Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dök in här eftersom du är en FBare. :)

Hoppas jag hinner kika mer sedan. Men typ en minut in slänger du A7o vid rundfold på knappen samtidigt som du på andra bordet väljer att höja A6o från SB vid rundold. Kan vara en hint om en lucka; blindsteals från knappen äger och skräp från sb suger. A6 skapar typ inget och har bara en viss SDW tack vare highcard, så den vill du nog inte spela OP.

EDIT: Ah, samma grej typ 4.40 in, men då blev du straffad. ;P

Postad

vika A6o på sb först in är ett misstag. för att testa det kan ni ju fundera på hur man skulle kunna exploatera det och räkna på värdet för A6o mot en sådan strategi. tvivlar på att ni hittar någon regular på nivån som gör det och tvivlar på att fiskarna lyckas göra det....

Postad
vika A6o på sb först in är ett misstag. för att testa det kan ni ju fundera på hur man skulle kunna exploatera det och räkna på värdet för A6o mot en sådan strategi. tvivlar på att ni hittar någon regular på nivån som gör det och tvivlar på att fiskarna lyckas göra det....
Ok, då får du gärna förklara för mig hur du spelar A6o på floppen OP mot en lös spelare (typ alla är lösa i BvB); vilka floppar pushar du exempelvis? A6x? 66x? Hurra, vad många händer vi gör.

Ska du öppna med A6o i sb är det lika bra att öppna anytwo i sb, eftersom A6o ligger fruktansvärt långt ner i rangen. Den sdw som finns i highcardet vs Kx/Qx eller whatever är skapligt orelevant eftersom du ändå inte vill shova A6-high. Jag personligen exploitar spelare som har starkare öppningsrange än så i sb.

Postad
Ok, då får du gärna förklara för mig hur du spelar A6o på floppen OP mot en lös spelare (typ alla är lösa i BvB); vilka floppar pushar du exempelvis? A6x? 66x? Hurra, vad många händer vi gör.

Ska du öppna med A6o i sb är det lika bra att öppna anytwo i sb, eftersom A6o ligger fruktansvärt långt ner i rangen. Den sdw som finns i highcardet vs Kx/Qx eller whatever är skapligt orelevant eftersom du ändå inte vill shova A6-high. Jag personligen exploitar spelare som har starkare öppningsrange än så i sb.

Vad i helvete snackar du om?

Edit: Vad är det för snack om att pusha på flopen? Vadå shova A6hög.

Är det en levling så garderar jag mig och säger nvm.

Postad

88 från bb höj pre.

öpna a7 från knapp.

Inte helt fel att isolera limparen från utg+1 med 87s

Jag betar t2 floppat tp.

Har ingenting emot att sätta upp det till 1,5x pot från sb med k7s i limpad pot call och fold är såklart ok också.

Beta 97s på turn när fd dyker up.

Viker ofta qjof utg.

56s utg öpnar nästan alltid.

Orkar inte kolla mer.

Postad
Jag personligen exploitar spelare som har starkare öppningsrange än så i sb.

hur exploaterar du spelare som höjer A6o och bättre händer i sb? ge ranger vilka händer du synar och raisar ska vi se hur mycket automoney a6o gör...

Postad
hur exploaterar du spelare som höjer A6o och bättre händer i sb? ge ranger vilka händer du synar och raisar ska vi se hur mycket automoney a6o gör...
Om SB spelar skräp som A6o innebär det att han spelar nästan allt, vilket märks rätt fort, och jag kommer syna/höja det mesta. Ärligt talat är jag jävligt light i BB från första början eftersom dom flesta motståndare spelar för tunnt och kasst i SB.

Problemet när du höjer A6o i SB är att du omöjligt kan ha en plan för att hantera handvärdet - för ditt handvärde är värdelöst. Jag kan inte säga att du aldrig har en plan för handen, eftersom du skulle kunna ha en anytwo-aproach och leva mest på FE, men då snackar vi alltså anytwo och påtalar inte att det är något specielt med A6o.

Ett par scenarion med A6o BvB där vi utgår från handvärde.

Ni båda har 150 bb.

1) Du höjer 3.5bb. Fi 3betar till 9bb. Du måste folda ditt skräp.

2) Du höjer 3.5bb. Fi synar.

2a) Floppen kommer AT8. En riktigt bra flopp för dig eftersom du hittar toppar, men det spelar ingen roll för ditt handvärde är fortfarande kasst. Du har SDW, ja, men noll potential och vill inte gå till krig.

2b) Floppen kommer 236. Ännu en lysande flopp. Dags att gå broke för 150bb? Knappast va, eller?

2c) Du missar floppen

BB kan sitta på shit som 34s och göra en bra vinst på att ändå syna dig varje gång och sätta press på alla floppar som verkar missat dig, eller gett honom någon form av potential ens med backdoors+gutshot och grejer. Eftersom du i praktiken spelar anytwo innebär det att ni båda i princip gör det i erat BvB och då kommer BB fullkomligt krossa SB tackvare positionen.

Postad

Du skrivar massa bajs, inget konkret. Dina argument saknar stöd i matematik, bara rena spekulationer. Du tror du argumenterar för dins sak när du skriver massa problem som gäller båda spelarna. Ge oss procentsatser eller ranger istället.

Vi höjer 2.5bb till 3bb med rangen 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J8s+,T8s+,97s+,87s,76s,65s,A2o+,K9o+,Q9o+,J9o+,T9o

vilket motsvarar 34.5%. Din uppgift är att göra A6o indifferent eller ge den negativt väntevärde. Vilken range 3betar du och vilken range synar du?

Om SB spelar skräp som A6o innebär det att han spelar nästan allt, vilket märks rätt fort, och jag kommer syna/höja det mesta. Ärligt talat är jag jävligt light i BB från första början eftersom dom flesta motståndare spelar för tunnt och kasst i SB.
Postad
22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J8s+,T8s+,97s+,87s,76s,65s,A2o+,K9o+,Q9o+,J9o+,T9o

Är det verkligen korrekt att spela så tight? Bet sizen verkar liten också. Om du uppskattar positionsfördelen för BB, samt ger lite andra parametrar, kan jag göra en brute-force-simulering. Fast PM i så fall. (Alltså, visst fan spelar man A6o).

Postad
Är det verkligen korrekt att spela så tight? Bet sizen verkar liten också. Om du uppskattar positionsfördelen för BB, samt ger lite andra parametrar, kan jag göra en brute-force-simulering. Fast PM i så fall. (Alltså, visst fan spelar man A6o).

det är en annan fråga. nu ska vi bara utreda om man enkelt kan exploatera en range där A6o ingår(hans påstående), så jag valde en kontinuerlig range ner till A6o och en liten bit till för att undvika att få mothugg på detaljer. hade vi bara spelat TT+,AQ+,A6o blir svaret inte alls lika talande.

Postad
det är en annan fråga. nu ska vi bara utreda om man enkelt kan exploatera en range där A6o ingår(hans påstående), så jag valde en kontinuerlig range ner till A6o och en liten bit till för att undvika att få mothugg på detaljer. hade vi bara spelat TT+,AQ+,A6o blir svaret inte alls lika talande.

NL20 är NL20 av en anledning, brukar du diskutera kvantmekanik med 13-åringar i verkliga livet?

Postad
NL20 är NL20 av en anledning, brukar du diskutera kvantmekanik med 13-åringar i verkliga livet?

nej, men å andra sidan brukar rätt få 13åringar påstå att ljus inte kan vara både en partikel och en vågrörelse.

Postad
@hampulito;

Har ingenting emot att sätta upp det till 1,5x pot från sb med k7s i limpad pot call och fold är såklart ok också.

//Hur ska du ha det? :roll: Vad är rätt med K7s från SB med en del limpers i potten.

Finns inget rätt eller fel, är ju mängder av situationer der det finns flera alternativ detta är ett av dom. jag completar/foldar ibland och trycker upp det till lite över pot andra gånger.

Postad

Trevligt med synpunkter, tycker forumet verkat lite dött tidigare. :)

Du skrivar massa bajs, inget konkret. Dina argument saknar stöd i matematik, bara rena spekulationer. Du tror du argumenterar för dins sak när du skriver massa problem som gäller båda spelarna. Ge oss procentsatser eller ranger istället.

Vi höjer 2.5bb till 3bb med rangen 22+,A2s+,K9s+,Q9s+,J8s+,T8s+,97s+,87s,76s,65s,A2o+,K9o+,Q9o+,J9o+,T9o

vilket motsvarar 34.5%. Din uppgift är att göra A6o indifferent eller ge den negativt väntevärde. Vilken range 3betar du och vilken range synar du?

Nej, att dra en massa ranges vore bajs eftersom du helt missar den poäng jag framför: Att A6 är värdelös. A2-A5 träffar iaf. lite fler backdoors och annat halvstuff. A6 träffar i praktiken nada som är värt att kriga med.

Vad jag menar är att jag hellre spelar 96s, 78o osv från sb än A6 eftersom ditt A är ganska efterblivet framförallt då du kan och kommer reppa A oavsett vilket skräp du sitter på och vill inte direkt besvara eld oavsett om du har Arags eller 9-high.

Att jag undviker mattematik och argumenterar för enkel logic är för att jag inte orkar dra fram mattematiska argument - men avancerad mattematik är heller inte helt vitalt i de områden jag attackerar.

Jag attackerar två av dina punkter:

1) A6o är totalt värdelös i SB (detta kan du dock möjligtvis motbevisa mattematiskt, så gör gärna det om kan)

2) Om SB och BB spelar lika light åker SB på fetdäng. Inte kvantfysik.

Postad
2) Om SB och BB spelar lika light åker SB på fetdäng. Inte kvantfysik.

förutom att sb gör automoney på blindsen med A6o de gånger bb viker. krävs inte direkt högstadiematte för att räkna ut det.

resten av ditt inlägg är ett stort LOL. tyvärr du är för dum för att förstå så jag tänker inte slösa mer tid på dig...