Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Du leder inte med Ax om han bara synar 3-bets med t.ex 2% av sina händer.

Bara för att någon spelar 35/20 så betyder inte det att han någonsin limpar.

Du har rätt i båda påståendena. Men om hans 3betssynrange är t ex bara 2% men hans pfr är 28% så är ju bara det ett incitament till att 3beta honom ofta.

:shock:

Måste väl va ganska uppenbart vid det här laget att jag sällan synar pfr utan nästan alltid höjer tillbaks när jag väl spelar en hand.

Förstås händer det rätt mkt att jag öppnar potter o fi synar men de räknade jag inte med :)

Postad
Vad gör du om fi 4bettar dig? Vilket borde hända rätt ofta, när nu 3bettar så ofta som du gör...

Folk är dumma o fega.

Det här händer betydligt mindre än det borde göra. Folk tajtar istället till sig o slutar öppna överhuvudtaget.

De vill "fånga" dig med AA vilket gör att du hinner råna dem på hela stacken innan de fått den handen.

Ett fåtal tar det personligt o börjar 4beta dig typ varje gång. Mot de är det bara o shova så slutar de med såna dumheter direkt.

Postad

Det där med att folk skulle 4betta är inget problem. Som tequila sa så är det sällan någon börjar 4betta en, de flesta hanterar det ganska dåligt. Många börjar syna "alla" 3bets och förväntar sig att man ska ha skräp varje gång, då tar det inte spec lång tid att ta deras stack. Andra börjar limpa istället för att höja osv. Detta är ju baserat på spel på låga nivåer antar att det inte är så på högre nivåer.

Postad
Kolla i min dagbok, finns en hel del 3betade potter där. En del spew men jag tror du kan plocka upp en del.

Sen ska du inte låsa fast dig vid fasta handranges för olika positioner utan hur o när du ska 3beta beror en hel del på situationen.

Fi som har hög vpip och hög pfr där skillnaden dessa emellan är försumbara, kan man med fördel trebeta Ax, Kx-typen av hand för dessa leder ofta mot deras range.

Har du Fi som är väldigt lös men limpar hellre än rejsar, ska du 3beta med sc-typen av hand för de höjer upp med Ax, Kx-typen.

Har du välidgt lös fi som sitter till vänster om dig o synar 3bet väldigt light o inte släpper flop lätt ska du dra ner på 3beten.

Rocks ska du inte 3beta överhuvudtaget.

Du ska veta när du ska squeeza o när du ska overcalla, beroende på vilken typ av hand du har o deras multiwaypotential.

Du ska va aktsam på när fi tröttnar o 4betar light, så du måste ev. pusha light.

Osv.

mkt bra

Postad
hmm. Då har du ju troligtvis lagt in mer än 50% av stacken i potten?

Plus att Fi, nästan aldrig släpper sin hand där?

fast då kan man ju 7-beta för att verkligen få fi att tro att man har AA och sen folda mot 8-bet som fi BARA gör med AA

Postad
Folk är dumma o fega.

Det här händer betydligt mindre än det borde göra. Folk tajtar istället till sig o slutar öppna överhuvudtaget.

De vill "fånga" dig med AA vilket gör att du hinner råna dem på hela stacken innan de fått den handen.

Ett fåtal tar det personligt o börjar 4beta dig typ varje gång. Mot de är det bara o shova så slutar de med såna dumheter direkt.

Jag brukar också dega 100% så fort någon 4-betar mig.

Postad
Knappöppningarna här ska man trebeta, du har rätt.

Jag menar sådana som spelar 1 hand i timmen o bara spelar nötterna pre oberoende av position. Dessa, enligt min erfarenhet, 4betar alltid.

Ja, och du kommer aldrig att få bort dom från potten heller, inte ens om du använder dynamit. De har suttit en vecka och väntat på QQ+, så inte fan tänker de lägga QQ nu heller. Även fast de vet att vi vet att...
Postad
Nej men du kom med världens sämsta tips.

och vilket var det?

För du menar väl inte att det är fel att pusha mot folk som 4betat flera gånger o därför borde ha relativt vid 4betsrange men för den delen inte behöver ha vid 5betscallsrange?

Postad
och vilket var det?

För du menar väl inte att det är fel att pusha mot folk som 4betat flera gånger o därför borde ha relativt vid 4betsrange men för den delen inte behöver ha vid 5betscallsrange?

det var ju iofs inte det du sa.