Gå till innehåll

Dag 1a eller 1b?


Displeased

Recommended Posts

Är det långt hemifrån är en fördel med 1b att man får en dag till på sig att låta jet-laggen minska. Man kan ju såklart bara boka flyg dit en dag tidigare, men man kanske har ett pressat schema.

 

Proffsen spelar helst dag1b för att få så kort tid på plats som möjligt. Själv hade jag valt dag1a för att få en vilodag om man går vidare.

 

Vill man välja dag 1a eller b då? Att de riktigt kända proffsen väljer dag 1b kanske ger fler välmedvetna, mindre kända proffs på dag 1a. Man möter ju hellre Phil Ivey, Gus Hansen, Antonius och ett gäng tomtar än ett gäng proffs + ett gäng tomtar ... väl?

 

Sen spelar nog veckodagarna in en del. Kan dock inte säga exakt vad som är bäst värde. I Bahamas känns det som att det kanske inte spelar så stor roll medan det i Vegas, under WSOP, förmodligen var fiskigare på de dag 1 som låg på helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trög som jag är= Va?! :shock:

 

Jag menar att man kanske hellre skulle spela samma dag som ett fåtal riktigt riktigt duktiga turneringslirare än samma dag som en hel drös mindre bra - men än väldigt duktiga - spelare.

Jag antog att de flesta av de duktiga (och medvetna) pokerspelarna väljer att spela dag 1a för att slippa "proffsen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får gratulera, vill själv dit!

Har du fått uppgift om vilken dag du får checka in, 4/1 eller 5/1 ?

Har du hittar nåt billigt flyg, när jag sökt så verkar det billigaste vara SEK 12 000.

 

Tack så mycket! den 4:e checkar man in på hotellet, men eftersom det är så långa flygtider osv så tar jag med fruntimmret och stannar några dagar extra. Åker den 30:e Dec. Hittade flygbiljett för 6800kr/skalle från Kastrup så det blir både nyårsafton och födelsedag i Bahamas :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på Kayak.com

 

Billigaste jag hittar från arlanda till Nassau är $1200 med +2 stops, och $1400 med ett stopp i Newark

 

This flight leaves on Saturday and arrives on Sunday.

Continental

Flight 69 Departs: 9:00a

Arlanda (ARN) Arrives: 12:15p

Newark (EWR)

Coach | Boeing 757 Passenger (Narrow-body Jet) | 9h 15m

Layover in Newark, NJ (EWR) for 20h 50m

Continental

Flight 698 Departs: 9:05a

Newark (EWR) Arrives: 12:11p

Intl (NAS)

Coach | Boeing 737-800 Passenger (Narrow-body Jet) | 3h 06m

 

Return – Fri 9 Jan 2009

This flight leaves on Friday and arrives on Saturday.

Continental

Flight 699 Departs: 1:15p

Intl (NAS) Arrives: 4:26p

Newark (EWR)

Coach | Boeing 737-800 Passenger (Narrow-body Jet) | 3h 11m

Layover in Newark, NJ (EWR) for 1h 09m

Continental

Flight 68 Departs: 5:35p

Newark (EWR) Arrives: 7:30a

Arlanda (ARN)

 

Det är alltså 20h övernattning i Newark på ditvägen - ta in på hotell och kom fram hyggligt utvilad alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...