Gå till innehåll

Highstakes railtråd


bigdwarf

Recommended Posts

Han verkar krossa mest hela tiden hela tiden. :D Kanske bäst på planeten nu enligt vissa?

 

Det har väl folk sagt ett bra tag, hans resultat på sistone har väl rätt liten betydelse. Jag tycker han verkar göra så smarta spel dom få händer jag sett, ett riktigt geni.

T7o handen var han nog garanterat inte helt seriös med, jag tror han gjorde det för att motspelaren var kortstackad och tiltade ur lite på det, alternativt att kortstacken hade fått spela 35bb stack efteråt om han vann, vilket är mycket bättre för fullstackar på ett bord som är fullt med fullstackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja det var det jag menade, "Nu" som i de senaste två-tre åren ungefär. 8-)

 

Grejen är väl att han inte var så duktig före det.

 

Är det inte rätt uppenbart att mariachi kommer att gå till graven med sin hand imho?

 

Otur i mitt tänkande om jag skulle ha fel i båda påståendena. :D

 

Nja, jag vet inte. Han är ju typ sämst och inte omöjligt att han limp-synar och foldar tillräckligt många floppar för halvpotsbet. Brukar ju generellt sett vara rätt roligt att isolera fisken.

Var lite inne på edsfs linje om att en shortstack på 15bb stjäl mer equity än en shortstack på 30bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte alls så dåligt att höja pre imo, gillar dock inte raise-syn, lutar mot raise-fold.

 

Rätt sorligt att Gus Hansen både är dålig på själva spelet PLO 6-max och att han är urusel på tableselection. Att fullastacka 3-handat mot durrr och OMGClayAiken verkar ju inte sådär jätte klokt.

 

 

Är Gus verkligen mycket sämre än dessa på PLO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Gus verkligen mycket sämre än dessa på PLO?

 

Ja, skulle han sätta sig ner på PLO$5k HU skulle jag inte neka honom action.

 

EDIT: Det är väl bara att se på den action folk ger honom. Senast jag spelade PLO$40k så var det 13 personer på waiting list. Så fort Gus valde sitting out tog exakt hela bordet förutom Urindanger också sit out (han vill spela HU) och actionen på alla borden dog ut och ingen av de 13 personerna på väntelistan ville spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att du lirat en del mot dessa och tänkte fråga en grej till.

Är inte Ziigmund sjukt fiskig? Har förstås inte så stor förståelse till PLO men brukar se en del potter på Highstakesdb..

 

Jag har inte sett överdrivet mycket av honom, men vet att endel highstakesspelare tycker att han är fiskig, men samtidigt sitter han ju ofta ensam på de högsta PLO HU borden, även fast han ger action till alla.

Skulle chansa på att han har ett bra A-game, men när han tiltar/dricker kan det gå utför. Har för mig att de tillfällena har minskat med tiden dock.

Bra för shortstacks med honom vid bordet hur som helst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett överdrivet mycket av honom, men vet att endel highstakesspelare tycker att han är fiskig, men samtidigt sitter han ju ofta ensam på de högsta PLO HU borden, även fast han ger action till alla.

Skulle chansa på att han har ett bra A-game, men när han tiltar/dricker kan det gå utför. Har för mig att de tillfällena har minskat med tiden dock.

Bra för shortstacks med honom vid bordet hur som helst :)

 

Det roliga är att skulle ilari vara livespelare skulle du döma ut honom för att vara fiskig?

 

När ilari inte nekar någon på någon nivå är det det ett tecken på att han är bra men när Gus gör samma sak är det ett tecken på att han är dålig. Känns inkonsekvent på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är att skulle ilari vara livespelare skulle du döma ut honom för att vara fiskig?

 

När ilari inte nekar någon på någon nivå är det det ett tecken på att han är bra men när Gus gör samma sak är det ett tecken på att han är dålig. Känns inkonsekvent på nåt sätt.

 

Alla vill spela mot Gus, nästan ingen (ibland ingen) vill spela mot Illari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför lirar gus så lågt? sitter just nu på $5/$10.

Jag har mött honom på 1/2 en gång! Han spelade ett bord 1/2 och två bord 200/400 (eventuellt 100/200, jag postade det i någon av mina gamla dagböcker) minns jag nu. Väldigt udda, men kul (lång waitinglist). +21 dollar för vår PF-representant. Å andra sidan stal Jen Harman min blind på 5/10 innan hon drog, så jag är bara even mot de som spelat i the big game. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #9342658015: Table Barn (deep 6) - $200/$400 - Pot Limit Omaha Hi - 21:26:54 ET - 2008/12/05

Seat 1: world1969 ($32,198), is sitting out

Seat 2: Tomgus456 ($20,000)

Seat 4: JohnnyPav ($29,585)

Seat 5: Gus Hansen ($337,266)

Seat 6: Urindanger ($62,996)

JohnnyPav posts the small blind of $200

Gus Hansen posts the big blind of $400

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Tomgus456 9 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs5 of Hearts

Urindanger folds

Tomgus456 has 15 seconds left to act

Tomgus456 raises to $1,400

JohnnyPav folds

Gus Hansen raises to $4,400

Tomgus456 calls $3,000

*** FLOP *** 9 of Diamonds4 of SpadesQueen of Hearts

sunra18 sits down

Gus Hansen bets $9,000

sunra18 adds $30,000

Tomgus456 raises to $15,600, and is all in

Gus Hansen calls $6,600

Tomgus456 shows 9 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs5 of Hearts

Gus Hansen shows Jack of Diamonds5 of DiamondsJack of Clubs8 of Clubs

*** TURN *** 9 of Diamonds4 of SpadesQueen of Hearts10 of Clubs

*** RIVER *** 9 of Diamonds4 of SpadesQueen of Hearts10 of Clubs9 of Hearts

Tomgus456 shows a full house, Nines full of Fours

Gus Hansen shows a straight, Queen high

Tomgus456 wins the pot ($40,198) with a full house, Nines full of Fours

*** SUMMARY ***

Total pot $40,200 | Rake $2

Board: 9 of Diamonds4 of SpadesQueen of Hearts10 of Clubs9 of Hearts

Seat 1: world1969 is sitting out

Seat 2: Tomgus456 (button) showed 9 of Clubs4 of Hearts6 of Clubs5 of Hearts and won ($40,198) with a full house, Nines full of Fours

Seat 4: JohnnyPav (small blind) folded before the Flop

Seat 5: Gus Hansen (big blind) showed Jack of Diamonds5 of DiamondsJack of Clubs8 of Clubs and lost with a straight, Queen high

Seat 6: Urindanger didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...