Gå till innehåll

Paul Newman har avlidit

Playboy

Recommended Posts

Det är faktiskt något allvarligt fel i huvudet på en person som inte visste vem han var. Hur kan man gå igenom livet utan att snubbla över den kunskapen? Jag blir tamejfan mörkrädd.
Chansen att en sjuttitalist hört talas om Paul Newman är nog rätt stor. Det omvända kan vara sant för nittiotalister.

Seriöst, min kollegas dotter som gick i nian hade inte hört talas om Auschwitz. Det är sju resor värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag visste inte heller vem han var, semibekant ansikte förvisso.. Till mitt försvar så tillhör jag också Nintendogenerationen.

Jag förstår vad du menar.

Jag kom ihåg en intervju med sylvester stallones* son som sa att han tyckte om klassisk musik.

Intervjuaren frågade om han menade bethoven, bach, mozart - killen svarade: "nej de har jag inte hört talas om, jag menar elvis och sånt.

Killen gick på någon filmlinje i skolan eftersom han ville gå i pappas fotspår så intervjuaren frågade vad han tycket om Ingmar Bergman och fick svaret: "vem är det?"

Jag HOPPAS att du hört talas om honom. :D

Länk till kommentar

Den enda storfilmen han gjort nyligen Road to perdition (2002) som är lysande.

Annars är väl större delen av storfilmerna 30-40år gamla så det är väl inte så konstigt om många yngre inte känner till honom.

"Blåsningen" och "katt på hett plåttak" tycker jag är klart överskattade, men "skyskrapan brinner" och "the color of money" är klart sevärda.

Länk till kommentar

"Blåsningen" och "katt på hett plåttak" tycker jag är klart överskattade, men "skyskrapan brinner" och "the color of money" är klart sevärda.

Hur fan kan Blåsningen (The Sting) vara överskattad? Den är ju helt jävla briljant!

Iofs tror jag inte att jag någonsin har hållit med dig i någon diskussion överhuvudtaget.

Länk till kommentar

Annars är väl större delen av storfilmerna 30-40år gamla så det är väl inte så konstigt om många yngre inte känner till honom.

The Hustler är ju kanon också, bör ses innan The Color of Money imo.

Länk till kommentar

Jag förstår vad du menar.

Jag kom ihåg en intervju med sylvester stallones* son som sa att han tyckte om klassisk musik.

Intervjuaren frågade om han menade bethoven, bach, mozart - killen svarade: "nej de har jag inte hört talas om, jag menar elvis och sånt.

lol, nja, inte riktigt samma sak imo.

Killen gick på någon filmlinje i skolan eftersom han ville gå i pappas fotspår så intervjuaren frågade vad han tycket om Ingmar Bergman och fick svaret: "vem är det?"

Jag HOPPAS att du hört talas om honom. :D

Han som regisserade Lustgården med Ingrid Swede? Jag är en mycket stor beundrare av hans verk.

Länk till kommentar

The Hustler är ju kanon också, bör ses innan The Color of Money imo.

Den har jag faktiskt inte sett, men har hört att den ska vara bra.

Han som regisserade Lustgården med Ingrid Swede? Jag är en mycket stor beundrare av hans verk.

Mästerregissören Woody Bergman ja.

Han har några hårda verk, Jane Bomb, Erotisk uppfostran, De sex årstiderna etc.

Men det tar vi i en annan tråd.

Länk till kommentar

Jo, det krävs ett oerhört klent intellekt i kombination med extremt knapphändig exponering för omvärlden - det är imponerande på sitt sätt.

Länk till kommentar