Gå till innehåll

Mad Tilt ALL-IN - ROI?

Bubblan

Recommended Posts

På Ongame finns det SnG-turneringar som heter Mad Tilt ALL-IN där man få 60 chips och blinds är på 10/20. Dom går alltså väldigt snabbt. Bara ettan vinner cash och tvåan får tillbaka inköpet.

Frågan är bara om det finns någon möjlighet över huvudtaget att få en positiv ROI på dessa. Det finns ju ett litet litet moment av skicklighet då man har 3xBB när turren startar. Någon som har testat, vet eller har teorier kring detta? :)

Det skulle gå väldigt snabbt att cleara bonusar om man tokgrindade dessa i varje fall. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte provat men det är klart att du har några händer på dig att fatta beslut.

Det borde ju vara AI eller fold. Och du har ju i snitt 4 händer på dig innan du ska betala blinds. Naturligtvis ställer man alla händer innehållande två stora kort alla par över 77 sen så finns det ju en fördel att vänta så många händer man kan om man inte får ett "monster". Misstänker att det blir många AI de första 3 händerna? Men det är klart att skicklighetsmomentet är väl till ett minimum i dessa turrar.

Länk till kommentar

Du menar med andra ord att det är omöjligt i längden? :)

Säger som Gunde: Inget är omöjligt, bara olika svårt. Detta är i mina ögon väldigt svårt.

Med i princip bara pengar till ettan (tvåan inköpet tillbaka, brukar inte vara inkl raken vilket ger -ROI)och 3xbb som startchips så menar jag att det är skitsvårt att i längden att gå plus på dessa. Är i princip bara tur som avgör din placering.

Länk till kommentar

Säger som Gunde: Inget är omöjligt, bara olika svårt. Detta är i mina ögon väldigt svårt.

Med i princip bara pengar till ettan (tvåan inköpet tillbaka, brukar inte vara inkl raken vilket ger -ROI)och 3xbb som startchips så menar jag att det är skitsvårt att i längden att gå plus på dessa. Är i princip bara tur som avgör din placering.

När man kommer tvåa får man inköp med rake tillbaka $11 alltså om man lirar $10+1 och $89 till ettan.

Länk till kommentar

Oj 10 manna alltså :-) känns inte värt det ngn dag i veckan, eller ja.

Njeee och egentligen inget man borde lira när man är tiltad, för risken för ökad tilt är ju enorm. Men det är kul när man vinner :)... Är nog svårt att plussa i längden, men kan man gå jämnt upp måntro och plussa med bonusar? :)

Länk till kommentar

Njeee och egentligen inget man borde lira när man är tiltad, för risken för ökad tilt är ju enorm. Men det är kul när man vinner :)... Är nog svårt att plussa i längden, men kan man gå jämnt upp måntro och plussa med bonusar? :)

För att gå jämt upp måste du på 10 spelade ha minst 1 förstaplats och 2 andraplatser. Alternativt 10 andraplatser eller minst 2 förstaplatser. Fixar du det så kör på.

Länk till kommentar

För att gå jämt upp måste du på 10 spelade ha minst 1 förstaplats och 2 andraplatser. Alternativt 10 andraplatser eller minst 2 förstaplatser. Fixar du det så kör på.

Frågan är bara hur många games man måste köra innan man kan analysera huruvida man har edge eller inte. Swingsen lär ju vara enorma :) Diskuterade med en polare igår och höftade med att absolut max jag kan tänka mej är en ROI på 5%. Men frågan är om ens det går. Möjligen på $11-nivån där det är ganska fiskfyllt. Jag vet inte och vågar inte prova själv.

Länk till kommentar

Vet inte riktigt var du ska ha edgen. Mer tur än andra?

Nja, men andra kanske har mer bråttom att gå in med alla händer medan man själv väljer med lite mer omsorg :) Man är ju inte tvingad all in varje hand för man har ju ändå 3xBB. Sitter man i BB vore dock fold ett misstag i dom flesta fall.

Länk till kommentar

Nja, men andra kanske har mer bråttom att gå in med alla händer medan man själv väljer med lite mer omsorg :) Man är ju inte tvingad all in varje hand för man har ju ändå 3xBB. Sitter man i BB vore dock fold ett misstag i dom flesta fall.

Det är alldeles för lite utrymme för att kunna välja med omsorg, åtminstone så att det skulle vara en edge.

Länk till kommentar