Gå till innehåll

FLT - K8s blir TP med färgdrag, mjölka?

Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $1/2 Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is SB with K :club: 8 :club:

UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO folds, button folds, Hero calls, BB checks

Känns ju som en ganska given syn med K8s i en flervägspott för halva priset.

Flop: K :heart: 4 :club: Q :club: (5 SB) (5 players)

Hero bets, BB folds, UTG folds, UTG+1 folds, Mp2 folds

Normalt sett spelar jag både TP och färgdrag väldigt aggresivt i tidig position på floppen. Men här när man har både och kanske man borde checka för att om möjligt mjölka in mer pengar i potten?

Har lite svårt att bedömma om handen är värd ett slöspel eller i varje fall en checkraise eller om man bara skall betta ut och spela vaniljpoker.

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett spelar jag både TP och färgdrag väldigt aggresivt i tidig position på floppen. Men här när man har både och kanske man borde checka för att om möjligt mjölka in mer pengar i potten?

Har lite svårt att bedömma om handen är värd ett slöspel eller i varje fall en checkraise eller om man bara skall betta ut och spela vaniljpoker.

Gjuten bet på floppen. Du kan inte betta för värde lika enkelt på turn. Att du sedan har TP är trevligt, men din kicker är inte superstark.

Säg att du hade checkat: skulle du tycka att det var bra att sämre händer fick ett gratiskort för att ev. komma ikapp? Skulle du vara beredd att betta ut på turn om A :heart: landade?

Nej, jag tycker du ska vara nöjd med handen.

Länk till kommentar

Varför fundera på checkraise? 1) Du vet inte varifrån betten kommer att komma eller om det överhuvudtaget kommer nåt. Dvs du riskerar att checkas runt. 2) Om knappen bettar, vill du verkligen höja då och riskera att slå ut alla andra? Ja, om potten är stor. Nej, om potten, som i detta fall, är liten. Din hand har sjukt högt pot equity. Du bör med andra ord se till att så mycket pengar som åker in i potten. Med andra ord spelade du, enligt mig, bra genom att betta ut.

Länk till kommentar

Hur går det förresten för dig på Crypto nuförtiden? Jag har för mig att du för ett bra tag sedan nämnde att du gick plus om du räknade in bonusarna, men minus annars. Har det ändrat sig?

Jo det går ganska bra. Har ingen exakt statistik men drar in ungefär 2BB/timme på själva spelet plus bonus. Denna månad så här långt 23 timmar, spel +$60, bonus +$190 på ett ungefär.

Borden är vad jag förstått rejält mycket thightare än många andra 1/2 bord men å andra sidan görs det så sjukt mycket weak/thight misstag post-flop att de ändå är klart lönsamma.

/Bjorn

Länk till kommentar

Svårt att förklara, tar ett exempel:

Limp, Vår kille limpar med K :heart: 4 :heart: MP , knappen höjer, BB synar, limpern synar och vår kille synar.

Flop 4 :club: 9 :heart: A :spade:

Check, Check, vår kille checkar, Button bettar, två folds, vår kille folds.

Att med automatik ge knappen kredit för ett ess här är ett typiskt weak-thight misstag. (Här har han ju dessutom även om knappen har ett ess om inte odds att dra så i alla fall väldigt nära.)

/Bjorn

Länk till kommentar