skaz Postad 11 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2008 Såg att vi hamnade på samma bord en stund under kvällen Hur många bord kör du? Aa, märkte det. Tror dock att vi inte hamna i ngn pott mot varandra. Jag spelar 4 bord åt ggn, hatar överlapp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 11 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2008 Lirat klart för dagen, slutade på -$150. Går riktigt segt. Börjar varje session med att dippa 5-6 inköp för att sen jobba igen det. Fortsätter att ligga under evet, 1,5 inköp idag. Ska kolla igenom alla serier som kom nu, sen sova. Slänger upp lite händer från dagen också. Ok spelad? Fi spelar väldigt straightforward tagish typ 20/18. No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com MP ($420.40) Hero (Button) ($401.55) SB ($198) BB ($126) UTG ($92.10) Preflop: Hero is Button with A, Q 1 fold, MP raises $8, Hero raises $27, 2 folds, MP calls $19 Flop: ($57) J, 6, 3(2 players) MP checks, Hero bets $38, MP calls $38 Turn: ($133) 3(2 players) MP checks, Hero bets $101 Sätter FI på en squeeze, har isolerat FI2 väldigt mkt. Endast spew att pusha? Räknar med att han foldar allt utom nuts. Tror hans 3betsrange är vääldigt bred här. FI = standard reg. No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com SB ($198) BB ($200) UTG ($179) Hero (MP) ($479.05) Button ($192) Preflop: Hero is MP with Q, A UTG calls $2, Hero raises $7, Button calls $7, SB calls $6, BB raises $35, UTG calls $35, Hero raises $472.05 (All-In) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Som spelad i hand 1 är du väl i princip tvungen att pusha turn/river?, om inte redan ge upp på floppen. Tycker inte det är spew, men oftast får man ju syn på turn, vad ska han syna flop med för att sen folda turn? AK möjligen, sen finns ju alla mellanpar. Vene, personligen är jag dålig i såna där situationer men hade jag spelat som dig hade jag nog pushat turn och gett upp river... tror inte det är rätt linje dock. Hand 2, tror han kan syna med AK i såna här lägen då han vet hur du tänker. Återigen ett läge där jag inte tycker det är spew, utan mer readsbaserat. Har du sett han göra många moves tidigare och han är ganska light är det faktiskt ett bra move. Men frågan är om det inte är mer effektivt att fyrbeta nånstans runt 120$, då det får effekten av ett "lockbet" som många gör med AA/KK. Visserligen är man comittad oavsett då hans stack är 200$, slår han om är man ju tvungen att syna, synar han så trycker man flop och kanske kan han hitta fold? Bara mina tankar, kanske inte är dem bästa råden osv men alltid kul att tömma hjärnan . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Hand 1: Vet inte riktigt vad du sätter han på för range. Floppsyn kan ju betyda 77-TT, vilket jag tror du sätter honom på eftersom du betar turn? Kan även betyda nuts, vilket du säkert lär få veta genom hans action på turn. Denna situation är nog ganska readbaserad. Anser du att han kan syna light preflop så är det nog okej att skjuta turn igen (med 200bb stackar) även om jag inte skulle göra det allt för ofta. Hand 2: Gillar nog en 4bet till runt $100 och synar en 5betpush istället för att trycka allt direkt. Dels för att det ser starkare ut och kan nog får en sqeeuze som du sätter honom på att folda ganska många händer. Shovar han ligger du nog under ganska ofta, men har svårt att se att du kan folda den då. Du väljer om du vill spela för stack eller inte när du väljer att raisa/folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 12 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2008 Som spelad i hand 1 är du väl i princip tvungen att pusha turn/river?, om inte redan ge upp på floppen. Tycker inte det är spew, men oftast får man ju syn på turn, vad ska han syna flop med för att sen folda turn? AK möjligen, sen finns ju alla mellanpar. Vene, personligen är jag dålig i såna där situationer men hade jag spelat som dig hade jag nog pushat turn och gett upp river... tror inte det är rätt linje dock. Hand 2, tror han kan syna med AK i såna här lägen då han vet hur du tänker. Återigen ett läge där jag inte tycker det är spew, utan mer readsbaserat. Har du sett han göra många moves tidigare och han är ganska light är det faktiskt ett bra move. Men frågan är om det inte är mer effektivt att fyrbeta nånstans runt 120$, då det får effekten av ett "lockbet" som många gör med AA/KK. Visserligen är man comittad oavsett då hans stack är 200$, slår han om är man ju tvungen att syna, synar han så trycker man flop och kanske kan han hitta fold? Bara mina tankar, kanske inte är dem bästa råden osv men alltid kul att tömma hjärnan . Vi är 200bb deep i första handen. Tror inte att det är endast AK som jag får att folda här, hans range är rätt bred. Tror även jag kan pusha bort en del händer, då jag tycker att min linje ser ut som nuts. Hand 2 så synar han nog alltid med AK. Annars har jag fått väldigt fel uppfattning om FI. Däremot tror jag att hans squeezerange är väldigt mkt bredare än KK+/AKs. Skulle nog tippa att han squeezar typ 88+, AJs+ o en del SC. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Ah stämmer nog som du säger i hand1 angående turnpush, du spelar ju som AA/KK så visst kan många fler händer än AK folda, men precis som Jgrande säger är det ett spel man inte vill göra alltför ofta då det händer att mellanpar synar ner och sätter dig på just den handen du har. Har gjort detta många gånger på NL100 där jag synar/shovear turn med mellanparet och får syn av AK och ibland har det hänt att fi foldar. Ibland får man syn av AA/KK, handen är ju en standard situation man hamnar i när man 3-betar och spelar AK/AQ som nuts. Men inget man bör göra för ofta som sagt... . Angående hand 2, om du är medveten om att hans range är så bred är det ju verkligen inget spew i ditt spel. Sen om man hellre bör 4beta för att gardera sig eller om man ska instashovea kan vara intressant . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Ah stämmer nog som du säger i hand1 angående turnpush, du spelar ju som AA/KK så visst kan många fler händer än AK folda, men precis som Jgrande säger är det ett spel man inte vill göra alltför ofta då det händer att mellanpar synar ner och sätter dig på just den handen du har. Har gjort detta många gånger på NL100 där jag synar/shovear turn med mellanparet och får syn av AK och ibland har det hänt att fi foldar. Ibland får man syn av AA/KK, handen är ju en standard situation man hamnar i när man 3-betar och spelar AK/AQ som nuts. Men inget man bör göra för ofta som sagt... . lol, läs om gör rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 12 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2008 Wee. Lyckades kliva upp 9 imorse. Käkade frukost och tvättade. Hade egentligen tänkt fara och träna men hade inte något val när jag märkte att jag i princip inte hade några rena underkläder. Tilt också på att de inte fixat ena tvättmaskinen som pajade för typ 3 veckor sen. Ska fixa lunch nu, sen fara och träna. Kommer göra ett nytt försök att spela in en video senare idag. Hoppas det funkar denna ggn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 12 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2008 Går mot ännu en backdag. Har väl egentligen sprungit okej, dragit ut ngn spelare, blivit utdragen av en annan. Har dock spelat ganska många potter riktigt dåligt, vilket har kostat. Ska kika igenom videon efter sessionen för att se efter vad som går snett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Wee. Lyckades kliva upp 9 imorse. Käkade frukost och tvättade. Hade egentligen tänkt fara och träna men hade inte något val när jag märkte att jag i princip inte hade några rena underkläder. Tilt också på att de inte fixat ena tvättmaskinen som pajade för typ 3 veckor sen. Ska fixa lunch nu, sen fara och träna. Kommer göra ett nytt försök att spela in en video senare idag. Hoppas det funkar denna ggn. haha, wp! jag ska göra ett försök imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 12 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2008 Går rätt dåligt nu, slutar runt 6 inköp ner. Inte så farligt, är väl en eller två händer som jag är missnöjd med. Ska skära ner på grinden nu ett tag. Känner att jag blivit lite spewig sen jag lirade NL400, måste verkligen få bort det. Svårt att få gröna dagar när man spewar samtidigt som man springer dåligt. Kollade igenom händerna nu, ser att jag har tre händer som är väldigt onödiga. Slänger upp dom som straff. Kanske slutar upp med dessa spel om jag får skämmas lite. Får ta och skärpa mig nu så att månaden får en chans att sluta plus. No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com UTG ($264.50) MP ($228.90) Button ($688.75) SB ($186) Hero (BB) ($199.20) Preflop: Hero is BB with 5, 4 2 folds, Button calls $2, 1 fold, Hero raises $6, Button calls $6 Flop: ($17) 7, Q, Q(2 players) Hero bets $13, Button calls $13 Turn: ($43) 6(2 players) Hero bets $32, Button raises $125, Hero raises $146.20 (All-In), Button calls $53.20 River: ($399.40) 7(2 players, 1 all-in) Total pot: $399.40 Results in white below: Button had J, Q (full house, Queens over sevens). Hero had 5, 4 (two pair, Queens and sevens). Outcome: Button won $396.40 _______________________________ No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (Button) ($461.15) SB ($192.30) BB ($220) UTG ($158.85) Preflop: Hero is Button with 7, 10 1 fold, Hero raises $7, BB raises $24, Hero calls $19 Flop: ($53) 3, 10, 4(3 players) BB bets $31, Hero calls $31 Turn: ($115) J(3 players) BB bets $163 (All-In), Hero calls $163 River: ($441) 9(3 players, 1 all-in) Total pot: $441 Results in white below: Hero had 7, 10 (one pair, tens). SB didn't show BB had A, A (one pair, Aces). Outcome: BB won $439 _______________________________ No-Limit Hold'em, $2.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Hero (SB) ($228.75) BB ($200.95) UTG ($225.70) Button ($36.10) Preflop: Hero is SB with 9, J UTG raises $8, Button calls $8, Hero calls $7, BB calls $6 Flop: ($32) 5, 10, Q(4 players) Hero checks, BB bets $12, UTG raises $34, 1 fold, Hero calls $34, BB calls $22 Turn: ($134) 3(3 players) Hero checks, BB checks, UTG bets $54, Hero raises $186.75 (All-In), 1 fold, UTG calls $129.70 (All-In) River: ($501.40) 3(2 players, 2 all-in) Total pot: $501.40 Results in white below: Hero had 9, J (one pair, threes). UTG had K, K (two pair, Kings and threes). Outcome: UTG won $499.40 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 13 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 November , 2008 Har två dagar irad nu där jag klivit upp kl9. Känns bra, hoppas bara att jag kan hålla i det här. Grindade lite nu på eftermiddagen och slutade 2 inköp upp. Lirade på Party. Värdet var väl inte det bästa, men fanns en del donatorer. Kommer nog ha den som andrasajt. Blir ingen mer poker ikväll. Ska iväg till en polare nu och käka, gås. Har aldrig käkat det förut, hoppas det är gott. Denna hand var riktigt skön, var mot en galen tysk. No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com MP ($356.20) CO ($326.87) Button ($471.37) Hero (SB) ($201) BB ($205) UTG ($161) Preflop: Hero is SB with 10, 10 4 folds, Hero raises $7, MP raises $24, Hero raises $58, MP raises $330.20 (All-In), Hero calls $135 (All-In) Flop: ($402) 7, Q, 2(2 players, 2 all-in) Turn: ($402) K(2 players, 2 all-in) River: ($402) 8(2 players, 2 all-in) Total pot: $402 Results in white below: Hero had 10, 10 (one pair, tens). MP had 3, 3 (one pair, threes). Outcome: Hero won $399 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 16 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2008 Varit rätt inaktiv här i några dagar nu. Har inte spelat så mycket, men har iaf lyckats plussa litegrann. Sett en del sport ihelgen, måste säga att Zlatan var grym igår. Gjorde i princip vad han ville i andra halvlek. Sjuka mål också. Trevligt också att Welbeck fick göra ett snyggt mål i PL-debuten för United. Ikväll blir det nog inget CG, men kommer köra lite MTTs. Har reggat mig för Warmup och 300k @ Party. Tänker nog spela 1-2 st till men vet inte vilka än. Står mellan Big deal, 100k EVP, Boss-turren eller Primas 175k. Får se vilken/vilka jag väljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 16 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2008 Dagens schema: 18.45 300k Party $215 18.45 Sunday Warmup $215 20.00 FTOPS #24 $129 21.00 100k Ongame $108+1r Ska iväg på ICA nu och handla innan alla turrar startar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 16 November , 2008 Rapport Share Postad 16 November , 2008 lol, läs om gör rätt "Jgrande säger är det ett spel man inte vill göra alltför ofta" "även om jag inte skulle göra det allt för ofta" Hmm... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 16 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2008 Kallt.. Bustade allt, -$900. Lirade även B2Bs 25k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 16 November , 2008 Rapport Share Postad 16 November , 2008 "Jgrande säger är det ett spel man inte vill göra alltför ofta" "även om jag inte skulle göra det allt för ofta" Hmm... Pushar du 300$ på turn eller? Det jag syftade på är att vi är 200bb deep vilket både jag och skaz nämnde både en och två gånger Inte att det är ett spel jag inte skulle göra allt för ofta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 16 November , 2008 Rapport Share Postad 16 November , 2008 Kallt skaz, bara ta nya tag. Hehe JGrande, sry, nu hänger jag med iallafall . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 16 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2008 Satte mig ner på Party och lirade lite CG. Slutade 4 inköp upp, så är bara -$100 för dagen. Skönt att få ta igen. Spelar vi river annorlunda här? Unknown FI. No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com MP ($211) CO ($316.80) Hero (Button) ($690.59) SB ($252.50) BB ($365.22) UTG ($200) Preflop: Hero is Button with A, A 1 fold, UTG (poster) checks, 1 fold, Hero raises $8, 2 folds, UTG (poster) calls $6 Flop: ($20) 5, 9, 8(2 players) UTG checks, Hero bets $15, UTG calls $15 Turn: ($50) A(2 players) UTG checks, Hero bets $38, UTG calls $38 River: ($126) 6(2 players) UTG checks, Hero bets $72, UTG raises $138 (All-In), Hero calls $66 Total pot: $402 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 16 November , 2008 Rapport Share Postad 16 November , 2008 Kallt skaz, bara ta nya tag. Hehe JGrande, sry, nu hänger jag med iallafall . Ingen fara, ville bara påpeka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2008 Åh, har så kass dygnsrytm nu. Varit uppe till 5-6 de senaste 3-4 dagarna, vilket har lett till att jag sover till 13. Gjorde ett helhjärtat försök imorse att kliva upp 9 för att fara och träna. Märkte dock att det var en dum idé när jag hade tagit på mig t-shirten bak och fram och träningsbyxorna ut och in så gick och la mig igen. För att förbättra mitt samvete hade jag tänkt att grinda igenom några Cardrunners-filmer. Har inte sett en film därifrån på typ en månad, så är nog dags att kolla igenom några. Verkade finnas en del nya intressanta serier. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2008 Såg nyss Dexter och Entourage, tycker att sistnämnda har tappat väldigt mkt. Inte alls lika sevärt som förut. Däremot håller Dexter samma klass som tidigare säsonger. Dagens avsnitt var riktigt bra. Ska grinda lite nu fram tills Boston Tea Party börjar, återkommer med händer efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 17 November , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2008 Spelar verkligen denna hand fel på alla gator. Känns som ett bra läge för donk om jag nu synar PF? No-Limit Hold'em, $2.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flow SB ($217.15) Hero (BB) ($426.95) UTG ($201.80) MP ($172) CO ($200) Button ($289) Preflop: Hero is BB with A, Q 1 fold, CO raises $8, SB calls $8, Button calls $8, 1 fold, Hero calls $6 Flop: ($33) 2, Q, 3(4 players) Hero checks, CO bets $20, 2 folds, Hero calls $20 Turn: ($73) 9(2 players) Hero checks, CO checks River: ($73) A(2 players) Hero bets $50, CO raises $133, Hero folds Total pot: $173 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JGrande Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 3betar nog pre. Som spelat donkar jag nog turn iaf, sedan synar river ganska ofta ofta även om hans raise skriker nuts. Fold är nog inte fel på river, men känns som felet görs tidigare i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tordi Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 här måste väl vara guldläge att squeeza pre? Stackar nog av pre också om jag inte har någon speciell read... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts