Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nyss börjat lira NL efter en tids FLT. Vill bara ha lite råd från "proffsen"!

Spelar jag rätt eller ska jag folda före floppen??

FullTiltPoker Game #8417605058: Table Ham (deep) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 16:02:09 ET - 2008/10/09

Seat 1: Sight84 ($27.95)

Seat 2: Smartyparty ($19.85)

Seat 3: Knights Table ($33.40)

Seat 4: MrSticker ($24.05)

Seat 5: DemoLajter ($55.90)

Seat 6: maggan67 ($15.85)

Seat 7: san85 ($32.20)

Seat 8: megobean ($18.20)

megobean posts the small blind of $0.10

Sight84 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #7

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DemoLajter Ace of ClubsKing of Clubs

Smartyparty folds

Knights Table folds

MrSticker folds

DemoLajter raises to $0.75

maggan67 folds

san85 has 15 seconds left to act

san85 has requested TIME

san85 raises to $5

megobean folds

Sight84 has 15 seconds left to act

Sight84 folds

DemoLajter raises to $55.90, and is all in

san85 calls $27.20, and is all in

DemoLajter shows Ace of ClubsKing of Clubs

san85 shows Ace of HeartsAce of Spades

Uncalled bet of $23.70 returned to DemoLajter

*** FLOP *** 5 of Spades2 of Hearts7 of Diamonds

*** TURN *** 5 of Spades2 of Hearts7 of DiamondsAce of Diamonds

*** RIVER *** 5 of Spades2 of Hearts7 of DiamondsAce of Diamonds9 of Hearts

DemoLajter shows a pair of Aces

san85 shows three of a kind, Aces

san85 wins the pot ($61.75) with three of a kind, Aces

*** SUMMARY ***

Total pot $64.75 | Rake $3

Board: 5 of Spades2 of Hearts7 of DiamondsAce of Diamonds9 of Hearts

Seat 1: Sight84 (big blind) folded before the Flop

Seat 2: Smartyparty didn't bet (folded)

Seat 3: Knights Table didn't bet (folded)

Seat 4: MrSticker didn't bet (folded)

Seat 5: DemoLajter showed Ace of ClubsKing of Clubs and lost with a pair of Aces

Seat 6: maggan67 didn't bet (folded)

Seat 7: san85 (button) showed Ace of HeartsAce of Spades and won ($61.75) with three of a kind, Aces

Seat 8: megobean (small blind) folded before the Flop

Postad

beror lite på, är han snortight brukar jag syna där för att träffa antingen ess eller kung, annars folda.

Är han ganska lös så spelar du rätt... sen att han har AA händer ibland. Men som standard tror jag det är bäst att bara ta syn och sen se hur floppen visar sig med tanke på att han betar 20bbs så bör han ju ha något överpar/AK.

Postad
beror lite på, är han snortight brukar jag syna där för att träffa antingen ess eller kung, annars folda.

Är han ganska lös så spelar du rätt... sen att han har AA händer ibland. Men som standard tror jag det är bäst att bara ta syn och sen se hur floppen visar sig med tanke på att han betar 20bbs så bör han ju ha något överpar/AK.

Synar vi bara här och missar måste vi vika floppen, träffar vi A eller K kommer vi inte få betalt av QQ, JJ. Med AK vill vi se flopp turn och river och eftersom fi har mindre än 100bb måste vi ställa här.

Postad
Synar vi bara här och missar måste vi vika floppen, träffar vi A eller K kommer vi inte få betalt av QQ, JJ. Med AK vill vi se flopp turn och river och eftersom fi har mindre än 100bb måste vi ställa här.

Räkna igen.

Jag förstår inte varför alla pengarna måste in pre när man sitter med AKs. Varför inte syna Fi's reraise och ta det därifrån? Men visst, kan man inte lägga om man inte träffar kan man lika gärna få in allt pre.

Postad
Räkna igen.

Jag förstår inte varför alla pengarna måste in pre när man sitter med AKs. Varför inte syna Fi's reraise och ta det därifrån? Men visst, kan man inte lägga om man inte träffar kan man lika gärna få in allt pre.

/faceslap

trodde det var 0,25/0,50. :-)

Fi gör en jättestor raise (6,66x). Synar du för att träffa A eller K och viker om du missar? Vad får du betalt av om du träffar? Jag personligen gillar inte att spela AK oop, speciellt inte mot en så stor raise. Syn måste var det sämsta man kan göra här.

Postad
Äckligt dåligt att flatta AKs där.

Tänk igenom det noga nu, lägg upp lite olika senarion, bedöm och uppskatta sannolikheten för dom. Tänk nu igen det igen.

Förklara gärna varför det så dåligt att syna pre. Jag har tänkt igenom det flera ggr men förstår ändå inte. Jag hittar inte mycket som vi leder över med tanke på Fi's reraise och varför trycka in pengarna när vi ligger under?

Postad
Förklara gärna varför det så dåligt att syna pre. Jag har tänkt igenom det flera ggr men förstår ändå inte. Jag hittar inte mycket som vi leder över med tanke på Fi's reraise och varför trycka in pengarna när vi ligger under?

Tror du han 3betar bara AK, JJ+?

Tror du inte att vi har någon FE?