Kenan83 Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Tja... Har sett att ni har jätteskoj på IRC. Hur funkar det, vart man kan ladda ner och så... Tråkit att kolla på swe poker challange o inte kunna diskutera me nån Mvh Citera
ematic Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 http://www.mirc.com Ladda ner, kör. Server: Quakenet Kanal: #pokerforum.nu Läs Help! Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Författare Rapport Postad 2 April , 2005 Tack... Spelar det nån roll vilket land jag väljer, går inte att lada ner Sweden hmmm en fråga till, vad kostar det att använda det... Citera
TANDEMCYKELN Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Vän, Ett mycket enkelt insticksprogram till Firefox, ChatZilla, gör så att du kommer ut på IRC. länk Citera
jezaja Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Nej det är shareware, dessutom finns det en uppsjö andra klienter att använda. Citera
Kenan83 Postad 2 April , 2005 Författare Rapport Postad 2 April , 2005 så bästa sättet var ........ eller hmmmmm Citera
HeadLess- Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 www.mirc.com Ladda ner, kör. Server: Quakenet Kanal: #pokerforum.nu Läs Help! är väl enklast Citera
eurythmech Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 www.mirc.com Ladda ner, kör. Server: Quakenet Kanal: #pokerforum.nu Läs Help! är väl enklast inte om man kör firefox... Citera
Rille Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Om man är inne på en annan server går det då starta upp ett nytt irc för att kunna logga in på quakenet? Citera
thestonk Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Om man är inne på en annan server går det då starta upp ett nytt irc för att kunna logga in på quakenet? Du kan nog inte starta upp ett nytt irc , men om du använder mIRC kan du starta upp ett nytt fönster utan att tappa den gamla servern. På nån kommandorad skriver du till exempel "/server -m stockholm.quakenet.org" om du vill ansluta till stockholm.quakenet.org Citera
eurythmech Postad 3 April , 2005 Rapport Postad 3 April , 2005 I chatzilla kan du köra flera servrar i samma fönster Citera
Kenan83 Postad 10 April , 2005 Författare Rapport Postad 10 April , 2005 Har laddat ner nu, behöver lite hjälp till När jag ska välja servwer så tar jag Quakenet, sen add. Vad ska jag fylla i följande rutor: Description? IRC Server? Port(s) Där står redan 6667 Group? Mvh Citera
freeman Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Har laddat ner nu, behöver lite hjälp till När jag ska välja servwer så tar jag Quakenet, sen add. Vad ska jag fylla i följande rutor: Description? IRC Server? Port(s) Där står redan 6667 Group? Mvh när den lilla söta runan kommer up.. klicka på channel nu ska du ha en STOR tom ruta.. klicka där ner så du kan skriva skrev /server irc.quakenet.org [ENTER] nu kommer det MASSA skum text... om du kör orginal mirc så kommer massa kanaler upp klicka på så den försvinner skrev /join #pokerforum.nu [ENTER] Citera
freeman Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Har laddat ner nu, behöver lite hjälp till När jag ska välja servwer så tar jag Quakenet, sen add. Vad ska jag fylla i följande rutor: Description? IRC Server? Port(s) Där står redan 6667 Group? Mvh Description quakenet IRC Server irc.quakenet.org Port(s) Där står redan 6667 Group sskrev inte i något Citera
Kenan83 Postad 10 April , 2005 Författare Rapport Postad 10 April , 2005 Äntligen, man tackar och bugar... Citera
Torna Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 .....skrev /join #pokerforum.nu [ENTER] /join #bad_beat_stories går oxå bra Citera
Ruff Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 #pokerforum.nu unable to join channel (need correct key) `?? Citera
TANDEMCYKELN Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 #pokerforum.nu unable to join channel (need correct key) `?? Numer hänger vi i #pokersnack. Citera
jezaja Postad 15 Maj , 2005 Rapport Postad 15 Maj , 2005 För att reda ut alla missförstånd så har POKERFORUM.nu har inga kopplingar med någon IRC-kanal på något IRC-nätverk. Men väldigt många som hänger på pf.nu hänger även på irc i kanalen #pokersnack på Quakenet.. Klippte detta från en gammal tråd jag hade gjort: IRC? Internet Relay Chat - Ett gammalt chatprotokoll som är client-server-baserat, alltså finns det flera servrar som man kan koppla upp sig emot. Många av dessa servrarna är anslutna i nätverk så alla på dom servrarna kan prata med varandra. Finns nåt 100-tal sådana nätverk men vi håller till på det största: QuakeNet Program För att ansluta sig mot en server behöver man en klient, det finns några hundra sådana till alla olika operativsystem. Ladda ner programmet mIRC från http://www.mirc.com/ och koppla upp dig mot en Quakenet-server, t.ex: se.quakenet.org Joina sedan kanalen #pokersnack genom att skriva /join #pokersnack eller skriva i det i fönstret som poppar upp när du ansluter dig. Väl i kanalen Här finns lite mer eller mindre användbara saker som jag gjort: - Räkna ut handodds - !h As Kh 2c 2d - Konvertera valutor - !c SEK USD 200 / !c sek gbp - !calc 10*20/560.5 + 92.5 (Ganska advancerad miniräknare) Citera
Kwejk Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 helt dött. var hänger folk för att snacka på numera? Citera
upandcoming Postad 16 Januari , 2010 Rapport Postad 16 Januari , 2010 helt dött. var hänger folk för att snacka på numera? #poker Citera
Metaddict Postad 16 Januari , 2010 Rapport Postad 16 Januari , 2010 Fin bump! (och kenan83 fisk som vanligt) Citera
Recommended Posts