Gå till innehåll

Följer ni BR Management?


Deppodi

Recommended Posts

om du nu måste spela NL 50, så kan du sätta dig på fullringbord med 15bb. Vänta på QQ,KK,AA samt AK i lite senare position. Är du först in slår du upp 4 bb samt synar alla ställ. Får du syn så SKA pengarna in på loppen. Har någon i tidigare position höjt smäller du bara in degen. Lämna bordet när du har $28 eller mer. Börja om.

 

Kör du såhär så kanske du kan skrapa ihop $500 på ett par dagar om du är flitig samt har lite tur att fiskarna betalar av. När du nått 500 så kanske du kan sätta dig med 40-50bb och öppna upp spelet liiite, men inte för mkt. Med shortstackstrategi slipper du ju spelet som de flesta nybörjare har svårt för nämligen spelet på turn/river.

 

Må korten och i ditt fall även gud vara med dit, för det är inget lätt projekt du har framför dig :mrgreen:

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men en gång för alla; Money management betyder inte att du ska ha en rulle på så och så många inköp, det betyder att du ska kunna hantera pengar och inte inte spela högre än din rulle klarar av.

Du skriver redan från början att du inte kan sätta in mer än $50 i månaden, och well, då håller du redan på med money management, då du inte spelar för större summa än du kan hantera.

En rulle på X antal inköp behöver man för att som vinnande spelare inte ska kunna förlora hela rullen enbart pga varians. Kan man, när man väl förlorat dom pengar man har, stoppa in nya friska pengar, har man inte blivit pank, kan alltså fortsätta spela, och har alltså inte förlorat "hela rullen".

 

Använd MM, men på ett sätt som passar dig. 30-50BI på en nivå låter inte som din typ av MM, men $50/mån gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

speltorsk_LOL, John_teh_Donk, det var intressant det ni skrev :-)

Jag återkommer med kommentar när jag kommer hem från plugget för nu måste jag rusa till tunnelbanan :-P

 

edit;

 

speltorsk; Jag kan hålla med dig om att det låter dumt att begränsa spelet till 1-2 dagar / månad bara för att min hjärna har låst fast sig. Kanske ska ge NL10/NL25 en chans till och om det blir så att jag slaskar iväg pengar där lägger jag ner det på heltid, eller så ställer jag bara om min inställning till borden och grindar precis så du föreslår :-) Jag tycker ju ändå poker är jävligt kul, och det känns som att jag kan bli en "duktig" pokerspelare om kanske 2 år då jag troligtvis har fast jobb och kan börja med en br på 10k och sen spela seriösare! Det är min plan nu i dagsläget iaf, jag testade även den taktiken jag hatar mest av allt, SSS på NL100. köpte in med 20$, pushade preflop när jag fick en hand och hade 25$ efter ett tag, pushade även då med AQ och fick syn av JJ. träffade Q och dubblade till 50$. det kändes ganska bra, men att jag spelade bort 50$ för att jag var fast besluten om att köra över en kille som var dryg på NL25 bordet är en annan historia... :-P

 

John the donk; det är lite det spåret jag är inne på nu, känns så trist att begränsa spelet till 1-2 dagar bara, för jag är ju i ett dilemma nu som sagt, spela på NL50 och hoppas på att det går bra, eller "slaska bort" pengar på NL10/25. troligtvis blir det ett inköp och hopp på att dubbla på NL50 än att grinda NL10/25. fast jag har ju inte bestämt mig som sagt, kanske ska ge NL10/25 en sista chans bara för att kunna spela längre än 1-2 dagar :-)

 

tok_junior; det du säger är jävligt sant, har alltid tänkt på mm som att man måste ha 30-50 bi på den nivån jag spelar, fast jag har ju inte ens råd med mer än 5 bi på NL10 så jag antar att jag redan håller på med MM med tanke på att jag har en månadsbugdet. du gav mig insikt där på mitt eget problem, vilket är min ekonomi!

 

om ni är intresserade kan ni läsa min blogg på; http://www.poker.se/medlemsbloggar/68291/min-pokerblogg.html och ge kommentarer, ska redigera bloggen idag så att den blir mer lättläst!

 

har redigerat bloggen nu och delat upp den veckovis så att den blir lättare att följa, enjoy =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir intressant och se vad du väljer och hur det går!

Men om du kan spela bra poker borde det inte vara svårt att plussa 10 inköp på NL10, och det är ju 100$, nästa månad har du 150$ och kan nöta NL25 mer avslappnat. Det gäller att ha tålamodet bara.

 

Blogg, jaha det visste jag inte ens att det fanns på poker.se :-P

Du har ju nött på bra i den. Men jag tycker du skulle starta en dagbok på formet istället, lättare att följa när man kollar igenom resten och fler ser den nog.

Aja lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir intressant och se vad du väljer och hur det går!

Men om du kan spela bra poker borde det inte vara svårt att plussa 10 inköp på NL10, och det är ju 100$, nästa månad har du 150$ och kan nöta NL25 mer avslappnat. Det gäller att ha tålamodet bara.

 

Blogg, jaha det visste jag inte ens att det fanns på poker.se :-P

Du har ju nött på bra i den. Men jag tycker du skulle starta en dagbok på formet istället, lättare att följa när man kollar igenom resten och fler ser den nog.

Aja lycka till!

 

Tackar :-) Kanske börjar med en dagbok den 1/11 :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu vet jag varför det är så svårt att spela på NL10! :-)

Jag kan verkligen inte känna någon skillnad på om min hand är bra eller inte för jag tänker bara att motståndet är dåligt, dessutom har jag börjat bli mer och mer rädd för att förlora pengar.

 

Vi kan ta KQ som exempel.

Man träffar kungen och har KQ, motståndarn bettar och man tror att man har bästa handen då visar han AK.

Sen har man KQ mot någon annan och då tror man att man har sämsta handen så visar han KJ.

 

Förjävla svårt att känna av skillnaden tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handläsning blir inte enklare på högre nivåer. På NL10 tror folk dom har en skitbra hand när dom har KJ, medans dom på högre nivåer blandar sina bra händer med dåliga tillräckligt ofta för att du inte ska veta var du står.

 

Tänk på att ett par bara är ett par, och det är inget du ska riskera att bli pank med oavsett om det är TPTK eller inte. Toppar med en bra kicker ska du oftast ta till showdown på NL10, men försök göra det till en rimlig peng; potkontroll. Posta gärna några HHs från såna situationer du tycker är svåra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Rätt simpelt egentligen, i en bra hand är du vad, kanske 80% favorit. Om du hela tiden spelar med hela din rulle kommer du redan vid den fjärde handen att ha oddsen emot dig eftersom du då "inte får ha otur" fyra gånger i rad. Borde skaffa dig ett interface där alla bets mäts i 1/2 BB istället :P. Som du säger så är det svårt att läsa dina motspelare, men som sagt så är vinnande poker ett statistikspel, om du ser att dina motspelare spelar många händer och trycker med marginalla post flop så kan du säkert syna med din KQ, förutsatt att du har rullen för det. För 8 av 10 gånger har din moståndare säker en lägre kung än din och de andra gångerna är det bara att köpa in igen och fortsätta, förutsatt att hela din rulle inte gick åt till synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...