Gå till innehåll

Shahin @ Mizeria


Shahin86

Recommended Posts

Du bodde väl inte i iran till du var 15?

 

Nej, men var där 6-8 veckor under sommarn o tog 2-3 lektioner per vecka. Klarar man trafiken i Iran... Då klarar man fan allt, finns inga regler där (=

 

mitt råd är att boka teoriprov + uppkörning fortast möjligt. jag hade störst problem med teorin men när den var avklarad hade man bara en sak att tänka på, uppkörningen.

 

rent generellt är det ju väldigt svårt för en handledare att avgöra om du är mogen för ditt körkort eller inte på den tid en uppkörning tar, ca 45 min. det räcker oftast med att man bara överdrivet ofta kollar i backspeglar, håller rätt hastigheter och bara försöker att se så bekväm som möjligt bakom ratten. gärna snacka lite allmänt med handledaren medan man kör :) min frågade om han skulle vara tyst eller om det var bättre om vi snackade lite.

 

jag fick 4-5 kärringstopp när jag körde upp (verkligen annorlunda koppling från bilarna jag övningskört med) men det gick ju bra med kortet ändå. inget o göra åt. bara man inte blir osäker och blåser upp det..

 

ett fult trick de brukar köra med vet jag är att man kör på en huvudled (70-väg) och man får direktionen att ta första vänster in på nån grusväg. har man bakomvarande bilar och man har möte när man ska svänga av, och därmed måste blockera bilarna bakom för att svänga in på grusvägen, så måste man istället köra vidare, vända och sedan svänga in på grusvägen.

 

Bra tips, jag var på ett litet möte på en bilskola här i närheten, o kommer inte ihåg exakt men dom sa nånting om att man måste fixa uppkörning o teori typ 2 veckor (kanske månader) innan/efter varann annars måste man göra om det. Och eftersom teorin för mig iaf lät enklast låter det bäst att först köra uppkörning sen teori?

 

Jag vet inte riktigt. Tror som fan att jag överskattar mina drivingskills också (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...ett fult trick de brukar köra med vet jag är att man kör på en huvudled (70-väg) och man får direktionen att ta första vänster in på nån grusväg. har man bakomvarande bilar och man har möte när man ska svänga av, och därmed måste blockera bilarna bakom för att svänga in på grusvägen, så måste man istället köra vidare, vända och sedan svänga in på grusvägen.

 

hehe, hände mig. turligt nog va det på exakt samma ställe som jag precis innan hade övat på det med min körskolelärare:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men var där 6-8 veckor under sommarn o tog 2-3 lektioner per vecka. Klarar man trafiken i Iran... Då klarar man fan allt, finns inga regler där (=

 

 

 

Bra tips, jag var på ett litet möte på en bilskola här i närheten, o kommer inte ihåg exakt men dom sa nånting om att man måste fixa uppkörning o teori typ 2 veckor (kanske månader) innan/efter varann annars måste man göra om det. Och eftersom teorin för mig iaf lät enklast låter det bäst att först köra uppkörning sen teori?

 

Jag vet inte riktigt. Tror som fan att jag överskattar mina drivingskills också (=

 

Tror faktiskt inte det är möjligt att göra teorin efter uppkörningen, bara om du failar teorin. Nya regler som införts sedan ett par månader tillbaka typ.

 

https://secure1.ore.vv.se/HamtaKod/HamtaKod.aspx <- beställ koden, beställ kunskapsprov och uppkörning direkt och ta allt som det kommer imo så går det vägen till slut :)

 

hehe, hände mig. turligt nog va det på exakt samma ställe som jag precis innan hade övat på det med min körskolelärare:-P

 

så du hade bilar bakom + fick möte osv? och körde vidare och vände? wp :-) jag vet att jag oxå fick göra detta men då hade jag inget möte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista inlägg bara hrhr, hittad emitt Kivaprojekt, alldeles för trött för o regga mig nu men det görs imorrn, här har vi den lyckliga;

 

 

http://www.kiva.org/app.php?page=businesses&action=about&id=164218&_tpos=20&_tpg=1

 

 

Kan du ge lite info om denna sida och hur det går till osv. :) Var inne en stund och titta runt på sidan men förstår inte mer än att man lånar ut pengar till nån person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ge lite info om denna sida och hur det går till osv. :) Var inne en stund och titta runt på sidan men förstår inte mer än att man lånar ut pengar till nån person.

 

Det är väl cred till jacobmal för den. Istället för o donera pengar lånar man ut pengar. Alla där vill jobba men har problem med deg, så man lånar ut och hoppas det ger dom en boost i affärerna så dom får ett bättre liv. Fan va dålig förklaring det blev.

 

Du lånar ut pengar iaf istället för o ge bort dom, sen finns det projekt med högre risk o vissa med lägre risk, man är inte garanterad deg tbx men det är väldigt hög % som ger deg tbx.

 

Och när man får tbx degen så kan man investera i nån annan. Tyvärr blev mitt projekt fullinvesterat av annat men letade upp en dam I nicauraga (fel stavning I know) som hade många barn o vi fastna för som vi donerade till (=

 

Får se hur det går med det, uppdaterar resultatet sen.

 

Man kan ju söka vilken region, vilkets arbetsområde, man eller kvinna, ja vad man är inrtesserad av o låna ut pengar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde jag orange knapp??

 

Den blåa tiltar mig redan, har inga problem om det är blå och gul, men är det blå o röd eller grön så står jag helt offside. Har inga problem med karriärläget än iaf så kör på o hoppas jag blir bättre, riktigt bra låtar också ju, system of a down fanns med också på metallicaspelet (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl cred till jacobmal för den. Istället för o donera pengar lånar man ut pengar. Alla där vill jobba men har problem med deg, så man lånar ut och hoppas det ger dom en boost i affärerna så dom får ett bättre liv. Fan va dålig förklaring det blev.

 

Du lånar ut pengar iaf istället för o ge bort dom, sen finns det projekt med högre risk o vissa med lägre risk, man är inte garanterad deg tbx men det är väldigt hög % som ger deg tbx.

 

Och när man får tbx degen så kan man investera i nån annan. Tyvärr blev mitt projekt fullinvesterat av annat men letade upp en dam I nicauraga (fel stavning I know) som hade många barn o vi fastna för som vi donerade till (=

 

Får se hur det går med det, uppdaterar resultatet sen.

 

Man kan ju söka vilken region, vilkets arbetsområde, man eller kvinna, ja vad man är inrtesserad av o låna ut pengar till.

 

ahh ty :) Får man nån profit själv eller är det bara goodwill ? Verkar iaf mkt nice och kmr nog låna ut till ett antal själv tror jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh ty :) Får man nån profit själv eller är det bara goodwill ? Verkar iaf mkt nice och kmr nog låna ut till ett antal själv tror jag. :)

 

Ingen profit.

 

 

Var nära o hitta back2back 7x hämtgurkan på nba men Sacra missa 2 straffar med 4 sek kvar och Kobe satte en 3a med 0,1 kvar.. Efter video review. Ledde med 20 ett tag men men, satte hcp oddset iaf, får bli nn på de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska sova kl 7 punkt slut

 

Brukar bli så va?

 

Jag vettefan, det optimala är att sova runt 04 för mig när 01 matcherna tar slut, men antingen är man bra + o bombar för mkt på 04,30 matcherna eller är man bra back och bombar ändå på 04,30 matcherna så det slutar alltid oavsett med att man är uppe till 07 (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån kinafisk läser (Legato) så är det bara o droppa in så ska du få en minus-session du kan berätta för barnbarnen om (=

 

3 sessioner, 3 ggr största vinnaren. Mer än 110k upp nu, känns fint.

 

Säg till om du vill ha lektioner nån dag så det blir lite spännande ;)

 

Tar en paus idag, man vill ju inte gula fiskarna för snabbt, men imorgon är det game on. CU then :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann du mycke SEK?

 

De tror ja nog (=

 

 

Satt med 143k på 2020 bordet, inne för 30. Var nere på 5k men hade lite rush sen. Är ju straddle upp till 80 varje hand så blir ju lite högre spel än vanligt 20 20.

 

Backade 5k på kinan totalt däremot, var så seg i slutet så kanske inte la så optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...