Gå till innehåll

NLT - Hur spelar ni AA på rivern mot detta bräde?


Krissan

Recommended Posts

Har lite svårt att formulera en bra topic här, men jag vill ha lite synpunkter och åsikter från hyfsade/bra spelare. Frågan grundar sig från en lite lustig hand som jag spelade för en kort stund sedan, och i fokus ligger allas hjärtevän AA.

 

Jag förstår tyvärr inte vad Prima tänkte på när de gjorde sin playcheck-funktion, och jag fattar ingenting eftersom i min HH så ser det ut som om SB agerar före button på floppen. Jag skriver därför ner ett scenario här.

 

Ni sitter med A:club:A:heart: i mittenposition, och $35 i stacken (inköp på $50). Ett gäng limpare och nya spelare som postat gör att det ligger 2.25 i potten, och tre spelare före er (förutom blindsen då) som är med i handen. Snubben i sätet före er raisar upp det till 2 dollar (4BB). Du synar och alla foldar förutom en middle-limpare som också synar. Ni är alltså tre personer som tar floppen, ni har bäst position och preflopraisaren sitter i mitten av er tre. Jag döper spelarna till MP1, MP2 och HERO, där MP2 är preflopraisare. Pottstorlek $7.75.

 

Flop: T:spade:Q:club:3:diamond:

 

MP1 checks

MP2 bets $6

HERO calls

MP1 folds

 

(notis: MP2 täcker er i stackstorlek)

 

Pott: $19.75

 

Turn: 9:diamond:

 

MP2 bets $10

HERO calls

 

Pott: $39.75

 

River: 6:club:

 

 

Nu till de lustiga quizfrågorna.

 

1. MP2 går all-in, vad gör ni?

 

2. MP2 checkar, vad gör ni?

 

3. Samma som fråga 1, men nu har ni båda djupa stackar - ett inköp var kvar på river

 

4. Samma som fråga 2, men nu har ni båda djupa stackar - ett inköp var kvar på river

 

 

Poängen med detta till synes poänglösa inlägg, samt resultatet i handen kommer lite senare.

 

Edit: Skriv gärna vad ni sätter fi på för hand också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

2. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

3. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

4. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

Typ.

 

Fi kan ha vad som helst. Kan mycket väl vara en ren bluff. Kan mycket väl vara set/tvåpar. AQ eller KK är väl kanske troligast.

 

Det är grymt vanligt att spelarna på de borden limpar/synar med AA preflop. Det är grymt vanligt att de får betala dyrt för det eftersom handen är extremt svår att släppa om man spelar den passivt och inte tvingar fi att bekänna färg tidigt i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

2. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

3. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

4. Förbannar mig själv för att jag spelade AA så passivt mot okända spelare.

Typ.

 

så sant... inte höja preflop, och inte höja på floppen? helt galet faktiskt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då så.

 

Min poäng med detta inlägg var att undersöka hur effektivt det är att vara aggressiv. Det är inte jag som är HERO i handen, utan jag spelar rollen som MP2. Jag checkade rivern och HERO checkar bakom. Resultatet? Split pot med AA vs AA - men rundchecken på rivern visar att vi båda nog var redo att folda handen om stackarna hade varit djupare.

 

Nu är AA vs AA ett extremfall, men sensmoralen i den här storyn är - tryck in degen så ofta du kan! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...