Gå till innehåll

Familjeparkering?


Jennez

Recommended Posts

Ni har helt missuppfattat allt. (Fan jag som lovade att inte skriva här mera...) Det är inte småbarnsföräldrar som kräver särbehandling. Det är privata näringsidkare som väljer att positivt särbehandla småbarnsföräldrar för att dom är en viktig kundgrupp.

Inte bara det, familjeparkeringar gynnar även alla andra, som slipper få sina bilar repade/skrapade/bucklade osv. Verkligen en win-win om de som inte har småbarn låter bli familjeparkeringarna.

Min bil är redan så ful i lacken att jag skiter i om mina barn tjongar upp dörrarna på era bilar.

 

Du menar alltså att privata näringsidkare, såsom cafe'ägare, positivt särbehandlar alla barnvagnsbehängda lattekärringar för att dessa är bra för affärerna?

Visst fan...

Vem älskar inte att knalla in på ett fik med skrikande smågrisar och gångarna blockerade av barnvagnar. Bra för affärerna. Jojo.

 

Win-win vore ifall kärringarna kunde dricka latte hos varandra.

Alla tjänar på en sån sväng.

 

Ett jävla daltande med föräldrar och småbarn har det blivit.

Inse för en gångs skull att ni inte är unika.

Människor har ploppat ur sig skitungar sen människan uppfanns.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du menar alltså att privata näringsidkare, såsom cafe'ägare, positivt särbehandlar alla barnvagnsbehängda lattekärringar för att dessa är bra för affärerna?

Visst fan...

Vem älskar inte att knalla in på ett fik med skrikande smågrisar och gångarna blockerade av barnvagnar. Bra för affärerna. Jojo.

 

Win-win vore ifall kärringarna kunde dricka latte hos varandra.

Alla tjänar på en sån sväng.

 

Ett jävla daltande med föräldrar och småbarn har det blivit.

Inse för en gångs skull att ni inte är unika.

Människor har ploppat ur sig skitungar sen människan uppfanns.8-)

 

Ett lysande exempel på det måste ju bara vara du :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att privata näringsidkare, såsom cafe'ägare, positivt särbehandlar alla barnvagnsbehängda lattekärringar för att dessa är bra för affärerna?

Visst fan...

Vem älskar inte att knalla in på ett fik med skrikande smågrisar och gångarna blockerade av barnvagnar. Bra för affärerna. Jojo.

 

Win-win vore ifall kärringarna kunde dricka latte hos varandra.

Alla tjänar på en sån sväng.

 

Ett jävla daltande med föräldrar och småbarn har det blivit.

Inse för en gångs skull att ni inte är unika.

Människor har ploppat ur sig skitungar sen människan uppfanns.8-)

Jag har aldrig sett caféer med egna parkeringsplatser och speciellt inte att det ska finnas familjeparkeringar vid caféer.

Personligen går jag aldrig på café. De kärringar du syftar på har oftast så små barn att barnen inte öppnar bildörrarna själva. Jag syftar på lite större barn... 3-12 år ungefär. Men har man bara en liten knodd behöver man öppna dörrarna ganska mycket, för att kunna "benda" in snorvalpen i bilbarnsstolen. Två olika problem alltså.

Det märks att ni inte har så mycket att tänka med ibland ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När mina barn var små så fanns det inga familjeparkeringar. Det funkade, hör och häpna, alldeles utmärkt ändå. Inga bekymmer med varken barnvagnar, barnstolar eller uppsmällda dörrar.

 

Vad är det med folk nuförtiden?

 

Well put Snabelguy. Jag har heller inget minne av familjeparkeringar från när jag var liten. Vågar inte ens tänka på vad som skulle ha hänt om man repade lacken på farsans kärra. Det räckte för att man skulle vara försiktig som fan när man öppnade dörrarna - även som riktigt liten. Fan, petade man ens med fingret på en ruta blev det ju sura miner.

 

Såg förresten en bra sak i säkerhetskontrollen på flygplatsen idag - en separat kö för barnfamiljer! Naturligtvis längst bort i hallen. Det är ju nöten! Fixa en separat för pensionärer som inte fattar att man inte får ha mer än 100 ml vätska med sig också så kanske det kan gå lite smidigt igen när man ska igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man är en eller två personer i hushållet. Varför handlar man på ställen där det finns familjeparkeringar?

 

Ja menar, jaga multipriser och ha sig. Jag förstår att ni och era hundar blir tjocka när ni panikäter upp senaste veckohandlingen. Fan, skärp er! Seven- Eleven finns för er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[/color]

 

Ett lysande exempel på det måste ju bara vara du :roll:

 

Absolut. Jag är nog en av de värre skitungarna som ploppats fram.:-D

 

Men varför ska ungarna med överallt?

Barnvakter kostar inte så mycket för några timmar.

Barnflickor borde väl varje pokerspelare ha råd med.:mrgreen:

 

Nä, fi faan, annat var det på min tid.

Då fick man skaka galler i lekhagen, dagarna i ända.

Polarn satt fast i ett snöre på 1,5 m. Karbinhake i hans lederhosen.

 

Ingen av oss verkar ha tagit någon skada...:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är sympatiskt med familjeparkeringar som är lite extra breda, ingen fara med det. Men till skillnad från handikappparkeringar så finns det ingen anledning att dessa ligger närmast ingången! Antingen åker ungarna vagn, eller så kan de gott knata själva 50 meter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är sympatiskt med familjeparkeringar som är lite extra breda, ingen fara med det. Men till skillnad från handikappparkeringar så finns det ingen anledning att dessa ligger närmast ingången! Antingen åker ungarna vagn, eller så kan de gott knata själva 50 meter.

 

Ungar ska inte med till affären. Basta.

De skapar bara irritation och problem i affärer och andra offentliga inrättningar.

 

Ungar ska vara hemma med barnflickan.

Skaka galler i lekhagen.

Vara fastknutna i sina lederhosen.

 

Familjeparkeringar borde således finnas runt lekparker, Skansen o.d.

Inte kring större affärer. Där har smågrisarna inte att göra.

 

Snorisar kring 6-12 kan gott cykla till GeKås ifall de prompt ska vara där.

:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tycker det helt enkelt borde vara maxvikt på 80 kg för att handla på stormarknader så man slipper höra feta människor klaga på barnfamiljer som nog fan har större problem än den latmask som inte orkar gå några extra meter. ´Som någon sade innan ni har ju seven eleven.

 

Däremot hc-platser kan ju skrotas då med enligt era tankar va fan ska en handikappad ut o köra för finns ju färdtjänst för det.

 

Har även sett att vissa pokersiter erbjuder sina stor rakande kunder extra förmåner som personlig kontakt på siten, hur kan de göra så ? Kan vi inte alla kräva en varsin kontakt då de verkar ju orättvist annars. Det är väl inte företaget som ska bestämma sånt det är väl kunderna ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper argumentet att det är företagets parkering och de bestämmer själva hur fanken de vill disponera ytan. Å andra sidan finns det inga regler som säger att man inte får stå där om man inte har barn. Jag har en sambo, en katt och en hund. Räknas det som en familj?

 

Ibland åker jag bil med gdaily och då behövs det verkligen breda rutor även om vi inte är en familj (än).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl enkelt tänkt av företagen att bilar med barn och barnstolar/barnvagnar skulle få mera yta av de parkeringarna. Sedan om folk vill klaga på det varför klagar ni då på de som har barn ? Är väl bara gå in i butiken ta med ett baseballträ och fråga ägarn hur fan han vilja ha familjeparkeringar. Ni får det att låta som att det är barnfamiljer som hittat på det med FP men så är det ju inte.

 

Klart det är synd om er som måste parkera så jättelångt borta från affären för det e ju FP 100 meter eller så va ? Jag skulle med börja gråta när jag fick gå förbi hela den för att sedan sätta mig i bilen ensam med min lasagne som ska värmas i mikron när jag kommer hem ensam framför dataskärmen o skälla på barnfamiljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...