Displeased Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Snart är det dags för mig att spela min första stora liveturnering och valmöjligheten finns att välja mellan att börja lira dag 1a eller 1b (vilket jag antar är dagen efter). Fördelar / Nackdelar? Eller spelar det överhuvudtaget ingen roll? Citera
Juggler Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Proffsen spelar helst dag1b för att få så kort tid på plats som möjligt. Själv hade jag valt dag1a för att få en vilodag om man går vidare. Citera
stenarn Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Jag skulle välja dag 1a så att jag får en ledig dag innan dag 2 ifall det skulle bli så att dag 1 spelas väldigt länge. Citera
Displeased Postad 17 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Visdomsord tycker jag! Ni har en poäng med att få en vilodag där ja. Dessutom kommer jag antagligen att vara nervösare än vilken gasell som helst så kommer nog kännas bra att få det "överstökat" och komma igång tidigt. Citera
Displeased Postad 17 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vad är det för turnering? PCA Bahamas. Citera
Tottyville Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vad är det för turnering? Småland Open. Citera
ebisumaru Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Proffsen spelar helst dag1b för att få så kort tid på plats som möjligt. Själv hade jag valt dag1a för att få en vilodag om man går vidare. ding Citera
ebisumaru Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Får man välja dag på PCA förresten? Citera
Displeased Postad 17 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Får man välja dag på PCA förresten? Önskemål om dag kanske är mer korrekt uttryck. Citera
Akumila Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Är det långt hemifrån är en fördel med 1b att man får en dag till på sig att låta jet-laggen minska. Man kan ju såklart bara boka flyg dit en dag tidigare, men man kanske har ett pressat schema. Proffsen spelar helst dag1b för att få så kort tid på plats som möjligt. Själv hade jag valt dag1a för att få en vilodag om man går vidare. Vill man välja dag 1a eller b då? Att de riktigt kända proffsen väljer dag 1b kanske ger fler välmedvetna, mindre kända proffs på dag 1a. Man möter ju hellre Phil Ivey, Gus Hansen, Antonius och ett gäng tomtar än ett gäng proffs + ett gäng tomtar ... väl? Sen spelar nog veckodagarna in en del. Kan dock inte säga exakt vad som är bäst värde. I Bahamas känns det som att det kanske inte spelar så stor roll medan det i Vegas, under WSOP, förmodligen var fiskigare på de dag 1 som låg på helgen Citera
gdaily Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Jag spelar överlägset hellre dag 1a! Om man (mot förmodan ) går vidare så är man så adrenalinpumpad (i alla fall jagsom inte gillar att folda hela tiden) så man har svårt att sova på natten. En extradag är då guld värt. Citera
papiPope Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Man möter ju hellre Phil Ivey, Gus Hansen, Antonius och ett gäng tomtar än ett gäng proffs + ett gäng tomtar ... väl? Trög som jag är= Va?! Citera
schenker Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 PCA Bahamas. Man får gratulera, vill själv dit! Har du fått uppgift om vilken dag du får checka in, 4/1 eller 5/1 ? Har du hittar nåt billigt flyg, när jag sökt så verkar det billigaste vara SEK 12 000. Citera
gEeWhiZm8 Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vad är det för åldersgräns på PCA ? Citera
Akumila Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Trög som jag är= Va?! Jag menar att man kanske hellre skulle spela samma dag som ett fåtal riktigt riktigt duktiga turneringslirare än samma dag som en hel drös mindre bra - men än väldigt duktiga - spelare. Jag antog att de flesta av de duktiga (och medvetna) pokerspelarna väljer att spela dag 1a för att slippa "proffsen". Citera
Displeased Postad 17 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Man får gratulera, vill själv dit!Har du fått uppgift om vilken dag du får checka in, 4/1 eller 5/1 ? Har du hittar nåt billigt flyg, när jag sökt så verkar det billigaste vara SEK 12 000. Tack så mycket! den 4:e checkar man in på hotellet, men eftersom det är så långa flygtider osv så tar jag med fruntimmret och stannar några dagar extra. Åker den 30:e Dec. Hittade flygbiljett för 6800kr/skalle från Kastrup så det blir både nyårsafton och födelsedag i Bahamas Citera
gdaily Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Kolla på Kayak.com Billigaste jag hittar från arlanda till Nassau är $1200 med +2 stops, och $1400 med ett stopp i Newark This flight leaves on Saturday and arrives on Sunday. Continental Flight 69 Departs: 9:00a Arlanda (ARN) Arrives: 12:15p Newark (EWR) Coach | Boeing 757 Passenger (Narrow-body Jet) | 9h 15m Layover in Newark, NJ (EWR) for 20h 50m Continental Flight 698 Departs: 9:05a Newark (EWR) Arrives: 12:11p Intl (NAS) Coach | Boeing 737-800 Passenger (Narrow-body Jet) | 3h 06m Return – Fri 9 Jan 2009 This flight leaves on Friday and arrives on Saturday. Continental Flight 699 Departs: 1:15p Intl (NAS) Arrives: 4:26p Newark (EWR) Coach | Boeing 737-800 Passenger (Narrow-body Jet) | 3h 11m Layover in Newark, NJ (EWR) for 1h 09m Continental Flight 68 Departs: 5:35p Newark (EWR) Arrives: 7:30a Arlanda (ARN) Det är alltså 20h övernattning i Newark på ditvägen - ta in på hotell och kom fram hyggligt utvilad alltså. Citera
ebisumaru Postad 17 Oktober , 2008 Rapport Postad 17 Oktober , 2008 Vad är det för åldersgräns på PCA ? 18 Citera
Recommended Posts