Gå till innehåll

B2B-site?


gard

Recommended Posts

Varför sätter nätverken upp såna där idiotregler som enbart minskar trafiken och hindrar konkurrensen?
Tänk om, tänk rätt.

 

Ett rakebackkrig internt inom ett nätverk gör att trafiken minskar. Varför tror du att prima går sotdöden till mötes?

 

Inga sajter gör längre reklam i tidningar eller tv, för de vet om att om de får in 1000 kunder, så gör 900 bara en första insättning och sltar sedan spela. resterande 100 kunder hoppar till något annat skin där de får högre rakeback.

 

Rakebackkrig är jättebra om det hade funkat att spelarna kom från Party till Prima (eller B2B) men det är jättedåligt när spelarna bara hoppar runt inom nätverket. Alla nätverk som inte har maxregler på vad de får ge ut i rakeback kommer att kanabalisera sönder sig själva. Inget skin kommer göra ny reklam, till slut sitter bara ett antal rakebackgrinders och skyfflar pengar mellan varandra.

 

Om det däremot finns ett tak (som sedan kan vara hur stort som helst såklart) så kan skinnen göra det de ska göra, nämligen skaffa nya kunder till nätverket. Inte gamla kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte pga rakebacken prima började gå kasst.

De har ju höjt raken till oigenkännlighet (Med ca 250% på NL10-NL40.), tagit bort alla bra bonusar, avskattat den rakebacken som fanns och ersatt det med vip-program som få spelare orkar hålla på med och nedgraderat sin tidigare suveräna klient.

Att spela på microgaming med vista eller win2000 går ju knappt längre.

Sen har många skins även kommit på "genidraget" att köra med egna bord.

 

Prima gick ju hur bra som helst för ett par år sedan utan att de gjorde särskilt mycket reklam. Det är förändringar de har gjort senaste tiden som gjort att allt gått åt pipan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte pga rakebacken prima började gå kasst.

De har ju höjt raken till oigenkännlighet (Med ca 250% på NL10-NL40.), tagit bort alla bra bonusar, avskattat den rakebacken som fanns och ersatt det med vip-program som få spelare orkar hålla på med och nedgraderat sin tidigare suveräna klient.

Att spela på microgaming med vista eller win2000 går ju knappt längre.

Sen har många skins även kommit på "genidraget" att köra med egna bord.

 

Prima gick ju hur bra som helst för ett par år sedan utan att de gjorde särskilt mycket reklam. Det är förändringar de har gjort senaste tiden som gjort att allt gått åt pipan.

 

 

Tilta mig inte. Allt det du skriver är ju på grund av rakebackkriget (förutom layouten då).

 

Bonusarna försvann för att vissa sajter snodde alla bra kunder sedan med 60% rakeback. Det är inteintressant att ge ut en "bra bonus" om du får in en kund som sedaninte stannar.

 

Egna bord infördes för att sajterna är trötta på att skaffa kunder som sedan blir utfiskade av rakebackfridersen. Det var exakt samma sak på B2B - Unibet hade vpip 40% och resten-b2b hade vpip 15% - klart att Unibet har egna bord då. Egna bord är faktiskt ett genidrag från sajtens sett, om de har tillräcklig likviditet - och vi kommer få se mer sådant framöver.

 

Att rbn avskaffades och ersattes med vip-program var helt enkelt en reaktion på att hela nätet höll på att braka samman, på grund av rakebackkriget.

 

Samma sak inom B2B för ett tag sedan. Sedan infördes de här reglerna, och nu går det faktiskt hyggligt för nätet, sett ur ett nätverksperspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att rbn avskaffades och ersattes med vip-program var helt enkelt en reaktion på att hela nätet höll på att braka samman, på grund av rakebackkriget.

 

Samma sak inom B2B för ett tag sedan. Sedan infördes de här reglerna, och nu går det faktiskt hyggligt för nätet, sett ur ett nätverksperspektiv.

 

Jag vet inte någon som inte har 50-70 % rakt av på B2B...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte någon som inte har 50-70 % rakt av på B2B...

 

Det beror ju på att du umgås med folk som spelar mycket och har kontakter?

De sajter som ger 70% är ju inte så dumma att de skriver ut det på sina hemsidor.

Det bryter fortfarande mot nätverkets regler som trots allt fyller en funktion.

Kanibaliseringen och jagandet av spelare mellan sajterna, speciellt de svenska, har minskat vilket bara är bra.

 

Puss på appel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har förslag vilken B2B-site man bör spela på för mestadels SNG (tänker då bonus/rb etc etc).

 

Även om man kan använda Moneybookers som deposit alternativ men sen kunna ta ut till banken?

 

Lägger helt klart min röst på Redbet. Du tar ut pengar till ditt konto på bara några minuter, första gången tar det lite längre tid men sen går det otroligt fort.

 

Supporten är riktigt snabb och bra och dessutom svensk.

 

Dessutom kan du få tillgång till en "SecurID dosa" ("bankdosa") som jag inte tror att någon annan sajt har.

 

Finns egentligen inget negativt om Redbet, enda tråkiga är att spelarantalet inte är allt för stort inom Entraction (B2B) så det är ju oftast samma spelare dag ut och dag in man möter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag dessutom kan du få tillgång till en "SecurID dosa" ("bankdosa") som jag inte tror att någon annan sajt har.

Finns några sajter som har "skraplottssystem" och liknande, men annars är det fantastiskt att inga andra sajter har detta. Om jag hade miljoner på nätet så skulle jag vara mycket glad för dosa.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på att du umgås med folk som spelar mycket och har kontakter?

De sajter som ger 70% är ju inte så dumma att de skriver ut det på sina hemsidor.

Det bryter fortfarande mot nätverkets regler som trots allt fyller en funktion.

Kanibaliseringen och jagandet av spelare mellan sajterna, speciellt de svenska, har minskat vilket bara är bra.

 

Puss på appel =)

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...