Gå till innehåll

9/4 - Kommentarer till EPT


gdaily

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Får man Anti-heja också? :twisted: Se till att tomten ifrån Linköping som slog ut mig åker ut fort! :) (kanske svårt att upptäcka honom då det kommer minst 2 tomtar ifrån Linköpingsuttagningen)

 

Mitt bord är supertight:

 

UTG+1 (Min favorittomte) limpar in.

CO (Jag) Efter att nästan varje pott blivit stulen på detta supertajta bord känner jag mig, så här i efterhand, lite övermodig och höjer upp med ATo för att stjäla.

SB (som inte spelat en hand hela turneringen som pågått i 40-45 min) går all in med ett hyfsat överbet, dock rätt att gå all in om han ska spela handen.

BB (som spelat en hand) går också all in med en ungefär lika stor stack!

Limparen synar!! och jag kastar.

 

Gissa händerna!

..

..

..

SB: K9o

BB: KQo

UTG+1: QJo

 

UTG+1 vinner med en fyrfärg i samma färg som mitt A var och slår i nästa hand ut mig genom att först limpa och sedan syna mitt AQ-7BB-allin-bet med sin K7o med argumentet "Nu har jag ju börjat spela den här handen så nu är det väl lika bra att spela klart den". Hans tankgång känns väl såder när han synar 6BB för att vinna 9.5 och bara har 30-35% chans till vinst mot ~90+% av de händer jag kan tänkas gå all in med här. Efter detta har han rätt fet stack och tomtar sig vidare fram till en Stockholmsbiljett.

 

Synd bara att man inte får spela mot dessa nissar varje dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kvalificerade mig till finalen från deltävlingen i Göteborg men fick förhinder så jag kan inte vara med i Stockholm i dag. Vem fick min plats? Blev det femman i Göteborg?

 

Och om min ersättare vinner hoppas jag naturligtvis att jag får hans Empire-keps i bonus ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kvalificerade mig till finalen från deltävlingen i Göteborg men fick förhinder så jag kan inte vara med i Stockholm i dag. Vem fick min plats? Blev det femman i Göteborg?

 

Och om min ersättare vinner hoppas jag naturligtvis att jag får hans Empire-keps i bonus ;)

 

Vi fick fatt i Martin Häggström - Sthlm som kom sexa eller sjua i Göteborg men som bor i Sthlm en halvtimme före start. Han lovar bort sin keps såklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt evenemang på Operaterassen

 

-buffen var nice det som nu blev över efter att QoS plöjt igenom den (QoS sätter sig ner vid första SnG bordet o får sina marker, får höra att buffen öppnat..jag är hungrig säger han, ställer in o åker ut.)

 

-Ector lärde folk hur man går all-in

 

-Dom trevliga värdinnorna kunde inte förstå hur turneringstvåan inte kunde vara nöjd med sitt pris (iPod) att han just missat chansen att vinna ett inköp till WSOP verkade inte bekomma dom.

 

Folk var fulla, glada o trevliga..inte alls dumt.

 

tack för en trevlig kväll måste man nog få säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra tillställning, surt att åka ut ur turneringen, men skulle inte vilja byta med andrapristagaren, den sista handen kommer plåga minnet länge...

 

Sällan har jag sett en sådan mängd av drinkbiljetter växlas in i en bar så snabbt...

 

Tack Empire, Grattis Michael

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Först vill jag tacka alla deltagarna för en god kamp och särskilt två:an .

Sen till Armin, "jag skickar en ipod om jag vinner" och till Dan och hans flickvän " tack för ett trevligt sällskap ".

Jag hoppas att ni alla fortsätter med poker för det är ganska roligt eller........????

 

Michael

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra anordnad tävling. Tyvärr hittade jag inte ens mitt D-Game och lyckades feltajma precis ALLA moves. Blev självklart lottad till det tajtaste bordet av de tre och misslyckades ändå med mina bluffar.

 

Lyckades bluffa in i händer som luktade AA eller KK så jag blev tvungen att folda. Vips så va jag shortstack och när jag floppar medelpar och färgdrag ställer jag såklart in i samma medelpar och ett högre färgdrag.

 

Skönt att det gick fort i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...