Gå till innehåll

Hjälp mig!


Displeased

Recommended Posts

Letat efter liknande inlägg men inte hittat något bra så jag postar ett själv.

 

 

Jag har spelat poker länge och väl. Gick nyss över gränsen för 8000 spelade sng på pokerstars och har varit en konstant vinnande spelare på sng sen jag började lira online för 6 år sen eller så. Den senaste veckan har det gått helt åt helvete och då menar jag inte bara åt helvete utan verkligen för jävligt. Jag har förlorat 9/10 all-in situationer och då är jag ändå vanligtvis favorit i 9/10 när jag är all-in. Riktigt sjuka saker händer som aldrig har hänt innan. Har jag AKo och nån annan har AKo så får han färg. Detta fenomen har pågått hela veckan och jag har förlorat ca $5k mestadels på sng från $50-$100 vilket är normal nivå för mig, spelar inte högre. Vad ska jag göra och hur kan det bli såhär? Vill inte påstå att något är riggat mot mig men nog fan känns det så... riverriverriverriver hela dagen lång. Ni kan ju sharkscopa mig eller nåt på samma nick för att se att något är galet. Tappat allt självförtroende, allt hopp osv för jag vet att jag förlorar alla händer jag spelar. har jag 88 och floppen kommer 28K och någon har AT så vet jag att turn och river kommer QJ och så blir det varje gång. Vad ska jag göra... HJÄLP! Innan jag fan förlorat allt jag äger. Börjar må riktigt dåligt av detta jävla helvete. FAN VA I HELVETE HÄNDER?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är fullt medveten om downswings men detta är något helt sjukt... Som sagt vad jag än spelar så åker jag dit på en fittriver, gärna på bubblan. Att ta en paus nån vecka är en jävligt bra idé fast i ärlighetens namn så har jag inte råd med det i utebliven inkomst :-( Fast jag har å andra sidan inte råd att ha en vecka till som denna, då kommer det bara att sluta med självmord och det är ju inte bra. Har i ren frustration druckit ett halvt flak öl nu och måste sova lite. Återkommer imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam. Ibland kommer dessa oerhört löjliga och helt sinnessjuka downswingsen då man inte kan vinna en enda hand. Och skulle man på något sätt ha en hand som står sig i en stor pott (dvs fyrtal eller bättre) så blir man disconnectad. Dessa perioder återupprepas 1 gång/år har jag lärt mig och är alltid ett psykiskt test som man måste klara av för att kunna fortsätta leva på pokern..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 02:28

Har i ren frustration druckit ett halvt flak öl nu och måste sova lite. Återkommer imorrn.

 

Kl 07:56

Tack för ert stöd och era tips!

Ska gå ner i nivå tills jag känner att jag inte är en olycksfågel längre.

 

 

Strongt att dricka ett halvt flak pilnser, sova en skvätt och stiga upp vid 07:56 och dessutom komma till insikt!

 

Klart imponerad!

 

//Tony

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä usch och fy fan... Har gått ner i nivå men det går ännu värre nu än innan. utdragen på river varje hand jag spelar suck. backat ca $8k på 2 v nu. Vad göra nu? funkar inte längre. När vänder oturen?

 

Vet inte har samma problem med SNGs. Bara att acceptera att det är så svängigt och spela så bra det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA dra åt helvete jävla skitpoker! Hur kan det hända VARJE hand jag spelar???? Detta var den 28:e runner-runner idag. Jag går snart ut å dödar nån.

 

 

 

PokerStars Game #21282195180: Tournament #114838038, $55+$5 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2008/10/17 22:07:07 ET

Table '114838038 2' 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: Displeased (3045 in chips)

Seat 3: TMoney0209 (1780 in chips)

Seat 6: jr-ferreira (2245 in chips)

Seat 8: foxyreg (3595 in chips)

Seat 9: young_jedi76 (1195 in chips)

Displeased: posts the ante 25

TMoney0209: posts the ante 25

jr-ferreira: posts the ante 25

foxyreg: posts the ante 25

young_jedi76: posts the ante 25

Displeased: posts small blind 200

TMoney0209: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased 10 of SpadesAce of Spades

jr-ferreira: folds

foxyreg: folds

young_jedi76: folds

Displeased: raises 2620 to 3020 and is all-in

TMoney0209: calls 1355 and is all-in

Uncalled bet (1265) returned to Displeased

*** FLOP *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs

*** TURN *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Displeased: shows 10 of SpadesAce of Spades (two pair, Aces and Nines)

TMoney0209: shows 2 of Hearts9 of Hearts (three of a kind, Nines)

TMoney0209 collected 3635 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3635 | Rake 0

Board 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds9 of Spades

Seat 2: Displeased (small blind) showed 10 of SpadesAce of Spades and lost with two pair, Aces and Nines

Seat 3: TMoney0209 (big blind) showed 2 of Hearts9 of Hearts and won (3635) with three of a kind, Nines

Seat 6: jr-ferreira folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: foxyreg folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: young_jedi76 (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis sagt upp mig från jobbet och börjat leva på pokern denna månad så jag är ny i gamet och det jag säger kanske inte är vatten värt men mitt tips är i alla fall som följer:

 

Det jag försöker "prennta" in i min hjärna är money management , money management , money management!

 

Får man en downswing så blir det naturligt att kliva ner i nivå och grinda tillbaka upp igen.

 

Om jag nu förstod det rätt så sitter du relativt högt och då borde du kanske ha råd att kliva ner 1 nivå och ändock kunna försöka göra ett leverne på den nivån.

 

På så sätt så kanske man får tillbaka ett visst självförtroende i spelet samt att man troligen är något bättre än det generella motståndet då man kommer från en högre nivå.

 

Men men , såklart , en downswing är en downswing och där vet väl bara gudarna när den slutar.

 

Det enda råd jag har som sagt är money management.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu orkar jag inte mer. Ska dra i mig alla jävla öl och tabletter som finns här sen får vi se vad som händer men ingen mer jävla poker för min del.

 

 

Även fast det är tomma ord som inte betyder någonting just nu så kommer det att vända!!

Skål och lycka till grabben *hick*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen skulle jag inte räkna den som r-r (även om det just blev så denna gång). Pengarna var ju inne innan floppen och inte på floppen, vilket gör att det "bara" var (preflop) 65-35. Dvs, du åkte ut på 35%, vilket händer oftare än vad tredje gång...

 

Men förstår hur du känner, brukar själv tolka såna som "jävla r-r" även fast de inte är det imho.

 

=D

Bara nöta på :)

 

HAHAHA dra åt helvete jävla skitpoker! Hur kan det hända VARJE hand jag spelar???? Detta var den 28:e runner-runner idag. Jag går snart ut å dödar nån.

 

 

 

PokerStars Game #21282195180: Tournament #114838038, $55+$5 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2008/10/17 22:07:07 ET

Table '114838038 2' 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: Displeased (3045 in chips)

Seat 3: TMoney0209 (1780 in chips)

Seat 6: jr-ferreira (2245 in chips)

Seat 8: foxyreg (3595 in chips)

Seat 9: young_jedi76 (1195 in chips)

Displeased: posts the ante 25

TMoney0209: posts the ante 25

jr-ferreira: posts the ante 25

foxyreg: posts the ante 25

young_jedi76: posts the ante 25

Displeased: posts small blind 200

TMoney0209: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased 10 of SpadesAce of Spades

jr-ferreira: folds

foxyreg: folds

young_jedi76: folds

Displeased: raises 2620 to 3020 and is all-in

TMoney0209: calls 1355 and is all-in

Uncalled bet (1265) returned to Displeased

*** FLOP *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs

*** TURN *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Displeased: shows 10 of SpadesAce of Spades (two pair, Aces and Nines)

TMoney0209: shows 2 of Hearts9 of Hearts (three of a kind, Nines)

TMoney0209 collected 3635 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3635 | Rake 0

Board 8 of HeartsAce of ClubsKing of Clubs9 of Diamonds9 of Spades

Seat 2: Displeased (small blind) showed 10 of SpadesAce of Spades and lost with two pair, Aces and Nines

Seat 3: TMoney0209 (big blind) showed 2 of Hearts9 of Hearts and won (3635) with three of a kind, Nines

Seat 6: jr-ferreira folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: foxyreg folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: young_jedi76 (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...