤)(¤)

 

Om han C-betar den floppen mot två spelare så lär han ju oftast ha något relativt starkt med tanke på att han är TAG.

Och floppen ser ju ut att träffa din och den andra snubbens calling range rätt bra, så syn är nog det bästa.

 

Vi callar här för att vi har en gjord hand med möjlig redraw och låter en aggresiv motståndare göra ett misstag med bluff/semi bluff.

 

(¤)(¤)

 

Höj turn till runt 380kr-450.

 

(Har han :Kd::Jd: so be it, men han lär ha en hand här väldigt ofta som han inte gärna foldar. Toppar och överpar foldar han bara på rivern iaf om du betar ut, annars checkar han ju bakom).

 

Det känns lite som att han vill komma till showdown/dra ut billligt när han bara betar 100kr på turn antingen med typ :As::Xs:eller tvåpar/triss.

 

Då ska det vara ~950-1050kr i potten om jag inte är helt snurrig. och du har mindre än en pottbet kvar (behöver ju inte beta pott dock).

 

Kommer spader, J eller om brädan parar sig så får man kanske check/kräkfolda mot en ok TAG. Tror inte han försöker bluffa bort dig från potten så ofta iaf.

 

Varför försöka driva ut alla händer som du slår på turn? Bra läge att calla igen.

 

(¤)(¤)

 

Tycker du ska check-raisa 750kr- all-in på rivern som spelat. Ingen gillar att folda och det finns bara en hand som slår dig... Och har han :Kd::Jd: så förvånar det mig om han inte betar mer på turn och sen överbetar rivern.

 

 

Att bara syna känns väldigt konservativt, och du ser ju rätt svag ut när du bara synar turn trots väldigt dragig bräda så finns ju en chans att han gör en hero-call... och han block/valuebetar kanske topptvå+ på rivern? Han borde det iaf, kan ju jag tycka...

 

Check raise är ok, call också ok.

 

Jag har iof precis börjat lira NLH igen efter att ha tröttnat på PLO så jag kanske är helt ute och cyklar, kanske är för aggro när du trots allt är lite halvdjup. Synd isf att jag lade så mycket energi på det här. :oops::mrgreen:

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...