Gå till innehåll

PF.nu-representant i Robinson 2009?


sexyterran

Recommended Posts

Tja

 

Såg att TV4 söker Robinsondeltagare till sin nya satsning. Direkt fick jag idén, hur soft vore det inte att få en pf-representant med?

 

Så nu tycker jag vi alla går in på deras hemsida och anmäler oss :)

 

Levling, ljug och allmänt förstörande uppmanas och uppmuntras.

 

http://www.tv4.se/1.656011/sok_till_robinson_2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol, nu har jag sökt. Shit, vad händer om man kommer med? Jag räknar med att jag kan leva på mitt bukfett i ett par månader eller så. Räcker det tro?

 

Som lite kuriosa kan jag meddela att jag kom riktigt långt i antagningarna till den andra säsongen av Riket där min kära svägerska hade skickat in en ansökan för min räkning på skoj. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omlol hahaha

 

Levling, ljug och allmänt förstörande uppmanas och uppmuntras.

http://www.tv4.se/1.656011/sok_till_robinson_2009

Varför får jag känslan av att jag skulle passa perfekt?

 

 

För du inte får vara med i Wild Kids längre?

 

oh snap!

 

Det vore kul att skicka den där bedragarRobban.

 

+1

 

Cds!!!

 

+1

 

"Ge mig 3 kokosnötter så skickar jag 3 kokosnötter till dig i morgon"

 

 

"Som personlig sak har jag med mig 30 smirnoff ice"

 

oh snap!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är egentligen bra att ha med sig som personlig sak? Det finns ju några vägar att gå om man säger så. Antingen kan man ju ha med sig någon hygienartikel typ tandborste, rakhyvel eller tvål. Det är grymt stridsvärdeshöjande när det väl gäller.

Å andra sidan kan man ju köra på något matanskaffningsredskap. Fiskenät, jaktgevär, slangbella osv.

 

En tredje väg att gå är ju byggnadsmaterial. Rep, murbruk, whatever.

 

Alternativ fyra är ren lyx. En flaska whiskey eller en säck billys pizza.

 

Ett femte alternativ är att ta med sig en kortlek så att man kan spela till sig de andra deltagarnas personliga saker. Men då måste man räkna med varians och att man antagligen blir utröstad direkt om man har alla de andras grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är egentligen bra att ha med sig som personlig sak? Det finns ju några vägar att gå om man säger så. Antingen kan man ju ha med sig någon hygienartikel typ tandborste, rakhyvel eller tvål. Det är grymt stridsvärdeshöjande när det väl gäller.

Å andra sidan kan man ju köra på något matanskaffningsredskap. Fiskenät, jaktgevär, slangbella osv.

 

En tredje väg att gå är ju byggnadsmaterial. Rep, murbruk, whatever.

 

Alternativ fyra är ren lyx. En flaska whiskey eller en säck billys pizza.

 

Ett femte alternativ är att ta med sig en kortlek så att man kan spela till sig de andra deltagarnas personliga saker. Men då måste man räkna med varians och att man antagligen blir utröstad direkt om man har alla de andras grejer...

 

Om du kommer med så tycker jag du ska ta med dig 25 kg murbruk. Låter som en kanonidé.

 

En säck Billys pizza däremot blir nog inte så gott efter en stund i värmen. Om du inte asar med dig en frys också förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kommer med så tycker jag du ska ta med dig 25 kg murbruk. Låter som en kanonidé.

 

En säck Billys pizza däremot blir nog inte så gott efter en stund i värmen. Om du inte asar med dig en frys också förstås.

 

Jo, det har du ju rätt i. Mat överlag känns ganska meningslöst. 25 kg pasta eller ris då? Det lär ju hålla sig? Eller en gris som man slaktar på plats? Eller varför inte en oxe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag inte riktigt fattar är varför smala deltagare inte bulkar mer inför programmet.

 

Efter sjutusen säsonger borde det ju inte direkt komma som en överraskning att man får leva i svält, och om man inte redan är tjock borde det ju vara läge att bli det. Är ju inte heller direkt svårt att från och med antagningsbesked köra pizza och glass varje dag så man får några kg extrafett att ta energi från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det har du ju rätt i. Mat överlag känns ganska meningslöst. 25 kg pasta eller ris då? Det lär ju hålla sig? Eller en gris som man slaktar på plats? Eller varför inte en oxe?

 

En gris hade ju varit perfekt. Snacka om att bli populär bland de andra deltagarna när du bjuder på helstekt gris efter en veckas svält. =)

 

Annars hade väl en bärbar dator med en fin internetlösning (och ett jävla bra batteri). Kan vara lite lurigt att lösa i ö-världen men nån sorts satelitlösning ska väl gå att ordna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...