kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Så min fråga... Finns det motståndare det är rätt att folda KK preflop HU? Notera 400bbs deep. Fi 3 bettar 35% men har bara 4 bettat några få ggr på 450 händer och jag har bara 4bettat 2 ggr innan denna och han har foldat och synat en gång då. Han är ganska galen overall men vet ändå vad han gör känns det som. Och eftersom jag tar upp frågan har han självklart AA denna gången vilket det verkligen kändes som men valde att trycka ändå i hopp om att han hade AK/QQ. Lite vägledning tack:-) Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $1(BB) Replayer Game#8401972569 ($437) Hero ($402) Dealt to Hero K:club:K:spade: Hero raises to $3, Macht unt Rebel raises to $13, Hero raises to $35, Macht unt Rebel raises to $105, Hero raises to $402, call, FLOP ($804) J:diamond:6:diamond:T:club: TURN ($804) J:diamond:6:diamond:T:club:7:club: RIVER ($804) J:diamond:6:diamond:T:club:7:club:6:spade: Macht unt Rebel shows A:diamond:A:club: (Flop 90.8%, Turn 95.5%) Hero shows K:club:K:spade: (Flop 9.2%, Turn 4.5%) Macht unt Rebel wins $804 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Tror du vet svaret på den frågan själv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 nej alltså detta är inte whine, eftersom vi är såpass djupa så känns det som att det inte skulle va helt fel att folda KK där men ändå fel. Vettefan alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
turebz Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Det sved? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IBetUFold Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Heter du Glimne i efternamn går det kanske att folda. Annars in med keramiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 seriöst... vafan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Hmm jag har nog ett normalt efternamn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hittapengarna Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Såhär då.. Även fast hela forumet skulle svara " Ja där måste du kunna lägga KK " så hade du nästa gång det här händer, aldrig foldat ändå. Så som tidigare sagt, du vet svaret själv så lägg ner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 lol varför gick du all in 400bb djup med KK??? syna och försök pricka K ist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 ok, så syna och hoppas på A-fri flopp eller set? Är verkligen inte van att spela så djupt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 lol varför gick du all in 400bb djup med KK??? syna och försök pricka K ist lol lvl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 alltså nu är min tiltade hjärna förvirrad:shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Du kan alldrig folda KK pre hu i alla fall inte 400bb djupt 400bb är ju ingenting i en hu match. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Chansen att du får KK vs AA HU är ca 1/40000 om jag inte räknat helt åt helvete. Det borde väll säga allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 klart du kan..beror väl på hur matchen gått om han vart riktigt nitig så kan man folda 400BB djupt. Mot okänd så får man bita ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 klart du kan..beror väl på hur matchen gått om han vart riktigt nitig så kan man folda 400BB djupt. Mot okänd så får man bita ihop. What!? Ok om han inte har 3betat en enda gång på några k händer kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kensoi Postad 8 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 ok låter bra då, motståndaren var verkligen inte nitig vad gällde 3bettande men ganska nittig vad gäller 4bettande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Chansen att du får KK vs AA HU är ca 1/40000 om jag inte räknat helt åt helvete.Det borde väll säga allt. OT, men... varje gång du hittar KK så är chansen ungefär 1/200 att din HU-fi har hittat AA i samma hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Behöver man ens posta en sådan hand? Om ni blir så rädda med 200bb. Be då motståndarn om att komma in på ett nytt bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 OT, men... varje gång du hittar KK så är chansen ungefär 1/200 att din HU-fi har hittat AA i samma hand. Ja men Att du får KK VS AA inträffar en gång på 40k händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
greywolf Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 What!? Ok om han inte har 3betat en enda gång på några k händer kanske. mm ja något sådant..klart man stoppar in i varje normal match så det finns ju liksom inget att diskutera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Ja men Att du får KK VS AA inträffar en gång på 40k händer. Jomenvisst. Fast det är ju inget man behöver fundera på utom just när man faktiskt har KK, och då har den andre AA var 200:e gång. Fast det är roligare att kunna konstatera att den andre har KK var 200:e gång när man själv har AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
plzgogame Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 Macht unt Rebel shows AA (Flop 90.8%, Turn 95.5%) Haha ägd, hade foldat dirreN pre där!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 lol lvl? vem levlar vem i tråden egentligen... Chansen att du får KK vs AA HU är ca 1/40000 om jag inte räknat helt åt helvete.Det borde väll säga allt. bra lemma du använder i din deduktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 8 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2008 lol trodde jag skulle hitta en tråd jag kunde hjälpa till i men nopp. shipppppit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts