Gå till innehåll

FL - Hur spela mot många aggressiva spelare?


Lobo_sthlm

Recommended Posts

Jag har under senaste månaders spel upptäckt en obehaglig sak med mitt spel - jag har problem att finna mig tillrätta vid bord där det höjs väldigt mycket preflop. Alltså många väldigt lösa spelare som höjer med i stort sett vad som helst för att de tycker det är kul att se en stor hög med pengar i mitten.

 

Ofta blir resultatet att jag inte vågar limpa in i potten med mellanpar eller tex KQo, då jag med "säkerhet" vet att det blir en höjning bakom mig.

 

Några bra tips? Bli idiottight och reraisa med monster? Att bara lämna bordet är ju en lösning, men samtidigt skulle jag vilja lära mig att bli bättre på att hantera såna här spelare, eftersom det onekligen finns en del pengar att hämta?

 

Tacksam för råd för att slipa på det här i mitt spel.

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har under senaste månaders spel upptäckt en obehaglig sak med mitt spel - jag har problem att finna mig tillrätta vid bord där det höjs väldigt mycket preflop. Alltså många väldigt lösa spelare som höjer med i stort sett vad som helst för att de tycker det är kul att se en stor hög med pengar i mitten.

 

Om bordet är både löst och aggresivt är det viktigt att spela starka händer som är bra multiway. Spela mycket suited broadway (AKs-JTs), höga par (givetvis), Axs och liknande. Däremot skall man vara mer restriktiv än normalt med händer som förlorar värde multiway som offsuit Broadway (AKo-JTo) samt med spekulativa händer som är beroende av att få se floppen billigt som små par och suited connectors.

 

Postflopp så käller det att våga spela aggresivt med sina drag, halvbra träffar och självklart också monsterträffarna. Man får absolut inte bli för passiv eller weak-thight.

 

Potterna kommer rutinmässigt bli så pass stora att du inte kan slänga några händer med något så när rimligt vinstchans. Att till exempel slänga A :heart: J :heart: på en K :spade: J :diamond: 8 :heart: flop i en pott där fem man gått med för tre bets preflop är sällan vettigt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...