deom_on Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 ***** Hand 831132148 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Friday, October 17, 2008 1:59:58 PM Anna 78 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: SHiTSTORm* (31.54) Plats 2: flaghill (115.31) Plats 3: E_Junger (196.50) Plats 4: Gulo gulo (307.95) Plats 5: deom_on (370.21) SHiTSTORm* lägg LM 0.50 flaghill lägg SM 1.00 ** Giv ** deom_on [, ] *** Bet Runda 1 *** E_Junger Höj till 4.00 Gulo gulo Syna 4.00 deom_on Syna 4.00 SHiTSTORm* Lägg flaghill Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [, , ] *** Bet Runda 2 *** flaghill Passa E_Junger Satsa 15.00 Gulo gulo Syna 15.00 deom_on Höj till 46.00 flaghill Lägg E_Junger All-in 192.50 deom_on? Är detta en gjuten syn? vill höra tänket bakom också tack! EDIT: Har ingen stor koll på FI Citera
tamtaram Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vad gjorde Gulo gulo? Känns rätt kallt att raisa floppen imo. Citera
Iggan Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 E_Junger är en reg har jag för mig. Jag tror fold hade varit bäst för att på de lägre nivåerna bluffar inte folk lika högt utan de brukar faktiskt ha något. E_Junger har troligtvis ett överpar eller försöker få färg. Edit: hur gick slutet? Citera
bananuz Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Syna floppen när han betar ut OOP. Som spelat nu fold. Citera
papiPope Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Finns inte mycket du slår här, det bästa du är uppe mot är färgdrag så dirrfold. Här spelar du inte hjälte. Citera
deom_on Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Okok, tack för alla svaren... alla verkar eniga om att en fold är bäst, och med tanke på den raisen ja gjorde får ja väl rereis mot alla de som har överpar, tvåpar, färgstegedrag.. så reisen är väl inte helt omotiverad? kan ha fel Handen slutade med att jag helt enkelt la mitt lilla TPTK, och verkade som att beslutet inte va så illa som ja trodde Citera
Supertequila Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 det är ganska så klart fold här. Raise flop är helt ok för att balansera raise med drag. Citera
AdslVerbe Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Jag tror och tycker du spelar handen så bra det går. Tycker det är lika bra att höja flopp direkt för det mesta här. Vi vill försvara vår hand mot drag och överkort och får ofta reda på direkt om vi ligger under. Inte minst mot regs. Citera
deom_on Postad 18 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2008 ännu ett tack för svaren! kommer nog mer händer snart! Citera
Supertequila Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Jag tror och tycker du spelar handen så bra det går. Tycker det är lika bra att höja flopp direkt för det mesta här. Vi vill försvara vår hand mot drag och överkort och får ofta reda på direkt om vi ligger under. Inte minst mot regs. Det är inte därför vi höjer. Vi höjer för värde o balans. Citera
AdslVerbe Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Det är inte därför vi höjer. Vi höjer för värde o balans. Har jag antytt något annat? Om du menar att jag nämner info så får man ju den på köpet. Citera
Supertequila Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Har jag antytt något annat?Om du menar att jag nämner info så får man ju den på köpet. Jag menar syftet med raise är inte att försvara mot drag o överkort eller information. Som sagt kommer allt detta med på köpet. Syftet är värde o balans. Viktigt att man vet varför man betar. Citera
AdslVerbe Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Jag menar syftet med raise är inte att försvara mot drag o överkort eller information. Som sagt kommer allt detta med på köpet. Syftet är värde o balans. Viktigt att man vet varför man betar. Är jag helt lost här? Allt hänger väl liksom ihop? Du säger att man höjer för värde och balans och får resten på köpet. Jag säger att vi höjer för värde och för att skydda våran hand och får resten på köpet. Har du föresten lust att förklara varför du tycker balanssyftet väger tyngre än syftet att skydda våran hand i detta läget? Spelar inte balanssyftet större roll på andra floppar? Citera
OsantVassSpelare Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Dagen då jag får in 200 BB med par i åttor direkt på flopp... Citera
Pokermannen_ Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 R/F floppen känns ju duktigt kasst, jag menar, du gör ju om handen till en bluff om du tänker folda, han kommer säkert trycka på med combodrag och set, tvåpar, osv. så du kan lika gärna sitta tom här imo, inte ofta han kommer syna din R utan han kommer trycka på med det mesta. Alltså par i 8or och folk snackar om att skydda handen, det är bara par i 8or. det är inte som att du ska skydda din hand till döds i alla lägen. Citera
bananuz Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Du behöver en riktig spewaggroread på fi1 och en synstationsread på fi2 för att höja så tunt här. Citera
tamtaram Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 R/F floppen känns ju duktigt kasst, jag menar, du gör ju om handen till en bluff om du tänker folda, han kommer säkert trycka på med combodrag och set, tvåpar, osv. så du kan lika gärna sitta tom här imo, inte ofta han kommer syna din R utan han kommer trycka på med det mesta. Alltså par i 8or och folk snackar om att skydda handen, det är bara par i 8or. det är inte som att du ska skydda din hand till döds i alla lägen. Du behöver en riktig spewaggroread på fi1 och en synstationsread på fi2 för att höja så tunt här. Amen. Snacket om att balansera sitt spel är lol, detta är NL100sek. Att preflopraisarn bettar ut mot tre fi tyder på en stark hand som du som bäst är i en coinflip emot men viktat mot stål eftersom jag gissar att de flesta spelar rätt straightforward på dessa nivåer. Citera
Supertequila Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Balanserat spel är bra på alla nivåer. Fast jag måste ändra va jag tidigare sagt här. När jag kollade på handen först var jag nog lite onykter o fick för mig att det var heads up. I multiwaypot tycker jag inte att man ska höja här utan bara syna. Citera
Supertequila Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Är jag helt lost här? Allt hänger väl liksom ihop?Du säger att man höjer för värde och balans och får resten på köpet. Jag säger att vi höjer för värde och för att skydda våran hand och får resten på köpet. Har du föresten lust att förklara varför du tycker balanssyftet väger tyngre än syftet att skydda våran hand i detta läget? Spelar inte balanssyftet större roll på andra floppar? IMO så ska aldrig höjning vara i syfte att skydda handen. Du måste vara väldigt klar över om du betar för värde lr för bluff. Betar du för värde ska du kunna räkna med att få syn av sämre, o bluff ska du kunna räkna med fold equity. Låt oss säga att du har 88 i CO, Fi höjer fr UTG och enbart du synar. Flop kommer 237r och Fi CBar. Många skulle då säga att man måste slå om här för att skydda sin hand eller för att få information, fast väldigt ofta är rätt åtgärd att syna eftersom du med en höjning får bort hela hans bluffrange o sämre par och enbart möter en range som slår dig. Men om du synar så skyddar ju du inte din hand. Näh, men om Fi t ex har två överkort så har han 6 outs och enbart ca 12% chans o träffa sin hand på turn. Du leder således kraftigt, och har möjlighet att få ut ytterligare fr Fi i form av turnbluff. Skulle floppen däremot ge flushdrag så kan det vara rätt att höja här för att balansera höjning med drag, även om det IMO finns bättre händer o göra det med än 88, som kan användas till att istället balansera floating osv. Citera
bananuz Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Skulle floppen däremot ge flushdrag så kan det vara rätt att höja här för att balansera höjning med drag, även om det IMO finns bättre händer o göra det med än 88, som kan användas till att istället balansera floating osv.Om du vet att du sitter mot ett flushdrag höjer du ju för värde där primärt, för att fi är villig att betala för att spela vidare, iom att han kommer att få bäst hand ibland. Även om du teoretiskt aldrig skulle få ett flushdrag i liknande situation, och det då inte skulle finnas ett balansspel med flushdrag att tala om, är det korrekt att höja priset på potten när du leder. Citera
Pokermannen_ Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Balanserat spel är bra på alla nivåer. Fast jag måste ändra va jag tidigare sagt här. När jag kollade på handen först var jag nog lite onykter o fick för mig att det var heads up. I multiwaypot tycker jag inte att man ska höja här utan bara syna. Kan du inte motivera vad du vill få ut värde av om du höjer denna, HU? och hur du vet att du inte ligger långt långt efter redan nu. IMO kommer du antingen flippa eller dra till 2outs när degen åker in. och du kan väl inte förespråka R/F här? då kan du ju lika gärna sitta tom iom att FI inte kommer syna vår R särskilt ofta utan f/shova. och hur känner vi när han väl synar, turn kommer J och han ställer in? Citera
tamtaram Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 IMO så ska aldrig höjning vara i syfte att skydda handen. Du måste vara väldigt klar över om du betar för värde lr för bluff. Betar du för värde ska du kunna räkna med att få syn av sämre, o bluff ska du kunna räkna med fold equity. Låt oss säga att du har 88 i CO, Fi höjer fr UTG och enbart du synar. Flop kommer 237r och Fi CBar. Många skulle då säga att man måste slå om här för att skydda sin hand eller för att få information, fast väldigt ofta är rätt åtgärd att syna eftersom du med en höjning får bort hela hans bluffrange o sämre par och enbart möter en range som slår dig. Men om du synar så skyddar ju du inte din hand. Näh, men om Fi t ex har två överkort så har han 6 outs och enbart ca 12% chans o träffa sin hand på turn. Du leder således kraftigt, och har möjlighet att få ut ytterligare fr Fi i form av turnbluff. Skulle floppen däremot ge flushdrag så kan det vara rätt att höja här för att balansera höjning med drag, även om det IMO finns bättre händer o göra det med än 88, som kan användas till att istället balansera floating osv. Jag har förstått konceptet med balansering, problemet är att, jag TROR att folk på dessa nivåer enbart ser sina egna kort och att det därför lönar sig rätt mycket mer att spela obalanserat. I ditt exempel förutsätter ju t.ex höjning med flushdrag/88 en viss fold equity från bättre händer, för att visa vinst. Nån sådan tror jag inte du har på mikronivåer. Bättre då att spela ABC och värdebetta sina händer stenhårt. Ditt resonemang stämmer bättre på NL$100 och högre anser jag, där finns fler tänkande spelare som kan folda. Citera
okocha Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 Låt oss säga att du har 88 i CO, Fi höjer fr UTG och enbart du synar. Flop kommer 237r och Fi CBar. Många skulle då säga att man måste slå om här för att skydda sin hand eller för att få information, fast väldigt ofta är rätt åtgärd att syna eftersom du med en höjning får bort hela hans bluffrange o sämre par och enbart möter en range som slår dig. Men om du synar så skyddar ju du inte din hand. Näh, men om Fi t ex har två överkort så har han 6 outs och enbart ca 12% chans o träffa sin hand på turn. Du leder således kraftigt, och har möjlighet att få ut ytterligare fr Fi i form av turnbluff. Stämmer, men problemet är att vi inte vet vilka 2 överkort fi har. Finns 24 överkort till 88, om vi antar att fi har 2 så kommer det överkort ca 50% av gångerna på turn. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt, men oftast får vi iaf ett svårt turnbeslut. Och om man sen inte har en aning om hur man spelar olika överkort på turn kan det vara bättre att höja. Citera
AdslVerbe Postad 18 Oktober , 2008 Rapport Postad 18 Oktober , 2008 IMO så ska aldrig höjning vara i syfte att skydda handen. Du måste vara väldigt klar över om du betar för värde lr för bluff. Betar du för värde ska du kunna räkna med att få syn av sämre, o bluff ska du kunna räkna med fold equity. Låt oss säga att du har 88 i CO, Fi höjer fr UTG och enbart du synar. Flop kommer 237r och Fi CBar. Många skulle då säga att man måste slå om här för att skydda sin hand eller för att få information, fast väldigt ofta är rätt åtgärd att syna eftersom du med en höjning får bort hela hans bluffrange o sämre par och enbart möter en range som slår dig. Men om du synar så skyddar ju du inte din hand. Näh, men om Fi t ex har två överkort så har han 6 outs och enbart ca 12% chans o träffa sin hand på turn. Du leder således kraftigt, och har möjlighet att få ut ytterligare fr Fi i form av turnbluff. Skulle floppen däremot ge flushdrag så kan det vara rätt att höja här för att balansera höjning med drag, även om det IMO finns bättre händer o göra det med än 88, som kan användas till att istället balansera floating osv. ty Citera
Recommended Posts