Basen Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Gick igenom PT på mina händer de senaste fem månaderna och noterade följande: UTG: +0.18 BB won/hand Co: +0.21 BB won/hand Btn: +0.21 BB won/hand Sb: -0.13 BB won/hand Bb: -0.10 BB won/hand Känns inte helt hundra. Det rinner ut en hel del från blindarna, hur styr jag bäst upp det här? Sänker VPIP (BB 23%, SB 47% )? Något mer? Eller får man räkna med röda siffror här? Folded SB to steal cirka 70%, folded BB to steal cirka 60% (är relevant antar jag?) Citera
Juggler Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Alla förlorar på blindpositionerna. Citera
OsantVassSpelare Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Generellt så förlorar man ofta på SB och BB, men går ju helt klart att plussa eller ligga nästan plus/minus noll på dem efter många händer. Du har rätt låg Fold BB/SB to Steal, vilket är bra, men hur defendar du dem egentligen? Om det är genom att syna raises så tycker jag att det är en mycket felaktig och dålig linje (om du inte har ett bra meta spel som är anpassat efter det), oftast ska du 3betta från dessa positioner mot steals om du har en bra hand eller tror du kan få Fi att folda. Citera
Basen Postad 15 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Jag antar att PT kan peka ut exakta siffror på det. Vet du vart? Den spontana känslan är dock att jag synar väl brett ur båda positionerna. Skall leta i PT och se om jag kan hitta hur man får fram siffrorna. Citera
weddie Postad 15 Oktober , 2008 Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Jag förlorar mkt mer från SB än vad du gör, men jag vinner mer från BB och buttom. Men jag tycker dina stats känns överlag okey. Citera
Recommended Posts