DemoLajter Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Nyss börjat lira NL efter en tids FLT. Vill bara ha lite råd från "proffsen"! Spelar jag rätt eller ska jag folda före floppen?? FullTiltPoker Game #8417605058: Table Ham (deep) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 16:02:09 ET - 2008/10/09 Seat 1: Sight84 ($27.95) Seat 2: Smartyparty ($19.85) Seat 3: Knights Table ($33.40) Seat 4: MrSticker ($24.05) Seat 5: DemoLajter ($55.90) Seat 6: maggan67 ($15.85) Seat 7: san85 ($32.20) Seat 8: megobean ($18.20) megobean posts the small blind of $0.10 Sight84 posts the big blind of $0.25 The button is in seat #7 *** HOLE CARDS *** Dealt to DemoLajter Smartyparty folds Knights Table folds MrSticker folds DemoLajter raises to $0.75 maggan67 folds san85 has 15 seconds left to act san85 has requested TIME san85 raises to $5 megobean folds Sight84 has 15 seconds left to act Sight84 folds DemoLajter raises to $55.90, and is all in san85 calls $27.20, and is all in DemoLajter shows san85 shows Uncalled bet of $23.70 returned to DemoLajter *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** DemoLajter shows a pair of Aces san85 shows three of a kind, Aces san85 wins the pot ($61.75) with three of a kind, Aces *** SUMMARY *** Total pot $64.75 | Rake $3 Board: Seat 1: Sight84 (big blind) folded before the Flop Seat 2: Smartyparty didn't bet (folded) Seat 3: Knights Table didn't bet (folded) Seat 4: MrSticker didn't bet (folded) Seat 5: DemoLajter showed and lost with a pair of Aces Seat 6: maggan67 didn't bet (folded) Seat 7: san85 (button) showed and won ($61.75) with three of a kind, Aces Seat 8: megobean (small blind) folded before the Flop Citera
sTARVIN89 Postad 9 Oktober , 2008 Rapport Postad 9 Oktober , 2008 beror lite på, är han snortight brukar jag syna där för att träffa antingen ess eller kung, annars folda. Är han ganska lös så spelar du rätt... sen att han har AA händer ibland. Men som standard tror jag det är bäst att bara ta syn och sen se hur floppen visar sig med tanke på att han betar 20bbs så bör han ju ha något överpar/AK. Citera
handmadegod Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 beror lite på, är han snortight brukar jag syna där för att träffa antingen ess eller kung, annars folda. Är han ganska lös så spelar du rätt... sen att han har AA händer ibland. Men som standard tror jag det är bäst att bara ta syn och sen se hur floppen visar sig med tanke på att han betar 20bbs så bör han ju ha något överpar/AK. Synar vi bara här och missar måste vi vika floppen, träffar vi A eller K kommer vi inte få betalt av QQ, JJ. Med AK vill vi se flopp turn och river och eftersom fi har mindre än 100bb måste vi ställa här. Citera
Snabelguy Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Synar vi bara här och missar måste vi vika floppen, träffar vi A eller K kommer vi inte få betalt av QQ, JJ. Med AK vill vi se flopp turn och river och eftersom fi har mindre än 100bb måste vi ställa här. Räkna igen. Jag förstår inte varför alla pengarna måste in pre när man sitter med AKs. Varför inte syna Fi's reraise och ta det därifrån? Men visst, kan man inte lägga om man inte träffar kan man lika gärna få in allt pre. Citera
Rebonius Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Äckligt dåligt att flatta AKs där. Tänk igenom det noga nu, lägg upp lite olika senarion, bedöm och uppskatta sannolikheten för dom. Tänk nu igen det igen. Citera
handmadegod Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Räkna igen. Jag förstår inte varför alla pengarna måste in pre när man sitter med AKs. Varför inte syna Fi's reraise och ta det därifrån? Men visst, kan man inte lägga om man inte träffar kan man lika gärna få in allt pre. /faceslap trodde det var 0,25/0,50. Fi gör en jättestor raise (6,66x). Synar du för att träffa A eller K och viker om du missar? Vad får du betalt av om du träffar? Jag personligen gillar inte att spela AK oop, speciellt inte mot en så stor raise. Syn måste var det sämsta man kan göra här. Citera
Snabelguy Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Äckligt dåligt att flatta AKs där.Tänk igenom det noga nu, lägg upp lite olika senarion, bedöm och uppskatta sannolikheten för dom. Tänk nu igen det igen. Förklara gärna varför det så dåligt att syna pre. Jag har tänkt igenom det flera ggr men förstår ändå inte. Jag hittar inte mycket som vi leder över med tanke på Fi's reraise och varför trycka in pengarna när vi ligger under? Citera
Rebonius Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Förklara gärna varför det så dåligt att syna pre. Jag har tänkt igenom det flera ggr men förstår ändå inte. Jag hittar inte mycket som vi leder över med tanke på Fi's reraise och varför trycka in pengarna när vi ligger under? Tror du han 3betar bara AK, JJ+? Tror du inte att vi har någon FE? Citera
DemoLajter Postad 10 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2008 Ett betydligt lättare beslut på FLT... men men, anser mej själv ha spelat rätt. Möjligen fold då men känns inte rätt de heller tackar iaf för alla svar. återkommer säkert snart med nya händer Citera
Playboy Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 All-In utan read. Går att folda vid eventuell read. Syn är sämst. Ifall vi synar träffar vi oftast inte floppen - och de gånger vi träffar får vi inte betalt av sämre hand. Citera
AdslVerbe Postad 10 Oktober , 2008 Rapport Postad 10 Oktober , 2008 AK är väl oftast som mest profitabel just preflopp? Därför vill man ju få in allt just där. Då får vi ju dessutom turn och river "gratis" så att säga utan att behöva ta svåra beslut. Tänker jag dumt? Citera
Recommended Posts