Gå till innehåll

Fold turn? HU 1000NL


sexyterran

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

men skämtar ni eller? klart som fan att han inte kan folda där?!??!?!

 

synd terran, men så är pokern!!!

 

Nja, i själva verket är det här en mycket marginell situation. Jag förespråkar en konservativ approach och vill således minraisa turn för information. Får vi omslag kan vi gladeligen folda. Får vi syn kan vi checka ner river och kanske syna river 2/5ggr, annars blir vi exploaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretisk handanalys:

 

GAME #1231310477: Texas Hold'em NL $5/$10 2008-10-23 17:17:43

Table Roanoke (No DP Heads Up)

Seat 3: sexyterran ($1,156.50 in chips) DEALER

Seat 8: KingKingy ($1,731.50 in chips)

sexyterran: Post SB $5.00

KingKingy: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sexyterran 10 of Diamonds10 of Clubs

sexyterran: Raise (NF) $30.00

KingKingy: Call $20.00

*** FLOP *** 10 of Hearts9 of Spades8 of Spades

KingKingy: Check

sexyterran: Bet $40.00

KingKingy: Raise (NF) $120.00

sexyterran: Call $80.00

*** TURN *** 10 of Spades

KingKingy: Bet $200.00

sexyterran: Call $200.00

*** RIVER *** 5 of Diamonds

KingKingy: Bet $1,381.50

sexyterran: ???

 

Vem hittar foldknappen här?

Vem hade tänkt tanken att folda på turn?

Varför ska ni försöka vara så duktiga?

 

Eftersom FI har färgstege och vi bara har fyrtal är det väl uppenbart att vi ska folda här. I och med att FI träffar fyrtalet på turnen kan vi faktiskt släppa handen redan där.

 

Någon gjorde en pokerstoveanalys med fyrtalet mot färgstegen. Då såg man tydligt att vi inte hade odds till syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, i själva verket är det här en mycket marginell situation. Jag förespråkar en konservativ approach och vill således minraisa turn för information. Får vi omslag kan vi gladeligen folda. Får vi syn kan vi checka ner river och kanske syna river 2/5ggr, annars blir vi exploaterade.

 

hahaha =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må ha haft inslag av ironi i mina tidigare poster!

Men i slutändan så tycker jag att handen spelar sig självt. Självklart _kan_ man hitta folden. Jag tycker frågan är lite; vill ni aldrig få in pengarna utan absoluta nötterna? Absolut aldrig? Jag menar; har ni någon gång gått all in före floppen överhuvudtaget? Har ni någon gång synat med K hög färg? Har ni någon gång fått ett mellanset och synat någons all in på flopp? Eller tryckt all in, i samma eller liknande lägen.

 

Ontopic; som spelad.

Jag kommer aldrig att hitta folden i denna situation. Om jag träffar ett fyrtal och min motståndare får in en färgstege; ja då ger jag bort ett inköp helt enkelt. Det finns för många händer jag slår här.

 

Förresten vet jag inte vad "levlar" betyder, men kan bara gissa att det är nån långsökt utveckling utav "lol" -> "lewl" -> "levl" ? Synonymt med oseriös.

 

-edit-

Förresten framgår det inte ens om han är Big blind eller Small blind.

Om han är i Small blind så blir det ju en helt annan story. Då är han inte alls lika bunden att syna. (Pot commitment)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må ha haft inslag av ironi i mina tidigare poster!

Men i slutändan så tycker jag att handen spelar sig självt. Självklart _kan_ man hitta folden. Jag tycker frågan är lite; vill ni aldrig få in pengarna utan absoluta nötterna? Absolut aldrig? Jag menar; har ni någon gång gått all in före floppen överhuvudtaget? Har ni någon gång synat med K hög färg? Har ni någon gång fått ett mellanset och synat någons all in på flopp? Eller tryckt all in, i samma eller liknande lägen.

 

Ontopic; som spelad.

Jag kommer aldrig att hitta folden i denna situation. Om jag träffar ett fyrtal och min motståndare får in en färgstege; ja då ger jag bort ett inköp helt enkelt. Det finns för många händer jag slår här.

 

Förresten vet jag inte vad "levlar" betyder, men kan bara gissa att det är nån långsökt utveckling utav "lol" -> "lewl" -> "levl" ? Synonymt med oseriös.

 

han måste ju trolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må ha haft inslag av ironi i mina tidigare poster!

Men i slutändan så tycker jag att handen spelar sig självt. Självklart _kan_ man hitta folden. Jag tycker frågan är lite; vill ni aldrig få in pengarna utan absoluta nötterna? Absolut aldrig? Jag menar; har ni någon gång gått all in före floppen överhuvudtaget? Har ni någon gång synat med K hög färg? Har ni någon gång fått ett mellanset och synat någons all in på flopp? Eller tryckt all in, i samma eller liknande lägen.

 

Ontopic; som spelad.

Jag kommer aldrig att hitta folden i denna situation. Om jag träffar ett fyrtal och min motståndare får in en färgstege; ja då ger jag bort ett inköp helt enkelt. Det finns för många händer jag slår här.

 

Förresten vet jag inte vad "levlar" betyder, men kan bara gissa att det är nån långsökt utveckling utav "lol" -> "lewl" -> "levl" ? Synonymt med oseriös.

 

-edit-

Förresten framgår det inte ens om han är Big blind eller Small blind.

Om han är i Small blind så blir det ju en helt annan story. Då är han inte alls lika bunden att syna. (Pot commitment)

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må ha haft inslag av ironi i mina tidigare poster!

Men i slutändan så tycker jag att handen spelar sig självt. Självklart _kan_ man hitta folden. Jag tycker frågan är lite; vill ni aldrig få in pengarna utan absoluta nötterna? Absolut aldrig? Jag menar; har ni någon gång gått all in före floppen överhuvudtaget? Har ni någon gång synat med K hög färg? Har ni någon gång fått ett mellanset och synat någons all in på flopp? Eller tryckt all in, i samma eller liknande lägen.

 

Ontopic; som spelad.

Jag kommer aldrig att hitta folden i denna situation. Om jag träffar ett fyrtal och min motståndare får in en färgstege; ja då ger jag bort ett inköp helt enkelt. Det finns för många händer jag slår här.

 

Förresten vet jag inte vad "levlar" betyder, men kan bara gissa att det är nån långsökt utveckling utav "lol" -> "lewl" -> "levl" ? Synonymt med oseriös.

 

-edit-

Förresten framgår det inte ens om han är Big blind eller Small blind.

Om han är i Small blind så blir det ju en helt annan story. Då är han inte alls lika bunden att syna. (Pot commitment)

 

Klockrent, instämmer med ditt sista stycke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta mindre så att du kan folda turn utan att kännna dig commitad till potten. Klar fold på rivern dock, han sätter ju dig All-in. Och hur tänker du när du spelar TT så aggressivt att du höjer dom innan floppen?

 

Det finns sannerligen en del tomtar kvar ute på internätet, du skulle nog må bra av att läsa en pokerbok. Jag brukar rekomendera How To Win The Championship av den gamla räven TJ Cloutier till dom lite mer erfarna spelarna.

 

Men i ditt fall är nog någon DVD-film av världsmästaren Phil Hellmuth Jr ett bättre alternativ. Det är bra att posta händer som det här på forumet så kan du få hjälp av mer erfarna spelare också.

 

Edit/ Vill bara tillägga att det kan vara bra att raila sveriges bästa pokerspelare, Micke Norinder på Unibet för tips och trix också.

 

Lycka till med pokern.

 

You got to know when to hold em, know when to fold em,

Know when to walk away and know when to run.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men skämtar ni eller? klart som fan att han inte kan folda där?!??!?!

 

synd terran, men så är pokern!!!

 

Nja, i själva verket är det här en mycket marginell situation. Jag förespråkar en konservativ approach och vill således minraisa turn för information. Får vi omslag kan vi gladeligen folda. Får vi syn kan vi checka ner river och kanske syna river 2/5ggr, annars blir vi exploaterade.

 

Men herregud hur tight är du? Det är sådana som du som skapar hat på internet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud hur tight är du? Det är sådana som du som skapar hat på internet!

 

Jag tänkte verkligen spinna vidare på det här för det var ganska kul men nu ger jag upp (lägger min färgstege så att säga, du har royal) :)!

 

Så jierli, in all seriousness, jag hade självklart aldrig lagt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tanken var syn. Sen började jag fundera på saken lite grann och insåg att han inte kan ha en kåk här (vi har ju båda tiorna) och jag tror inte han satsar så hårt med en stege/färg/överpar/bluff. Då bettar han nog ~250 (ger samma intryck). Så ett rent matematiskt korrekt beslut här är, tvärtemot som alla ni andra säger, fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte verkligen spinna vidare på det här för det var ganska kul men nu ger jag upp (lägger min färgstege så att säga, du har royal) :)!

 

Så jierli, in all seriousness, jag hade självklart aldrig lagt mig.

 

 

 

Aahh hoppas inte du fick mig nu med den sista, men trodde att min dubbel-levling var ganska solklar? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om han räddade sina inlägg med sin edit eller om jag fortfarande har ett stort jävla L i pannan.

 

this

 

---

 

borde döpt tråden till "fold flop?" istället så folk inte hade behövt göra bort sej.

 

fold finns inte. inte på nån gata. ni som säger annat är nog bara inte vana med att spela HU. jag hade kunnat syna ner i samma sits med tpgk typ.

 

La bara upp den för att visa ett jävla gay beat, som står ut i mängden eftersom det är från just HU, där sällan sånt här händer på par är nuts.

 

gl i framtiden till alla er sjuka jävlar som debatterar för fold ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...