brolija Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Efter några timmars pokerspelande börjar huvudvärk komma, ögonen känns slitna etc. Antar att fler här har upptäckt detta, och därav skaffat läsglasögon. Vilken styrka är rekommenderat och vart köper jag dom? Ålder:19 Citera
anth Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Efter några timmars pokerspelande börjar huvudvärk komma, ögonen känns slitna etc. Antar att fler här har upptäckt detta, och därav skaffat läsglasögon. Vilken styrka är rekommenderat och vart köper jag dom? Ålder:19 Eh ... det är INTE någon annan spelare som ska rekommendera vilken styrka du ska ha på glasögon, utan en OPTIKER. Gå till närmaste optiker och boka tid för en synundersökning. Det du ska ha brukar kallas för "terminalglasögon". Du kan även kolla vad du har för inställningar på skärmen. Det första jag gör med en ny skärm är att halvera ljusstyrkan och ändra färgerna så att de "passar" mig - men detta skiljer sig från person till person så du får prova dig fram till vad som passar dig. Citera
brolija Postad 29 September , 2008 Författare Rapport Postad 29 September , 2008 Tack för svaret, klart en optiker ska görat, är för trött.. Citera
TotalFarsa Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Ett tips som en kamrat till mig, av sin optiker, var att nån gång i timmen slita ögonen från datorskärmen och titta ut genom fönstret för att ge ögonen en chans att få jobba lite och fokusera på något annat än flimret en meter fråbn näsan. Låter ju inte helt omöjligt att det kan tänkas vara bra... Men som sagt ovan, gå till en optiker. Citera
pixit Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Flimmer från skärmen brukar ofta ge huvudvärk. Om du har en gammaldags tjockskärm så skaffa en ny. Dom platta är mycket bättre för ögonen. Kolla också att bilden är skarp och inte suddig. Citera
Waggho Postad 29 September , 2008 Rapport Postad 29 September , 2008 Läsglasögon är till för människor i åldern ~40+ som börjar få svårt att fokusera på nära håll (som man gör när man läser en bok eller tidning) på grund av att linsen blir stelare med åldern. Citera
Recommended Posts