Gå till innehåll

Bok för Internetspelaren


krissemAaN

Recommended Posts

Hejsan!

 

nu är det så att jag har spelat poker på internet i ca 2 år utan att ha läst en enda bok! Har aldrig spelat på speciellt höga blinds så jag har bara gått back en liten slant i min pokerkarriär.

 

Men nu frågar jag er; vilken bok rekommenderar ni för mig, som spelat Internetpoker i 2 år så jag vet ju en del om poker, men lirar låga blinds. Finns det någon specifik bok som skulle kunna passa mig?

 

Tips på BRA böcker (gärna på svenska, dock ej ett måste) uppskattas stort!

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl knappt bra böcker.

 

Sklanskys No limit holdem - teori och praktik är väl okej, inte perfekt men läsvärt iallafall.

Pokerteori (Theory of Poker) som Skansky har skrivit är också bra.

Har hört att Mathematics of poker av Bill Chen (med flera) har jag inte läst men verkar vara bra.

För turneringar är Kill Everyone det enda rätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harringtons turneringsböcker är mycket bra för nybörjaren. Välskrivna och informativa, kanske passerat sin bästföre-datum lite men man bör alltid komplettera med internetforum.

 

För cash game rekommenderar jag NLH: Teori och praktik även om den inte är direkt lysande.

 

EDIT: Kanske ska läsa inlägget först, ledsen för det. Verkar ju som du spelar mest cash game och då rekommenderar jag definitivt den senare. Men skulle nästan vilja påstå att en coachningssajt som Cardrunners är mer värd. Kolla runt på forum är också ovärdeligt även om det skrivs en del mindre bra saker med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Harringtons turneringsböcker är mycket bra för nybörjaren. Välskrivna och informativa, kanske passerat sin bästföre-datum lite men man bör alltid komplettera med internetforum.

 

För cash game rekommenderar jag NLH: Teori och praktik även om den inte är direkt lysande.

 

EDIT: Kanske ska läsa inlägget först, ledsen för det. Verkar ju som du spelar mest cash game och då rekommenderar jag definitivt den senare. Men skulle nästan vilja påstå att en coachningssajt som Cardrunners är mer värd. Kolla runt på forum är också ovärdeligt även om det skrivs en del mindre bra saker med.

 

 

Tack så mycket för dina tips! Men vad exakt hette den där cash game boken och vem har skrivit den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har typ bestämt mig för den här nu; http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163609061

 

någon som läst den eller vet att den är bra och läsvärd?

Den är inte dålig men lite halvmossig. Bra mkt bättre än många andra skräpböcker förstås. Har för mig att jag fick känslan av att Sklansky tar sig an NL ungefär på samma vis som FL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske värt att titta på någon av filmsidorna? Tycker själv att det är svårt att utveckla spelet (om man har viss rutin) på NL CG med hjälp av någon bok. Det har inte gett mig så mycket. Kommer ihåg att Barry Greensteins bok hade fina bilder iaf.

 

Själv har jag hittat en del intressanta saker i magasin så som Pokermagazine, Cardrunner och Bluff. Handhistorik och sådana diskussioner är också bra (kolla t.ex. på 2+2).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl knappt bra böcker.

 

Sklanskys No limit holdem - teori och praktik är väl okej, inte perfekt men läsvärt iallafall.

Pokerteori (Theory of Poker) som Skansky har skrivit är också bra.

Har hört att Mathematics of poker av Bill Chen (med flera) har jag inte läst men verkar vara bra.

För turneringar är Kill Everyone det enda rätta.

 

bok 1 och bok 2 är kanon tycker jag.

 

Mathematics of poker har jag och jag har börjat läsa den två gånger men inte orkat igenom... måste nog vara ganska duktig på matte för att begripa den.

 

Kill everyone är nu beställd tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...