Gå till innehåll

Floppad nöt, linje?


cobb89

Recommended Posts

Jag vill inte trycka in för mkt pengar på flop då det finns väldigt många kort som får min hand att stinka och jag inte har några re-draws. Jag tänker att jag ska bomba turn om en spader landar eller i princip vilket kort som helst som inte gör att jag inte har nöten längre.

 

Turn blir plötsligt lite klurig... har jag tänkt rätt genom handen alls eller är det helt fel linje? Vad gör jag på denna turn?

 

Tredje gången jag spelar omaha så dissa inte. Observera att de är 05/1 svs så kr.

 

 

0.50/1.00 Omaha (PL) - den 26 september 2008 00:11:58

Anna 97 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: CobbV (191.53)

Plats 2: WingsOFire (210.83)

Plats 3: REVOLUTION (200.00)

Plats 4: asmodan (117.32)

Plats 5: chipfish (86.69)

chipfish lägg LM 0.50

CobbV lägg SM 1.00

REVOLUTION lägg SM 1.00

** Giv **

CobbV [3s, 5s, 6s, 7r]

WingsOFire [N/A, N/A, N/A, N/A]

REVOLUTION [N/A, N/A, N/A, N/A]

asmodan [N/A, N/A, N/A, N/A]

chipfish [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

WingsOFire Höj till 4.50

REVOLUTION Syna 4.50

asmodan Lägg

chipfish Lägg

CobbV Syna 4.50

*** Flop(Board): *** : [9r, 8s, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

CobbV Passa

WingsOFire Satsa 14.00

REVOLUTION Syna 14.00

CobbV Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [9r, 8s, 5r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

CobbV Passa

WingsOFire Satsa 56.00

REVOLUTION Lägg

CobbV ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare.

 

Tycker inte alls om ditt resonemang på floppen. Du får ett skitbra läge att göra en potraise när en betat och en synat. Du har ju nöten lixom, att få in så mycket pengar som möjligt är jävligt bra. Det är ju en jävla massa kort som sätter dig i skiten när du bara synar sådär på floppen.

 

Om du inte spelat spelet så mkt innan så kör på tänket att du vill få in så mkt cash du kan när du tror att du leder. Och det lär du göra den här gången!

 

Nu tror jag du måste folda turn om du inte har någon bra read. Är inte helt säker på det dock. Men som sagt, in med så mkt deg du kan på floppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Pey skriver är det ett utmärkt läge att check-raisa flop. Med en så liten pott kommer du att ställas inför svåra beslut både på turn och river, men med check-raise flop kan du trycka in resten på en safe turn. Sen finns ju möjligheten att du tar hem potten direkt också och i det här läget skulle jag vara rätt nöjd med det. I annat fall kan du folda ut ett drag som täcker ditt, vilket även det underlättar vid en turnpush.

 

Men som spelat, folda turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

även om det e låga nivåer så e det helt ok att bara syna en sån här flopp när ni alla tre sitter med 200bb. e ju värsta actionfloppen så även om folk spelar tokigt så e risken större än vanligt att de träffat hårt. Hade du varit i pos så hade ja tyckt det var ett överlägset spel.

men iom att du sitter först så blir det ju lite knepigare, å svårt att säga vad som generellt är bästa spelet (jag lutar dock åt bara syn av den lilla info man har om ditt fall).

bästa alternativet när du nu väljer att syna flopp tycker jag är check-raise alla blanka turns och check-fold "alla" scarecards. För jag antar att det finns en god chans att nån betar vidare här både med och utan nöten?

stora minuset är förståss att du riskerar att ge frikort på 2 gator. stora plusset är att det såklart e mkt bättre att få in "all" din deg efter en blank turn än att slå om redan på flopp. plus e också om blank turn checkas å de kommer en blank river så har du goda chanser att få betalt på river med nöten. åsså e det såklart ett stort plus att degen i alla fall åker in med bara ett kort kvar när risken helt klart finns att du ligger j-ligt taskigt till om det åker in på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när risken helt klart finns att du ligger j-ligt taskigt till om det åker in på flopp.

 

Risken är ganska liten att han ligger taskigt till om pengarna åker in på flopp. Det är egentligen bara monsterhänder som JT99 med ruterdrag och händer som freerollar som utgör ett hot. Mot övriga rimliga drag är det det en flip +- 10%. Sen har jag sett folk pusha skräp (2par -) ett flertal gånger i liknande situationer på dessa nivåer, så att få in pengarna på flop är helt klart +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är ganska liten att han ligger taskigt till om pengarna åker in på flopp. Det är egentligen bara monsterhänder som JT99 med ruterdrag och händer som freerollar som utgör ett hot. Mot övriga rimliga drag är det det en flip +- 10%. Sen har jag sett folk pusha skräp (2par -) ett flertal gånger i liknande situationer på dessa nivåer, så att få in pengarna på flop är helt klart +EV.

 

håller med om att det är ok att få in det om det blir hU på flopp. men blir det trevägs e det inte så kul.

men även om det är ev+ att få in det ändå på flopp, så tror jag det är mer + att vänta en gata trots taskig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att några är med på min linje iaf. Svårt att veta vad som är bäst i detta läget, men så är det väl alltid.

 

Min position gör ju handen mycket klurigare och därför kanske raise på flop vore bäst denna gång, i sen pos kan jag mycket väl tänka mig att köra detta spel igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt okej spelat!

 

Personligen tycker jag det rent generellt är mer relevant att kolla på stackdjup än aktuell nivå vid analys. Att ta en annan linje bara för att det är lowstakes verkar lite bakvänt. I det här fallet är jag ganska säker att både c/r flop och flopsyn är +EV, frågan är vilket alternativ som är bäst..

 

Dessutom tycker jag att den låga nivån om något är ett bra argument för linjen att bara syna flop och gå på turn c/r. Om turn blankar får du oftare in pengar på turn som större favorit mot sämre motstånd än mot bra motstånd.

 

Sen är det ju faktiskt så att även om du c/r floppen så är det inget som säger att du får in alla pengarna på floppen. Låt oss säga att du lägger in en c/r och får två syn. Då har du fortfarande ganska mycket kvar i stacken och färgkort, parkort eller 67TJQ är farliga kort för dig. Just stegkorten är jobbiga oop då du inte vill checkfolda turn om de faller och drar dött de gånger motspelarna träffar.

 

Hade du haft ett redraw och/eller position hade jag föredragit c/r flop men i det här fallet tycker jag att din linje är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt kan du ju alltid betta ut på floppen också, det är en linje jag ofta kör. Jag spelar mestadels på nivåer med mycket multitablande grinders som spelar ganska så förutsägbart och ofta lite för vekt. Det passar min spelstil bra då jag gillar att ta kommandot och ganska ofta bettar ut på floppar med stål, drag och ibland ingenting. Det tvingar motspelarna att öppna upp sitt spel mer (och det gör mig mer exploaterbar mot duktiga spelare i position ;-) ).

 

Tillbaka till ämnet. Jag tycker att en nackdel med både c/s och c/r är att FI ofta har konstig betsizing på micro, om FI börjar minibetta tror jag att du tappar värde på din hand gentemot när du bettar ut.

 

Jag personligen tycker iaf att i det här fallet är det jämt mellan att betta ut floppen och en c/s och att en c/r känns lite sämre. Med grundare stackar, position och/eller redraws tippar vågen över mer gentemot en c/r.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för analys Dante, jag har spelat väldigt lite PLO och kunde inte riktigt uttrycka mig men mycket av det du säger var saker jag tänkte på när jag spelade handen. Speciellt problemet med att jag knappt får in större delen av min stack om jag c/r flop utan därför blir det bättre att ta en liten risk och c/r turn då potten förhoppningsvis är mycket större och raisen blir allin eller iaf nära allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...